autostol vs selepude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.529 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. marts 2010

Anja

Er der nogle af jeres juli børn, der nu sidder på selepude? Eller overvejer I det?

Mener, at det er fra 15 kg at det er okay, men tænker dog, at det stadig må være mere sikkert med en autostol med H-sele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Susan1978

ingen selepude til Emil her.. han sidder stadig i sin nr 2 stol..  alså den der efter æggeskallen.. haha

jeg synes ikke han er stor nok til at rykke over endnu.

Ea sidder stadig med autostol  dvs de store med ryg og hovedstøtte, dog med 3 punkt sele...

Anmeld

26. marts 2010

Joan ( Smallie )

Niels er kommet over i den 3 stol fordi han ikke kunne blive ved at være i den 9-18 kg. Han kunne bare ikke have hans skulder i den mere og var bare klemt ned i den. Så han er kommet over i en til 3 punktsele han vejer også 16 kg men jeg er ikke helt glad ved jeg ja de er da meget sikker i en med H sele.

Jeg håber ikke der er nogen herinde i juli gruppen der kunne fine på at sætte deres unger kun på en sele pude når de skifter. Det er overhovedet ikke sikker og jeg vil klart anbefalde at der er ryg på denne selepude.

Jeg håber ikke jeg støder nogen men ville sku da være sur røv at køre galt og miste sit barn og så få at vide at han eller hun kunne være i live hvis du havde valgt en sele pude med ryg i stedet.

Anmeld

26. marts 2010

Anja

Når jeg skriver selepude mener jeg også en med ryg. Sådan en sidder Jonas i.

Jeg synes bare at autostoleverdenen er helt umulig. Vi overvejer at købe nye autostole til den nye bil, da den har isofix.

Er der nogen, der har erfaring med isofikx?

Anmeld

26. marts 2010

Joan ( Smallie )

Dem ungerne har har isofix elle de stole vi har har det selv om den ene bil ikke har det.

Hvad vil du vide? Og ja det er sku ikke til at finde rundt i.

Anmeld

26. marts 2010

Anja

Vi havde umiddelbart tænkt at købe stolene gennem coop (brugsen), men nu har jeg fundet en artikel på nettet fra maj 2009 om at dem med isofix kan løsrive sig ved en ulykke .....

Kan man stole på isofix beslaget?

Anmeld

26. marts 2010

Bamme

Anja skriver:

Når jeg skriver selepude mener jeg også en med ryg. Sådan en sidder Jonas i.

Jeg synes bare at autostoleverdenen er helt umulig. Vi overvejer at købe nye autostole til den nye bil, da den har isofix.

Er der nogen, der har erfaring med isofikx?

Både og. I den ene bil har vi den med ryg. I den anden bil har vi stolen "efter æggeskalstolen" (citat Miss Suzie)

Anmeld

26. marts 2010

Bamme

Bamme skriver:

Både og. I den ene bil har vi den med ryg. I den anden bil har vi stolen "efter æggeskalstolen" (citat Miss Suzie)

Og det var altså ikke Isofix. Har aldrig prøvet det.

Anmeld

26. marts 2010

Joan ( Smallie )

Anja skriver:

Vi havde umiddelbart tænkt at købe stolene gennem coop (brugsen), men nu har jeg fundet en artikel på nettet fra maj 2009 om at dem med isofix kan løsrive sig ved en ulykke .....

Kan man stole på isofix beslaget?

Altså Annes stol sidder i isofix og sele den kommer ingen steder.

Anne sidder i rømer og den Niels har fået hedder cybex. Jeg ville gerne have at han skulle sidde i rømer også men igen hans skulder er for brede til den. Rømer har altid været gode i test og jeg syntes det er en lækker stol.

Og den stol Niels sidder i ja den sidder jo som sådan ikke fast i bilen andet med selen så der kan det kune blive bedre med isofix.

Jeg ved ikke meget om stole fra coop fordi jeg ikke selv ville købe derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.