Bange for fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Saaby

Hejsa alle...

Jeg er 2. gangs gravid og er 34+2, men jeg er bare så bange denne gang. Første gang vidste jeg jo ikke, hvad jeg gik ind til, og skal lige sige, at det faktisk ikke var slemt, fødslen tog 13 timer. Men jeg er stadig bange denne gang. Er der nogen der har nogle erfaringer, der måske kan berolige mig lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Tullebobs

Saaby skriver:

Hejsa alle...

Jeg er 2. gangs gravid og er 34+2, men jeg er bare så bange denne gang. Første gang vidste jeg jo ikke, hvad jeg gik ind til, og skal lige sige, at det faktisk ikke var slemt, fødslen tog 13 timer. Men jeg er stadig bange denne gang. Er der nogen der har nogle erfaringer, der måske kan berolige mig lidt...

Hej du

Jeg kan desværre ikke komme med en masse gode råd - skal selv føde for 2. gang lige om lidt ( er gået en uge over idag). Jeg glæder mig denne gang - og min tanke er at jeg denne gang måske er bedre til at holde fokus på resultatet - nemlig en skøn baby, fordi jeg ved hvor lækker en unge jeg fik sidst - måske kan du bruge det råd?

Ellers vil jeg da anbefale dig at tale med din jordemoder om det - så er der da en mulighed for at nogle ting sat på plads, så angsten ikke fylder det hele, og måske går grassat, når fødslen starter. Det er nok vigtigt at få sat ord på, hvad det præcist er at du er bange for - smerterne, at noget går galt eller???

Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke, og jeg sender dig en stor trøstekrammer...

Knus fra Trine

Anmeld

26. marts 2010

Mutti2

Saaby skriver:

Hejsa alle...

Hejsa

Det lyder da ikke som en speciel rar følelse!!

Jeg kan heller ikke komme med råd da jeg ikke har født 2 gange, og desværre heller ikke skal føde foreløbig!

Men tænkte lidt på hvad  er det der får dig til at frygte den?

Ja, der er smerter forbundet med en fødsel, men som du også ved er de jo ovre lige bagefter. Og du ved jo hvor super fantastisk resultatet er

Jeg synes du skal snakke med din læge eller jordemor om det!! Det er jo også vigtigt at personalet ved hvordan du har det, når fødslen kommer!!!

Du skal nok klare det

Stort knus Pernille

Anmeld

26. marts 2010

Mira0911

Jeg synes du skal prøve at snuse rundt på denne side her...

Smertefri fødsel

Der kan man komme på nogen kurser...

Anmeld

26. marts 2010

Lise

Hvad er du bange for?

Jeg havde en ok første fødsel på otte timer med onde veer non-stop. Min anden fødsel for to uger siden gjorde ikke nær så ondt - eller også var det bare fordi det gik hurtigt. Det var i hvert fald ikke nogen dårlig oplevelse, og jeg som ellers er ret pivet, kom igennem uden smertestillende.

Jeg fik et råd denne gang, som jeg brugte og havde gavn af... når der var en grim ve, så tænkte jeg i stedet for "av avav for helvede jeg kan ikke mere" at nu var dén ve overstået, den ville ikke komme igen, og jeg var nu endnu tættere på fødsel.

Lise

Anmeld

26. marts 2010

lillemunk

Jeg havde en super nummer 1 fødsel... hvor alt gik stille og rolig tog 9 timer fra vandet gik til min dejlige datter kom til verden.
Anden gang var jeg nervøs... fordi jeg vidste hvilken smerter jeg skulle i gemmen.
Men var fast besluttede på jeg skulle ha det hele man kunne få af smertelindring( det fik jeg ikke med den første)
Men ikke 2 fødsler er ens..... Nummer 2 kom til verden på 2 timer og 40 min.
Jeg nåede ikke at få så meget som et gram Pinex
Så heller føde på 9 timer uden smertelindring, end på 2 ½ time.
Har nok ingen gode råd andet end at snakke med din JM for vi er alle forskellige og være smerte tærskel ligeså.

Men tænk på det positive i det af når det hele er overstået så har du fået et super dejligt barn ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.