Hvad ska I ha at spise i aften???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Vinker

IGEN er jeg blank for ideer til aftensmaden. Jeg er simpelthen så dårlig til at hitte på noget. Nu er jeg heller ikke den store mesterkok så tør heller ikke altid liiiige at kaste mig ud i det hele vilde....  

Jeg er absolut bedst til at bage kage

Hvad skal I ha at spise i aften???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

L.J.L

Vinker skriver:

IGEN er jeg blank for ideer til aftensmaden. Jeg er simpelthen så dårlig til at hitte på noget. Nu er jeg heller ikke den store mesterkok så tør heller ikke altid liiiige at kaste mig ud i det hele vilde....  

på vores ugeplan står der:

porre/skinke tærte

boller i karry

spaghetti med kødboller

tomatsuppe

rismix med pølser

laksefrikadeller med ovenbagte rodfrugter

Anmeld

25. marts 2010

Milka

linselouise skriver:

på vores ugeplan står der:

porre/skinke tærte

boller i karry

spaghetti med kødboller

tomatsuppe

rismix med pølser

laksefrikadeller med ovenbagte rodfrugter

aha, du er en af de smarte der kan finde ud af at lave ugeplaner, gid det var mig! har alle retterne og de bare stykkes sammen som et puslespil men får det fandme aldrig gjort

har du en opskrift på boller i karry du vil dele?

Anmeld

25. marts 2010

Milka

Vinker skriver:

ved heller ikke hvad vi skal have endnu, sig til når du finder ud af det, så kan jeg måske låne din ide

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

Milka skriver:

ved heller ikke hvad vi skal have endnu, sig til når du finder ud af det, så kan jeg måske låne din ide

Sad egentlig og kiggede på noget så simpelt som denne ret, men har lige opdaget der ikke er mere kylling i fryseren.... og madkontoen er i bund her sidst på mdr'en

http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/Kylling+og+grøntsager+bagt+i+ovnen.opskrift?0=10669&11=0,1659

Nu overvejer jeg svensk pølseret - bare med ris istedet for kartofler....

Meeeen er ikke helt sikker endnu.

Her mere lyst til at bage boller, men det er jo ligesom ikke aftensmad... hmmm....

Anmeld

25. marts 2010

KWL

Søde Rikke du kan jo pakke din familie og tage til Struer.  Laver gerne mad til jer.

Vi skal have millionbøf og frisk pasta, groft lækker brød og salat.

Anmeld

25. marts 2010

oo

herhjemme er madlavning gået rimelig meget ned da kvalmen meldte sig. først var det kun Søren der spiste, så begyndte jeg at spise lidt og når noget blev nede var jeg tilbøjelig til KUN at spise det mange mange dage i træk. nu er vi bare blevet ugidelige, så de sidste tre dage har jeg spist dåsetarteletter (UUHHHHHHHHHHHHM!!) og Søren har spist ostemadder

men i aften laver vi frikadeller på rugbrød, mums, det er bare det bedste!! man får lige et los i røven af det her vejr, så man kan komme i omdrejninger igen (meget tiltrængt for min del!!)

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

Kristinewl skriver:

Søde Rikke du kan jo pakke din familie og tage til Struer.  Laver gerne mad til jer.

Vi skal have millionbøf og frisk pasta, groft lækker brød og salat.

Åååh Kristine, hvilket tilbud  Desværre er Morten i Odense og arbejde og er først hjemme ved spisetid... Morten eeeelsker ellers din mad!!!

Anmeld

25. marts 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

herhjemme er madlavning gået rimelig meget ned da kvalmen meldte sig. først var det kun Søren der spiste, så begyndte jeg at spise lidt og når noget blev nede var jeg tilbøjelig til KUN at spise det mange mange dage i træk. nu er vi bare blevet ugidelige, så de sidste tre dage har jeg spist dåsetarteletter (UUHHHHHHHHHHHHM!!) og Søren har spist ostemadder

men i aften laver vi frikadeller på rugbrød, mums, det er bare det bedste!! man får lige et los i røven af det her vejr, så man kan komme i omdrejninger igen (meget tiltrængt for min del!!)

Puuuh ja ikke så sært at madlavningen ligesom har været = 0 hjemme hos jer på det sidste......

Mums ja frikadeller på rugbrød dét har vi også guffet tit herhjemme. Altid godt at ha en stak deller i fryseren til de aftener hvor aftensmaden bare ikke lige er det man orker!

Anmeld

25. marts 2010

L.J.L

Milka skriver:

aha, du er en af de smarte der kan finde ud af at lave ugeplaner, gid det var mig! har alle retterne og de bare stykkes sammen som et puslespil men får det fandme aldrig gjort

har du en opskrift på boller i karry du vil dele?

Jep, har fundet ud af hvor meget det kan betale sig med en madplan, både tidsmæssigt og økonomisk. Så det er bare at gå igang Camilla

Jeg har den BEDSTE opskrift på boller i karry:

Kødboller:

500gr hakket svin/kalv, 1 finthakket løg, ½ dl. mælk, 1 tsk. karry, 1 spsk. mel, salt & peber. Bland det hele sammen. Farsen skal være så fast at den kan trilles til boller. Form bollerne med en ske og læg dem i en gryde med kogende vand i ca. 5 min.

Sovs: ½ dl. vand fra kødbollerne, 1 løg, 1 æble, 2 dl. grønsagsbuillon, 2 dl. mælk, 2 spsk. majsstivelse, 1 tsk. brun farin, 3 spsk. karry, smag til med salt & peber.

Start med at svits løg og æbler i lidt margarine sammen med karryen, herefter tilsætter du alt det andet og tilsidst bollerne.

Husk risene!

Den hemmelige ingrediens er helt klart den brune farin i sovsen, det giver den bedste smag!

Velbekommen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.