Nogen der bruger stegeso (römertopf) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.244 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Mikkelmusen

Er der andre end mig der ejer sådan en og bruger den?

Jeg bruger den alt for sjælden fordi manden er så skide kedelig hvad mad angår, og er ikke ivrig efter at prøve nye ting...

Har i nogle gode ideer til lækker mad i sådan en svend?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Winnie

Mikkelmusen skriver:

Er der andre end mig der ejer sådan en og bruger den?

Jeg bruger den alt for sjælden fordi manden er så skide kedelig hvad mad angår, og er ikke ivrig efter at prøve nye ting...

Har i nogle gode ideer til lækker mad i sådan en svend?

Det er faktisk længe siden at jeg har lavet mad i stegeso og brugte ikke opskrifter, MEN jeg fandt denne opskrift for nylig og har brugt den flere gange. Super lækkert brød.

http://www.youtube.com/watch?v=ZaCN7gpvYfE

Anmeld

26. marts 2010

Anne85

God tråd... jeg har en men bruger den for lidt... har vist egentlig kun lavet noget kylling og grønsags halløj i den

Anmeld

26. marts 2010

Fyn

Jeg ville ØNSKE jeg havde en. Har bogen "Køkkenrevolution på høje hæle" og det vrimler med gode opskrifter til en römertopf i denne...

C.

Anmeld

26. marts 2010

lululupo

uhhh ja jeg har en, men ligesom dig får jeg ikke brugt så tit Men den er super til en hel kylling, putter masser af grøntsager i også, samt lidt boullion, og soya som væske!!! Den smager bare af SÅmeget mere og er helt saftig, uhmmm!!!

Anmeld

26. marts 2010

tinekj

Du får da lige fluks opskriften på "score-retten" som den hedder her hos mig. Den hedder sådan fordi jeg lavede den da jeg blev kæreste med ham jeg er sammen med nu. Siden har jeg fundet ud af, at min mor havde lavet den, da hun havde besøg første gang af ham hun er gift med.

Du skal bruge:

en masse kartofer, gerne efterårs eller fx. bagekartofler da de gerne må blive lidt mosede.

En fersk kylling

Dijonsennep

Esdragon

salt+peber.

Fremgangsmåde:

Skræl kartoflerne og skær dem i skiver á ca. 0,5 cm. tykkese. Læg dem i bunden af stegesoen til de når ca. halvvejs op mod kanten. Smør med dijonsennep og drys esdragon over. Kyllingen lægges ovenpå kartoflerne. Den smøres godt med sennep og drysses med esdragon, salt og peber. Læg låget på og sæt den i en kold ovn på 250 grader til kyllingen er godt mør.

Det er vist en klassisk sydfransk ret, og den er super lækker.

Anmeld

26. marts 2010

Bom

Jeg har også en stege so, dog i glas, men anyway, den har jo samme funktion..

Jeg bruger min rigtig tit, til f.eks. hel kylling, forskellige stege, farsbrød, lasagne, lasinette (staves?), hvidkåls budding, kødsovs med kartoffelmos oven på, ja jeg kunne blive ved... Prøv dig frem, når du først finder ud af hvad du alt kan bruge den til, så vil du ikke undvære den..

Knus Maria, som elsker sin stege so...

Anmeld

26. marts 2010

SHERO

Jeg bruger faktisk kun min stegeso til forloren harre :-D så kigger lige med her hehe :-D

Anmeld

26. marts 2010

Cris

Vi har ikke sådan en fin römertopf. Men jeg har set den mange gange hos Camilla Plum. Ikke fordi jeg har været hos hende (selv om jeg gerne ville hehe ) Men hun bruger den tit, når hun laver mad hver Søndag aften i DR2? Eller hvor var det? Nå, men hun bruger den meget tit og den ser lækker ud!

Anmeld

26. marts 2010

Bom

Fandt lige den her side, det kunne måske give mere inspiration..

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.