"Kære Gosia,"
Hej Pia
Jeg har en dejlig dreng på snart 6 mdr. Jeg har fuld-ammet ham siden fødslen. Siden han var ca. 4 mdr. har han fået lidt grød ved siden af, da han ikke virkede helt mæt.
Han vokser godt, er ca. 65 cm, og vejer 8,3 kg. Så størrelsesmæssigt fejler han ikke noget ;-)
Mit problem er, at det virker som om, han får MEGET ondt i maven - ofte ca. 1-2 timer efter et måltid. Jeg har også prøvet at give ham diverse former for mos - men han skriger bare så meget bagefter, at jeg nærmest ikke tør give ham det mere... Jeg har forhørt mig hos lægen, men synes ikke rigtig jeg fik noget svar. (Har også givet ham Mylicon, som hjalp en lille smule)
Han er ellers en glad lille dreng, men her på det sidste synes hans maveproblemer at overskygge meget af hans glæde og legelyst. Jeg har svært ved at få lavet noget som helst, fordi han helst vil sidde og putte hos mig hele tiden, og græder/klynker hvis jeg lægger ham på legetæppet.
Har virkelig brug for et godt råd, da jeg ikke synes det kan være rigtigt, at han skal have så ondt hele tiden!
mvh Gosia
Pias svar
Det lyder som om, at din søn får noget, han ikke kan tåle i maven. For at jeg kan svare dig bedst muligt, er det nødvendigt, at jeg ved, hvad det er, han spiser. Da du stadig ammer, er der også den mulighed, at det, der fremkalder mavepinen, stammer fra din mælk. Altså fra det, du spiser.
Vil du være sød at sende mig en oversigt over, hvad han typisk får, hvornår han har fået mavepine, samt fortælle mig, om du selv indtager mejeriprodukter og hvis, hvilke.
Venlig hilsen
Pia Birk