Tigerspring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.565 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

Vestergaard86

Hejsa

Jeg er den lykkelige mor til en skøn lille pige på 3 mdr. Hun er sød, glad og nem hele dagen, men har lige fra fødslen haft ufattelig svært ved at falde i søvn om aftenen. Det kan tage timer, og hun har nogle gange grædt sig selv i søvn. Det skær´selvfølgelig i mit moderhjerte, at min lille pige ikke kan finde ro, og lige meget hvor meget jeg svøber hende i dynen, vugger hende, nusser hende, shh'er på hende, er der intet der hjælper. Får jeg hende til at falde i søvn i min favn, vågner hun nogle gange op efter ca 20-30 min, og så kan vi starte forfra, og hvis jeg ligger hende i liften eller i hendes seng, kan jeg få hende til at falde til ro mens hun ligger ned ved at vugge hendes krop, men når jeg stopper, så starter balladen igen.

Om dagen har der aldrig været problemer med at få hende til at sove. Hun har vist tydelig tegn på træthed, og jeg har puttet hende i barnevognen med det samme. Her plejer hun at sove 3-4 timer ad gangen - to gange om dagen. Men....

For en 4 dage siden forsvandt den fornøjelse som dug fra solen på et split-sekund.

Hun viste pludselig ikke tydelig tegn på træthed mere, og hun vil simpelthen ikke sove i den barnevogn mere - eller nogen andre steder, end på mig og min kæreste. Hun sover også kun 20-30 min ad gangen, og vågner også mange gange i løbet af natten. (Før sov hun 5-7 ad gangen om natten)

Desuden er hun blevet super pylret om dagen også, og kan få pludselige grådanfald som om aftenen.

Så har jeg ladet mig fortælle, at det kan være et tigerspring, men hvad er det helt præcist? og hvorlænge står det på? Og er der nogen, der har oplevet det samme som os, både med søvnproblemerne om dagen, og om aftenen - i så fald, hvad gjorde/gør I?

Håber på gode svar - og god påske til alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

mamalicious

Ved ikke hvad tigerspring er !!  Men har I fået tjekket hendes ører ??...

Kram Mamalicious

Anmeld

27. marts 2010

Jordbærpigen

Tigerspring er den fase der sker i udviklingen, lige inden dit barn lærer noget nyt og det er derfor hun reagerer eks. med dårlig søvn, mindre appetit, humør osv. Men tænk blot på, at der kommer noget godt ud af det og at det er godt for hende. Længden på et tigerspring afhænger af, hvor gammel dit barn er, men som regel varer de en uge eller 2..

Anmeld

27. marts 2010

tinekj

Tigerspring eller udviklingsspring kan du læse lidt mere om her: http://voresborn.dk/babyudvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring

Som nævnt i forrige indlæg, er det perioder, hvor barnet udvikler sig med et voldsomt spring... Der er netop ét omkr. de 3 mdr. sådet passer jo meget godt m. din datters alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.