ØV ØV ØV - Idag fik man svar på, om man blev optaget på SOSU-uddannelsen, og jeg har desværre fået afslag.
Der er 3 gange så mange ansøgere i år, end der plejer at være. Så der er mange der har fået afslag. Men det irriterer mig bare at vide, at det er en uddannelse med et tårnhøjt fraværsprocent, mange sløser sig igennem det, fordi det ikke er noget de brænder for, og så er det sgu SPILD i mine øjne, at de tager pladsen fra andre, som vil det seriøst. Så øv. Men jeg kan søge igen inden 17 maj, om optagelse til september, og indtil da måske få mig noget erfaring indenfor ældreområdet - for jeg har slet ikke arbejdet på plejehjem eller dét der minder om ældre førhen. Så det trækker jo også lidt ned, når de kigger på min ansøgning.
Nu skal jeg så holde ferie i den sidste halvdel af april, og så står jeg med ingenting fra 1 maj. Så der skal jeg igang med at søge efter et nyt arbejde. Og hvis ikke det lykkes mig at finde noget selv, så ryger jeg jo nok hurtigt ud i noget aktivering, som jeg så må forsøge at få til at have noget rellevans for studie-søgning.
Skulle det ske at jeg finder JOBBET!! Jamen så bliver jeg ved det. Men det er jo ikke specielt gunstige tider for at finde sig arbejde lige nu, desværre..
Igår var Celina henne og besøge sin kommende vuggestue.
Hun kravlede rundt og så sig om, og sad på skødet af pædagogen som jeg talte med.
Bianca og Celina kommer jo til at skulle gå på samme stue. Så vi talte lidt omkring det ift. indkøringen og i det taget, at Celina og Bianca jo selvfølgelig skal have mulighed for at udvikle sig uafhængigt af hinanden, så Celina ikke bliver begrænset af Bianca's overvågning, og at Bianca ikke skal føle ansvar overfor Celina. Men de skal selvfølgelig stadig have lov til at søge hinanden og have glæde ved, at de er sammen .....det halve år der går, inden Bianca så skal starte i børnehave.
Det skal nu nok blive rigtig godt, er jeg sikker på.
Men stadig, så er det bare meget underligt og vemodigt, at det er LIGE OM LIDT, at mit mindste barn bliver vuggestue-barn, og jeg skal til at være mere fra hende også, og give slip. Jeg har nydt så meget, begge gange, at holde barsel. Elsker den tid med mine børn!
Idag var der "forældre-kaffe" henne i vuggestuen, så Bianca blev allerede hentet klokken 13:30 ...og sov faktisk stadig da vi kom, så det var en overraskelse for hende, at både far, mor og lillesøster sad og ventede på hende, da hun stod op 
Og nu holder hun ferie indtil den 6 april. Og når påsken er slut, så er det tid til at starte Celina i indkøring også. Så jeg vil NYDE at have begge mine piger hjemme denne uge.
Dog skal Bianca hjem til mormor i weekenden. Det var mormor selv der efterspurgte det - dejligt!
Så imorgen kører jeg til Århus sammen med Bianca. Så skal vi til lagersalg (EJ SIKKE LEJ + MALA) sammen med mormor og hygge. Og bagefter kører Bianca så med mormor hjem og sover indtil mandag. De hygger sig skønt sammen de to. Det er så dejligt, at mine piger får et nært forhold til deres mormor. Det betyder rigtig meget for mig.
Nu vil jeg også stoppe med at skrive igen.
Mine indlæg har det altid med at blive så frygtelig lange 
Jeg ville også bare lige dele lidt af, hvad der sker her i den nærme fremtid.
Tak til Jer der orkede at læse Jer igennem aaaalt det
hehe.
Kærlig hilsen Katrine - Bianca som nu har rundet 2½ år, og Celina som nu har rundet 10 måneder .....yiks, hvor bliver de bare store, mine tøser