Jer, hvis børn er startet i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

Anja

Sover jeres unger til middag i børnehaven?

Vi har fået plads i den ønskede børnehave til Elias 1. juni. Det er samme sted som Jonas går, så de får lige 1 mdr sammen

Jeg kan huske, da Jonas startede, at han sov til middag, men vi hurtigt gik fra det for de skulle sove mens de andre børn var ude og lege, så han fik slet ikke frisk luft i løbet af børnehavendagen. Dernæst var der ikke en voksen inde til at holde opsyn med de børn, der skulle sove. De gik bare lige ind og tjekkede med mellemrum (som jo er et vidt begreb).

Vi overvejer lige nu, om vi skal bruge de næste 2 mdr på at droppe luren  - i samarbejde med dp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

BK

Godt spørgsmål...

Der hvor Laura skal gå, skal hun vist nok også sove mens de andre leger ude, men jeg går da stærkt ud fra at de kommer ud på andre tidspunkter at dagen, da hun skal i en Naturbørnehave...

Anmeld

27. marts 2010

Kristina V

Goooodmorgen Anja,

Karoline er ikke startet endnu, men starter her den 1 maj. Og jeg talte bla. med dem om middagslur og ble.

De har stadig børn på 4 år ved vores børnehave som får en lur og som stadig bruger ble, så der var intet problem i at hun stadig sov en lille time, og ikke er renlig.

Synes faktisk det gør meget at de stadig tager hensyn til de "små" i børnehaven, for var sku lidt nervøs om de så vil på dutte at man SKAL ha taget de her ting fra dem inden, og det vil jeg ikk. Så ville jeg hellere vente med at få hende ind til hun faktisk er 3 år..

Anmeld

27. marts 2010

Tut

Noah sover stadig lur i børnehaven.

De "små" børnehavebørn som stadig trænger til lur kommer ind og sover sammen med vuggestuebørnen kl. 12-14.

I vores institution siger de at det først er fra de er 3-3½ år at de begynder at vende dem af med luren.

Anmeld

27. marts 2010

Anja

Kristina V skriver:

Goooodmorgen Anja,

Karoline er ikke startet endnu, men starter her den 1 maj. Og jeg talte bla. med dem om middagslur og ble.

De har stadig børn på 4 år ved vores børnehave som får en lur og som stadig bruger ble, så der var intet problem i at hun stadig sov en lille time, og ikke er renlig.

Synes faktisk det gør meget at de stadig tager hensyn til de "små" i børnehaven, for var sku lidt nervøs om de så vil på dutte at man SKAL ha taget de her ting fra dem inden, og det vil jeg ikk. Så ville jeg hellere vente med at få hende ind til hun faktisk er 3 år..

Elias bliver 3 år i juni, så det er til normal tid, at han skal afsted i børnehaven. Han er renlig og har været det et par mdr nu, så den del er ikke noget problem.

Synes bare ikke, at det er mit indtryk, at de er så gode i vores børnehave til at tage hensyn til de små 3 årige og deres rytme mht at sove til middag.

Nogle gange i weekenden, hvis vi er nogen steder eller har gæster med børn, så springer han middagsluren over, så tror godt, at han kan udvære den. MEN det kan jo også være, at det kræver flere krafter at være i børnehave.

Jeg har glædet mig på hans vegne til han skal afsted, men nu, hvor vi har en dato bliver jeg helt nervøs for, hvordan min lille dreng skal klare sig

Anmeld

27. marts 2010

Kristina V

Anja skriver:

Elias bliver 3 år i juni, så det er til normal tid, at han skal afsted i børnehaven. Han er renlig og har været det et par mdr nu, så den del er ikke noget problem.

Synes bare ikke, at det er mit indtryk, at de er så gode i vores børnehave til at tage hensyn til de små 3 årige og deres rytme mht at sove til middag.

Nogle gange i weekenden, hvis vi er nogen steder eller har gæster med børn, så springer han middagsluren over, så tror godt, at han kan udvære den. MEN det kan jo også være, at det kræver flere krafter at være i børnehave.

Jeg har glædet mig på hans vegne til han skal afsted, men nu, hvor vi har en dato bliver jeg helt nervøs for, hvordan min lille dreng skal klare sig

Har det præcis som dig med at når man nu har en dato og det nærmer sig, begynder maven at slå knuder

Men er det ikke at tage en snak med dem, og sige at de dage han har et behov skal han sove? De kan jo ikke nægte det, og de kan jo heller ikke lade ham sove alene inden for.. Hvis drengen har brug for en lur indimellem for at fungere, så der det jo med at gøre hvad der er bedst for ham vil jeg mene...

Jeg frygtede jo den del, men der er de heldigvis fleksible..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.