Jeg er nok lidt emsi!? (Staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.768 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Anonym trådstarter

For et par uger siden fik jeg en sms fra min veninde om at hun var gravid og ca 6 uger henne, jeg var selvfølgelig rigtig glad på hendes vegne, men så da vi kom til hvilke navne hun havde valgt, kom det første drengenavn som lød lidt for bekendt, Hun havde så valgt det samme som os, vi vidste på det tidspunkt at det blev en dreng og vi havde besluttet os for længst hvad han skulle hedde, allerede før jeg blev gravid, ( hvilken hun udenmærket godt vidste ) 

Ikke nok med det, så kommer en anden veninde som også er gravid , at de havde været til MD i går, og det bliver en dreng, Jamen de syntes da også de skulle bruge det samme navn, så lige for tiden render vi 3 tøser rundt, alle "venner" og skal have drenge med samme navn + det staves ens og det bliver født inden for samme år, 

Undskyld men måtte bare ud med det! ved ikke om det bare er mine hormoner eller om jeg virkelig er lidt smålig, men er faktisk lidt sur / skuffet  ( er anonym da jeg ikke ved om mine veninder har profil her inde og ville ikke skabe yderligt splid )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

LauraLW

Åh, jeg ville ærlig talt også blive meget skuffet! Synes det er no-go at vælge samme navn som tætte venner/veninder og familie og deres børn. - Et er hvis det er tilfældigt, men det lyder som om I har været åbne omkring jeres navnevalg, og så synes jeg det er super tarveligt.

Laura - som indtil videre ikke kender andre der skal have en Vilma.

Anmeld

25. marts 2010

Anonym trådstarter

LauraLW skriver:

Åh, jeg ville ærlig talt også blive meget skuffet! Synes det er no-go at vælge samme navn som tætte venner/veninder og familie og deres børn. - Et er hvis det er tilfældigt, men det lyder som om I har været åbne omkring jeres navnevalg, og så synes jeg det er super tarveligt.

Laura - som indtil videre ikke kender andre der skal have en Vilma.

Så dejlig et navn du har valgt, Og ja det er præcis sådan jeg har det, de har alle vidst hvad vi ville kalde vores barn hvad endten det blev pige eller dreng, 

Anmeld

25. marts 2010

LauraLW

Anonym skriver:

Så dejlig et navn du har valgt, Og ja det er præcis sådan jeg har det, de har alle vidst hvad vi ville kalde vores barn hvad endten det blev pige eller dreng, 

Jeg synes det er helt fair at du er skuffet! Har du snakket med dem om det?

Anmeld

25. marts 2010

N&J

Altså ikke for at virke usensitiv, men er det et "populært" navn, syntes måske du dramatisere det en smule, sansynligheden for at dit barn en dag havner i samme institution, klasse eller lignende med en der hedder det samme er mere end sandsynlig..

Havde en af mine veninder gjort det samme, ville jeg da som dig kort føle at det kunne hun jo ikke være bekendt, men vi har jo ikke eneret på vores børns navne, om hvem ved om man stadig er veninder år fremover.. altså ved godt graviditeteshormonerne kommer op... men navnet bliver jo ikke mindre værd fordi andre bærer det, det er jo stadig det navn i har nøje udvalgt til jeres lille guldklump, og det er vel det der betyder noget i sidste ende..  

Anmeld

25. marts 2010

Sulajma

Hvad er navnet , hvis vi ellers må vi det ?

Anmeld

25. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - du skriver jo ikke navnet, så jeg vil da tro at I har valgt et lidt for'alm' drengenavn, siden at folk de adopterer det i stor stil.

Hvis man vil være sikker på at have et unikt drengenavn, så skal man nok holde det hemmeligt og for det andet, så skal man nok vælge 1 navn der IKKE er på top 50.

Man kan altid tjekke status på et navn på danmarks statestik... Altså hvor mange der hedder hvad.

Fx var Idun nr 21 i dk der blev navngivet Idun - på den stavemåde, da hun kom til verden for 6 år siden Og nu er der 50 der hedder det...

Jeg syns det er lidt sjovt at følge med i

Anmeld

25. marts 2010

E.T

Kan godt forstå det er irriterende!

Min veninde har været udsat for det samme!

Derfor holder vi det også hemmeligt, hvilke navne vi har tænkt på, til andre der også venter sig, så er vi sikre på det ikke bliver taget, for det er nemlig lidt unikke navne men selvfølgelig super ærgeligt for dig

Anmeld

26. marts 2010

TbCp

Jeg kan egentlig ikke se problemet....
Jeg synes det ville være mærkeligt hvis det var noget af den tætteste familie der havde det samme navn, men ellers ikke.

I min svigerfamilie er der en faster og en niece med samme navn, en farfar og et barnebarn med samme navn, En oldemor og et tipoldebarn og vores datter deler barn med min mands kusines barn.
Der er ingen problemer i det. Og jeg må da indrømme at da jeg hørte den lille ny pige OGSÅ skulle hedde Liva, ligesom vores datter, blev jeg da lidt stolt over at have valgt et navn som andre også synes er det smukkeste navn i verden

Anmeld

26. marts 2010

Kløver

Anonym skriver:

For et par uger siden fik jeg en sms fra min veninde om at hun var gravid og ca 6 uger henne, jeg var selvfølgelig rigtig glad på hendes vegne, men så da vi kom til hvilke navne hun havde valgt, kom det første drengenavn som lød lidt for bekendt, Hun havde så valgt det samme som os, vi vidste på det tidspunkt at det blev en dreng og vi havde besluttet os for længst hvad han skulle hedde, allerede før jeg blev gravid, ( hvilken hun udenmærket godt vidste ) 

Ikke nok med det, så kommer en anden veninde som også er gravid , at de havde været til MD i går, og det bliver en dreng, Jamen de syntes da også de skulle bruge det samme navn, så lige for tiden render vi 3 tøser rundt, alle "venner" og skal have drenge med samme navn + det staves ens og det bliver født inden for samme år, 

Undskyld men måtte bare ud med det! ved ikke om det bare er mine hormoner eller om jeg virkelig er lidt smålig, men er faktisk lidt sur / skuffet  ( er anonym da jeg ikke ved om mine veninder har profil her inde og ville ikke skabe yderligt splid )

hm jeg synes det kommer meget an på navnet, og hvornår man valgte det, hvis i først sagde det, og de endnu ikke havde tænkt over navnet synes jeg ikke man kan være det bekendt, men er det bare et tilfælde at i begge kan lide navnet vil jeg nok ikke bliver så sur, men kommer igen også an på hvad navnet er, feks er jeg glad for mikkel men det er der jo mange som hedder, var det et meget specielt og ikke så tit hørt navn var jeg nok mere sur. feks synes vi godt om navnet daniel, men gør min moster også, hun har lige fået en dreng som dog ikke skal hedde daniel, men jeg håber da ikke hun nupper vores navn hvis hun får en nr 2 og vi har fået en daniel inden. (vi er meget glade for navnet da min mor også er vild med det, og jeg skulle ha heddet daniel hvis jeg var blevet en dreng, fandt vi ud af bagefter ) men ja så det kommer an på om det er et sjældent eller knap så sjældent navn og hvilken betydning det har for jer, har i snakket med din veninde om det, og fortalt hende dine følelser omkring det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.