Godt link, hvis man frygter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.156 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Liljesilas

Hej tøser.

Jeg er en af dem der virkelig har tænkt og også frygtet fødslen, men så fortalte en jordmoder, at jeg skulle se dette link.

Ved godt det virker lidt overdrevent, men jeg vil ikke høre nogle negative ord om fødsler, for det får mig bare til at frygte fødslen igen. Jeg har hørt så mange vildt negative oplevelser, og det har gjort at jeg til sidst kun tænkte dårligt om selve fødslen. Så håber det kan hjælpe nogle, der også frygter fødslen.

http://www.youtube.com/watch?v=h5bm9-B6Ec4&feature=player_embedded

Kram Maya - uge 28

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

oo

MEGET interessant!

Anmeld

25. marts 2010

Liljesilas

Tjuhl skriver:

MEGET interessant!

Hehe ja og tror ikke selv på jeg føder sådan, men er altid godt at høre om folk der har oplevet en positiv oplevelse ved at føde Så bliver man selv mere positiv.

Anmeld

25. marts 2010

oo

mayapigen skriver:

Hehe ja og tror ikke selv på jeg føder sådan, men er altid godt at høre om folk der har oplevet en positiv oplevelse ved at føde Så bliver man selv mere positiv.

bestemt! og det er også godt at have en anden ide om hvad fødsler kan være. jeg er også hunderæd for fødslen og slår bøgerne i hver gang jeg når til den del, men jeg har alligevel tænkt, at for at det ikke skal udvikle sig til en fuldkommen traumatisk oplevelse, så er jeg nødt til at overveje hvad der gør mig tryg. der er forskellige ting jeg skal tale med jordmor om i forhold til min fortid, og så har jeg bestilt en yoga dvd med særlig henblik på fødslen, især omkring åndedræt. jeg forventer ikke at føde smertefrit på nogen måde, men jeg tror (måske naivt), at hvis jeg er i kontakt med min krop under fødslen vil det hjælpe mig og barnet meget bedre end hvis jeg bliver angst af veerne. vi får se! men jeg synes det er dejligt at se at fødsler kan være meget meget forskellige alt efter hvordan man griber det an

Anmeld

25. marts 2010

Liljesilas

Tjuhl skriver:

bestemt! og det er også godt at have en anden ide om hvad fødsler kan være. jeg er også hunderæd for fødslen og slår bøgerne i hver gang jeg når til den del, men jeg har alligevel tænkt, at for at det ikke skal udvikle sig til en fuldkommen traumatisk oplevelse, så er jeg nødt til at overveje hvad der gør mig tryg. der er forskellige ting jeg skal tale med jordmor om i forhold til min fortid, og så har jeg bestilt en yoga dvd med særlig henblik på fødslen, især omkring åndedræt. jeg forventer ikke at føde smertefrit på nogen måde, men jeg tror (måske naivt), at hvis jeg er i kontakt med min krop under fødslen vil det hjælpe mig og barnet meget bedre end hvis jeg bliver angst af veerne. vi får se! men jeg synes det er dejligt at se at fødsler kan være meget meget forskellige alt efter hvordan man griber det an

Ja ik Jeg blev så sur efter flere veninder havde sagt hvor smertefulgt og dårlig en oplevelse det var. Jeg snakkede derfor med en der viste noget om fødsler, så jeg også kunne høre gode historier. Hun rådgivede mig også til at snakke med en fødsel choce, som evt. kunne være med til fødslen, og støtte mig under hele forløbet. Jeg er dog ikke sikker på jeg vælger det, men jeg vil da overveje det, for at få en god oplevelse. Jeg tror nemlig også, at man får en bedre energi efter fødslen, hvis det går godt.

Men glad for at høre jeg ikke er den eneste der tænker i de baner

Anmeld

25. marts 2010

MM1987

Der er heller ikke noget værre end folk der straks begynder på alle skræmmehistorierne så snart de spotter en gravid...

Alle kender jo til en eller anden skrækhistorie, som der er blevet pyntet på hver gang den bliver fortalt...

Vores venner sagde simpelthen "Vi har ikke lyst til at høre om historier om fødsler, da alle har dem, og de hjælper os ikke" - og det hjalp...

Jeg har i hvert fald tænkt mig at sige det samme, hvis jeg vil høre om andres fødsler så spørger jeg dem...

Knus

Anmeld

25. marts 2010

Halbschön

mayapigen skriver:

Hej tøser.

Jeg er en af dem der virkelig har tænkt og også frygtet fødslen, men så fortalte en jordmoder, at jeg skulle se dette link.

Ved godt det virker lidt overdrevent, men jeg vil ikke høre nogle negative ord om fødsler, for det får mig bare til at frygte fødslen igen. Jeg har hørt så mange vildt negative oplevelser, og det har gjort at jeg til sidst kun tænkte dårligt om selve fødslen. Så håber det kan hjælpe nogle, der også frygter fødslen.

http://www.youtube.com/watch?v=h5bm9-B6Ec4&feature=player_embedded

Kram Maya - uge 28

Ååårh ha ja.. De skræmmehistorier husker jeg tydeligt.. Og jeg var RÆDSENSLAGEN over for fødslen.... Heldigvis løste det sig for mig.. Jo tættere jeg kom på - og især de 15 dage jeg gik over, så ville jeg gerne bare ha det overstået, og så var jeg lige pludselig ikke bange mere...

Efter at have født synes jeg at det var den mest FANTASTISKE oplevelse i livet... Gu gør det ondt - men havde frygtet det var værre... Heldigvis findes der mange former for smertestillende, så det er til at holde ud..

Jeg håber du får en rigtig god fødsel, når du kommer så langt..

Anmeld

25. marts 2010

Skouboe

Renée88 skriver:

Ååårh ha ja.. De skræmmehistorier husker jeg tydeligt.. Og jeg var RÆDSENSLAGEN over for fødslen.... Heldigvis løste det sig for mig.. Jo tættere jeg kom på - og især de 15 dage jeg gik over, så ville jeg gerne bare ha det overstået, og så var jeg lige pludselig ikke bange mere...

Efter at have født synes jeg at det var den mest FANTASTISKE oplevelse i livet... Gu gør det ondt - men havde frygtet det var værre... Heldigvis findes der mange former for smertestillende, så det er til at holde ud..

Jeg tror at mange har det sådan. 

En af mine veninder har en teori om at naturen har designet den sidste del af graviditeten så ubehagelig for at få kvinder til at se deres fødselsskræk i øjnene... til sidst gør man næsten hvad som helst for at slippe for at være gravid længere.

Sådan havde jeg det ihvertfald.

Anmeld

25. marts 2010

Liljesilas

Mia Maia skriver:

Der er heller ikke noget værre end folk der straks begynder på alle skræmmehistorierne så snart de spotter en gravid...

Alle kender jo til en eller anden skrækhistorie, som der er blevet pyntet på hver gang den bliver fortalt...

Vores venner sagde simpelthen "Vi har ikke lyst til at høre om historier om fødsler, da alle har dem, og de hjælper os ikke" - og det hjalp...

Jeg har i hvert fald tænkt mig at sige det samme, hvis jeg vil høre om andres fødsler så spørger jeg dem...

Knus

Det var rigtig klogt af dine venner, og det burde jeg også have gjort. Men så er det godt jeg får sagt fra nu. Er også først nu her jeg er begyndt at tænke på fødslen. Tak for din forståelse

Anmeld

25. marts 2010

Liljesilas

Renée88 skriver:

Ja det er helt vildt, som folk holder af at fortælle de historier

Nåå ja det kan være, så er man nok næsten ligeglad, bare h*n kommer ud haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.