Åh, hvor er jeg ked af det at høre, at I har haft en dårlig start på amning!!! Faktisk skulle amning ikke gør ondt. Måske i starten, når huden er stadig alt for blød, men ikke længere en nogle få dage...
Hvis du har problemer med brystspændinger betyder det, at du har noget der hedder overproduktion. Mange mener, at der er rigtigt godt at have tunge bryster hele tiden og maaaaasser af mælk, men faktisk giver det mange problemer. Du skal lade barnet tomme brystet godt, til du kan mærke, at han ikke længere synker og brystet er blevet meget blød. Hvis barnet fælder i søvn eller ikke har så meget lyst til at tømme det helt, så giver du det samme bryst næste gang du skal amme. Du skal ikke skifte til det andet bryst for hurtigt, ellers bliver det spændt og du få knuder og så betændelse.
Babien tager rigtig fat, når han tager en "mundfuld", altså han åbner en god "burger-mund" og så tager han så meget han kan i munden
Giver det mening? Jeg kan ikke forklare det så godt på dansk, men der er nogle kloge kvinder herinde:
www.ammenet.dk
Som kan hjælpe dig (jeg har læst rigtigt meget, da jeg fik min første søn, for jeg var sååå forvirret)
http://www.youtube.com/watch?v=VkfR9xlQFi4
Anmeld