Hvor lang tid havde I ondt ved amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.409 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

baby2010

Hej piger,

jeg har nu kæmpet en del med amning pga. brystspændinger, brystbetændelse og svamp, så jeg har meget svært ved at vurdere hvordan en "normal" amning skal være... Så nu spørger jeg jer!

Hvor ondt gjorde det for jer at amme?

Hvor lang tid havde I ondt/var ømme?

Hvordan ved man om babyen har "rigtig" fat i brystvorten?

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Lise

Gør det ondt at amme?  Jeg har kun haft ondt når mælken er løbet til, eller hvis det er mnge timer siden et bryst er blevet spist af..

Jeg kan både høre og mærke om han har rigtig fat. det danner et vacuum, lig'som.

Håber det snart kører mere smertefrit for dig.

Lise

Anmeld

26. marts 2010

LinLin

Uh.. ved ikke helt om du vil vide det... Men 7 UGER med AV AV AV!!! Der blev bare ved med at gå hul

Prøvede forskellige: det der lanolin-noget, ammebrikker, kogtvandsklude og muslingeskaller (JEP )

Det var SÅ træls, men jeg ville bare have det skulle fungere! Ammede i øvrigt fuldt ud indtil han var 6 mdr, hvor han fik tænder - så stoppede jeg, for jeg ville ikke risikere der gik hul igen

Anmeld

26. marts 2010

Tdittmann

Jeg kom aldrig ud over stadiet der hedder det gør ondt når jeg ammede,

De 3-4 mdr. jeg ammede den første gjorde ondt - så da hun var 3-4 mdr. gav jeg op og gav flaske

Anmeld

26. marts 2010

baby2010

Mor til David skriver:

Uh.. ved ikke helt om du vil vide det... Men 7 UGER med AV AV AV!!! Der blev bare ved med at gå hul

Prøvede forskellige: det der lanolin-noget, ammebrikker, kogtvandsklude og muslingeskaller (JEP )

Det var SÅ træls, men jeg ville bare have det skulle fungere! Ammede i øvrigt fuldt ud indtil han var 6 mdr, hvor han fik tænder - så stoppede jeg, for jeg ville ikke risikere der gik hul igen

Uha det lyder rigtig ubehageligt for dig, men havde du ondt pga. revner eller pga. dårlig sutteteknik? Jeg har nemlig ikke revner (mere), men har stadig smerter i brysterne - også selvom jeg er startet på svampekur for nogle dage siden... Jeg er nu i tvivl om han får "rigtig fat" - hvordan ved man mon det?

Anmeld

26. marts 2010

SHERO

Jeg har kun haft en lille smule ondt ved en enkelt amning, ellers har jeg slet ikke haft nogen smerter... Har haft spændte bryster i starten om natten hvor der gik længere mellem amningerne ellers ikke.... Jeg er vist heldig kan jeg høre...

Anmeld

26. marts 2010

Pige2009

Jeg havde ondt de første par dage, da mælken løb til, og Laura ikke havde rigtigt fat om brystvorten, hvor der så dannede sig sår. Da jeg fik vejledning og fik det til at køre på 3-4 dagen, kunne jeg med det samme mærke en forskel.

Alfred skal have både brystvorten, samt det meste af det brune område omkring vorten i munden, for at han sutter rigtig og får det mælk ud, han skal have uden det gør ondt på dig.

Håber du snart er på toppen igen, for jeg kan kun gisne om hvor ondt brystbetændelse gør.

K.h. Linda

Anmeld

26. marts 2010

LinLin

baby2010 skriver:

Uha det lyder rigtig ubehageligt for dig, men havde du ondt pga. revner eller pga. dårlig sutteteknik? Jeg har nemlig ikke revner (mere), men har stadig smerter i brysterne - også selvom jeg er startet på svampekur for nogle dage siden... Jeg er nu i tvivl om han får "rigtig fat" - hvordan ved man mon det?

Jamen tror jeg fik revner (åbne sår!)til at starte med fordi han ikke fik ordentligt fat fra start... Da de ENDELIG var helede gjorde det ikke ondt mere.

Anmeld

26. marts 2010

Malene84

Hey

Var på ammekursus igår, og der fortalte jordemoderen at barnet skal ligge til brystet, så barnet ligger en smule tilbage med hoved (altså fri næse), og så barnet får brystvorte OG det brune ind i munden. Barnet må ikke kun ligge sådan, så de laver små suttelyde (fuck, det er sværere at forklare end jeg regnede med - hehehe). Men altså skal have meget åben mund og ikke kun som når de sutter på en sut.

Anmeld

26. marts 2010

Cris

Åh, hvor er jeg ked af det at høre, at I har haft en dårlig start på amning!!! Faktisk skulle amning ikke gør ondt. Måske i starten, når huden er stadig alt for blød, men ikke længere en nogle få dage...

Hvis du har problemer med brystspændinger betyder det, at du har noget der hedder overproduktion. Mange mener, at der er rigtigt godt at have tunge bryster hele tiden og maaaaasser af mælk, men faktisk giver det mange problemer. Du skal lade barnet tomme brystet godt, til du kan mærke, at han ikke længere synker og brystet er blevet meget blød. Hvis barnet fælder i søvn eller ikke har så meget lyst til at tømme det helt, så giver du det samme bryst næste gang du skal amme. Du skal ikke skifte til det andet bryst for hurtigt, ellers bliver det spændt og du få knuder og så betændelse.

Babien tager rigtig fat, når han tager en "mundfuld", altså han åbner en god "burger-mund" og så tager han så meget han kan i munden  Giver det mening? Jeg kan ikke forklare det så godt på dansk, men der er nogle kloge kvinder herinde:

www.ammenet.dk

Som kan hjælpe dig (jeg har læst rigtigt meget, da jeg fik min første søn, for jeg var sååå forvirret)

http://www.youtube.com/watch?v=VkfR9xlQFi4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.