Hey...
Vores foregik i hold, den ene gang fortalte de om hvordan barnet manede sig vejen frem i livmoderen og ud og viste på en planche hvordan det foregik. Den anden gang så vi film med forskellige fødselsmetoder (af ældre dato).
Vi blev informeret vedrørende smertelindring, hvilke slags der var og hvad der var af muligheder.
Så det var sådan set primært noget i den stil og parrene kunne stille spørgsmål, hvis de havde behov for det - vi havde forskellige terminer alle sammen så det var meget spredt og for hver gang, var der nogle der var tættere på end andre, så de ville gerne have nogle konkrete facts på bordet, var måske gået hen og blevet lidt nervøse for om lidt.
Personligt, synes jeg ikke, at jeg fik så meget ud af det.. Men ved egentlig hellere ikke rigtig hvad jeg havde forventet måske en opskrift på fødslen
, smerterne m.m. Men det kan man ikke give... Fødslen er så individuel som noget kan være og jeg er bare glad for at jeg fik læst lidt på hvad jeg ønskede mig af smertelindring og hvordan jeg gerne ville have tingene
Min endte ud i akut kejsersnit - så jeg vil kun sige, at det er godt at vide lidt om det hele...
Jeg tror i skal passe på med at stille for høje forventninger, det er spændende især som førstegangsfødende, men hvad forventer du egentlig??
Tanja
Anmeld