Børnehave start (forvirrende indlæg sikkert)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Kristina V

Hej piger,

Så er vi endelig endt i Kolding pladsanvisnings lys De har hele tiden ville sende Karoline til vores nabo distrikt i børnehave, så havde faktisk taget en beslutning om at hun skulle i en kanon go privat børnehave nogle distrikter herfra (som noget familie ejer).

Men så idag har pladsanvisningen ringet og de har en plads til Karoline fra 1. Maj i Børnehaven i vores by. Det er i gå afstand til vores hjem, og hun kommer jo til at gå med nogle børn som hun sikkert også skal i skole med, hvor imod den private ligger lidt væk, så der er det ikke sikkert det er nogle som hun ville komme i skole med.

Nu havde jeg bare lige sat mig for at hun skulle ud til den private, og så ringer de  WHAT TO DO...

Jeg venter mig jo, og kan føde når som helst, så er sku også lidt forvirret omkring det med hvordan hun vil tage det. Der har aldrig været noget med pasning, og alle elsker bare pigebarnet fordi hun tilpasser sig, men er bange for at både det at blive storsøster og skifte til børnehave er for stor en mundfuld..

MEGET FORVIRRET!!

Ved jo hun skal skifte, men nu ligger der faktisk et tilbud med dato, og det går sku lige i tarmene på mig

/Kristina - med tarmslyng pga. en dum beslutning.. Troede min næste bekymring var fødsel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Astrid P

Jeg ville helt sikkert lade hende starte i den der ligger tæt på jer... Også for din egen skyld når nu der kommer en lille, så er det da dejligt at kunne hente og bringe med baby i barnevognen!

+ så bliver skiftet til skolen lettet af, at hun kender nogle som også skal starte i skole til den tid... Legeaftaler osv. giver mindre bøvl med hentning og bringning, og hvis man er typen der involerer sig i arbejdet i sine ungers institution er det da dejligt at det ligger tæt på!

Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik...
KH Astrid

Anmeld

25. marts 2010

Kristina V

Astrid P skriver:

Jeg ville helt sikkert lade hende starte i den der ligger tæt på jer... Også for din egen skyld når nu der kommer en lille, så er det da dejligt at kunne hente og bringe med baby i barnevognen!

+ så bliver skiftet til skolen lettet af, at hun kender nogle som også skal starte i skole til den tid... Legeaftaler osv. giver mindre bøvl med hentning og bringning, og hvis man er typen der involerer sig i arbejdet i sine ungers institution er det da dejligt at det ligger tæt på!

Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik...
KH Astrid

Tror helt bestemt også at den eneste grund til at jeg tvivler er fordi at nu havde jeg lavet fred med hun skulle derud. Gik med kæmpe mavepine hele januar, fordi jeg ikke viste hvor hun skulle hen..

Anmeld

25. marts 2010

Helle30

Jeg ville helt klart lade hende starte i den, I nu er blevet tilbudt. Det er så vigtigt knytte bånd til de senere skolekammerater allerede nu - er min erfaring som lærer. Og hold så op med at være bekymret. Hun klarer den sagtens!

- Helle - om lidt i gang med 100 stk. strygemærker til 100 stk. tøj. Jojo, vi skal også snart i børnehave.

Anmeld

25. marts 2010

Lulle25

Hej Kristina

Ville klart tage tilbuddet fra kommunen også fordi Karoline er ligeglad med om det er det enen eller andet hun skal starte i, hun synes sikkert bare det er fedt at starte i bh.

Mathilde skiftede jo over i en integreret inst. her den 1/2 og tænkte bare det væreste omkring opstart, men kan sige dig at det bare gik så godt og alle er vilde med hende og har taget godt imod hende dernede, hun fik jo en vs plads, men vi aftalte med dem dernede at vi ville sige hun skulle starte i børnehave for ikke at gøre hende forvirret og hun synes bare det er fedt. Hun får så meget ros og hun snakker som en på 5 år og tager selv tøj af og på og har smidt bleen uden nogle uheld, så de kopiere sig i de store (stor pigerne som hun kalder dem).

Nå men ville bare sige der er ingen grund til bekymring for børn synes jo det er fedt og starte i bh også selv om de lige har fået en lille bror, tror vi som forældre bekymre os alt for meget end vi burde for børn tager jo ofte bare tingene som de kommer hvis man ikke køre for meget rundt i problemerne og viser dem man elsker dem og støtter dem og giver dem den tid de har behov for når de feks skal køres ind i bh. Undskyld mit lange indlæg, håber det hjalp lidt og held og lykke med fødslen af lillebror, har i et navn?

Kh Louise

Anmeld

26. marts 2010

Kristina V

Lulle25 skriver:

Hej Kristina

Ville klart tage tilbuddet fra kommunen også fordi Karoline er ligeglad med om det er det enen eller andet hun skal starte i, hun synes sikkert bare det er fedt at starte i bh.

Mathilde skiftede jo over i en integreret inst. her den 1/2 og tænkte bare det væreste omkring opstart, men kan sige dig at det bare gik så godt og alle er vilde med hende og har taget godt imod hende dernede, hun fik jo en vs plads, men vi aftalte med dem dernede at vi ville sige hun skulle starte i børnehave for ikke at gøre hende forvirret og hun synes bare det er fedt. Hun får så meget ros og hun snakker som en på 5 år og tager selv tøj af og på og har smidt bleen uden nogle uheld, så de kopiere sig i de store (stor pigerne som hun kalder dem).

Nå men ville bare sige der er ingen grund til bekymring for børn synes jo det er fedt og starte i bh også selv om de lige har fået en lille bror, tror vi som forældre bekymre os alt for meget end vi burde for børn tager jo ofte bare tingene som de kommer hvis man ikke køre for meget rundt i problemerne og viser dem man elsker dem og støtter dem og giver dem den tid de har behov for når de feks skal køres ind i bh. Undskyld mit lange indlæg, håber det hjalp lidt og held og lykke med fødslen af lillebror, har i et navn?

Kh Louise

Ved godt at det helt sikkert er mig som er alt for  bekymret. Men synes bare det har fyldt så meget de sidste par måneder, og nu havde jeg lige lavet fred med den beslutning om at hun skulle til Hjarup.

Det er da elt klart smartest hun kommer ned i den i Lunderskov, men man kan alligevel ikk tænkte på at Karoline bare er så let tilpasselig, og bare går ind i folk med træsko på, om det måske vil blive for meget med både BH skift og blive storesøster at det vil gøre hende usikker. Forstår du hvad jeg mener?

Hun har jo bare været et vidunderbarn indtil nu, og vi har aldrig haft de store problemer med putning osv. så vil ikke have at hun skal blive "kastet" ud i det...

Vi har iøvrigt ikke fundet et navn endnu. Har en masse på tale, men navnet kommer sikkert først når han er født som med Karoline. Man vil jo godt lige se prinsen først

/ Kristina - som sikkert kun tænker så meget over det her fordi jeg har tiden nu i min barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.