Hvor store skal brystvorten være for at kunne amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.674 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Bare mig..

Jeg vil super gerne amme, og også gerne uden nogen brik eller noget, men for faen mine brystvorter er bare SLET IKKE så stor som det ser ud til de skal være.. Når jeg ser nogen amme er brystvorterne jo lange og store (ikke for at støde nogen) og mine er da slet ikke så store.. Altså hvor små må de være, for at man stadig kan amme?

Altså det er som om mine brystvorter "ligger" ind til det brune område, men kan selvfølgelig godt blive stive, men bliver de automatisk bare længere og større når man ammer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Pige2009

Det har intet med størrelsen at gøre Jeg har selv små brystvorter og jeg har ammet fuldt ud i 5 mdr. uden brik osv. Så fat mod!

K.h. Linda

Anmeld

26. marts 2010

Pige2009

Baby har ikke bare fat i vorten men hovedparten af det brune område også...

Anmeld

26. marts 2010

Cris

Det er ligemeget hvor store de er. Som Baagøe skriver, de skal også tage så meget de kan af den brune område også. Så bare rolig, så længe I finder den rigtige teknik, skal I nok nyde amning

Anmeld

26. marts 2010

Bare mig..

Årh det er godt at hører.. Det lettede virkelig.. for jeg ønsker det bare så brændende, og var da bange for, hvis mine brystvorter skulle være skyld i at det ikke kunne lade sig gøre, naturligt

TAK!!!

Anmeld

26. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

bebsen skal også nok få suttet dine brystvorter udad, så det er heller ikke noget problem. Du kan måske med fordel bruge suttebrikker i starten, men prøv dig frem

Knus Caroline, med flade brystvorter og alligevel fuldammer med suttebrikker og elsker dem!

Anmeld

26. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg havde bitte bitte små brystvorter inden jeg ammede. Nu er de store og er blevet endnu større mens jeg er gravid denneher gang.

Så jeg tror bare de tilpasser sig

Anmeld

26. marts 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Det har ikke noget med str at gøre Mine er små Og jeg kunne amme u. brik og det gik super- self var det med ømme vorter, men jeg ammede;-)
Så hvis du har mælk nok og alt det, så er kan dine 'små' også ;-)

Anmeld

27. marts 2010

Tjuls

Mine var faktisk for store

Ikke udover det almindelige synes jeg, men pga arvæv efter cross piercinger i dem, så var de noget tykkere, og da Loke var født for tidligt, så kunne hans mund ikke holde fast.. Den var for bette. :/

Så da han var 1½ dag gammel blev han flaskebarn, da det gik op for personalet på sygehuset at det IKKE kunne lade sig gøre..

Anmeld

27. marts 2010

Bare mig..

Åhhhhh, hvor er jeg bare super glad for det i skriver... Virkelig. At amme, er noget jeg VIRKELIG brænder for, at komme til.. Og var SÅ bange for at størrelsen skulle sætte en stopper for, om jeg kunne... -Jeg ved der er andre ting der kan spille ind så man måske ikke kan, men det var virkelig dejligt lige og få afklaret det her TAK!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.