Gud hvor har det været hele ventetiden værd:0) Så kom han endelig:0)
Det hele startede torsdag da vi skulle til sådan en graviditetsundersøgelse på fødegangen, da jeg var gået 10 dage over tid. Vi kom ind og blev undersøgt af den skønneste jordemoder. Hun løsnede mine hinder og vi blev sendt hjem med hendes overbevisning om at det ikke ville tage lang tid før vi havde vores søn i armene:0)
Havde nogle kraftige plukveer men intet regelmæssigt og de forsvandt egentlig igen i løbet af natten til fredag.
Fredag havde jeg sovet hele formiddagen, gad ingenting og var bare sur og tvær. Ved 3 tiden hentede vi Asta og handlede ind til aftensmad og fredags slik. Da vi kom hjem kom min veninde og hendes datter. Vi havde en aftale, da Asta og hendes datter skulle lege og se Disney sammen. Vi sad alle ude på terassen i solen og snakkede og jeg sagde, hmm, nu kommer de pludselig og niver lidt. Men slog det hen og tænkte ej, for sidst startede det bare som mens smerter.
Min veninde tog hjem, men en time efter måtte vi ringe og sige at nu kome vi hjem med Sofie, da jeg havde veer med kun 6 min i mellem og de kom som perler på en snor. Vi fik også ringet til mine forældre, da Asta skulle derud. Så pakke og rund og aflevere.
Vi tog så hjem og fik mad, og så tiden lidt an. Da kl var 2000 tog de til i styrke og kom med 4-5 min i mellem og varede op til 60 sekunder. Vi ringede til fødegangen og fik lov at komme ind til tjek. Var sikker på vi ville blive sendt hjem, når vi kom derind.
Men vi blev tjekket og vupti, jeg var 5 cm åben. Vi kom på fødestue og så gik det derudaf.
Havde gode veer, som stødt tog til. Da hun undersøgte mig efter noge tid, havde jeg desværre ikke åbnet mig så meget, ikke fordi mine veer ikke var effektive nok men hans hoved kunne ikke rigtig finde vej og pressede ikke nok på livemodermunden. Så jeg fik lagt ve drop, en MEGET lav dosis, men lige for at hjælpe ham på vej. Men nærmest bare det at hun nævnte drop så tog min krop revance. Det gik stærkt og kort efter slukkede hun droppet, da veerne kom oveni hinanden, de nåede ikke at tage af, før ny kom og pludselig havde jeg pressetrang.
Fik presseveer kl 0210 og kl 0218 er han født. Anton 3325 gram og 51 cm.
Han skreg med det samme og søgte og suttede aktivt med det samme.
Så alt i alt en fødsel på lige under 12 timer fra første veer til han kom ud.
Jeg klarede det uden smertestillende, hvilket var et stort ønske. Jeg har fået et sting i mellemkødet.
Vi fik lov at vente på fødestuen til kl 0700, for så kunne mine forældre komme med Asta og vi kunne tage hjem sammen samlet som familie.
Vi har det alle rigtig godt, jeg er meget ovenpå, kører nok lidt på adrenalin, men alt i skønneste orden og synes det er så fantastisk at få alle de hilsner herinde og det er så skønt at kunne dele denne store glæde med Jer:0)
De største hilsner
Christina, Kenny, Asta, Sebastian og Anton