NY hørelse = ked af det i DP, hvordan tackler man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

hej de damer

Sagen er jo den at Nikoline´s DP´mor er gravid og nu sygemeldt :0( fred være med det, hun skal sgu passe på sin krop!

Nikoline´s faste gæste DP kunne hun først komme i fra idag, så jeg har haft hende hjemme ALENE mandag og tirsdag. To fantastiske dage, men også hårde, det er første gang efter oparationen!

d. 1/3 fik Nikoline jo lagt dræn, og nu er hendes hørelse normal. Efterfølgende har hun været meget ked af det go utryg i legestuen (hveranden torsdag samles de 6 DP i hendes gruppe til legestue), oppe til gymnastik om onsdagen med DP har hun kune villet sidde ved DP´moren, og idag srkiver hendes gæste DP så, at hun kune vil være ved hende hele tiden og at de andre bærn næsten ikke kan se på hende før hun græder se, det er rigtig hårdt at sidde her og vide, at de nu er opppe til gym og at vores lille pige IKKE er tryg!

ørelægen sagde det var fordi hun nu kunne høre normalt, og det er klart det kan virke skræmmende pludselig at høre hvor høje lyde egentlig er.

her onsdag, torsdag og fredag skal hun være i sin gæste DP, og fra på søndag er vi på Falster 14 dage indtil hun kan komme i sin nye DP.

Det er super uheldigt at det er lige nu hun skal skifte DP når hun lige har fået lagt dræn.

tanken er, at når hun starter det nye sted, tager jeg eller vi begge med derhen første dag. Og laver en god indkøring.

er der nogen af jer der har gode råd/erfaring med dette? hvordan gør vi det bedst med denne nye hørelse?

jeg har så ufatteligt dårlig samvittighed over at jeg ikke kan have hende hjemme hele ugen, jeg tør simpelthen ikke med denne her ryg! men jeg synes også det er sindssygt synd at hun er ked... hvordan viser vi hende bedst, at det er okay?

hjælp søde piger!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Bondepigen

Jeg  aner ikke om det er en god idé... men mon I skulle prøve at lave lidt ekstra larm derhjemme i vante og trygge omgivelser... og evt. tagé hende med rundt, hvor der godt kan være mange lyde..altså i byen eller noget.... Så hun gradvist vænner sig til det, men at I stadig er der til at trøste og vise hende, at der ikke sker noget????

Hvor er det synd for hende og for jer. Det er ikke rart, når man kan mærke på sit barn at det er utryg!!!!

Håber I finder en måde, så hun bliver mere tryg ved lyde!!!

Anmeld

24. marts 2010

Ida.

Mon ikke det "bare" er et spørgsmål om tid og tilvænning? Jeg tror umiddelbart, at det nok skal komme af sig selv...jeg har ingen gode råd - udover det I og DP jo allerede gør ved at give hende den grad af tryghed, som hun har brug for i en verden, der pludselig er anderledes, end den plejer at være (i virkeligheden er det jo ligesom et tigerspring; fra den ene dag til den anden er verden forandret, og det tager tid at vænne sig til...og den tid skal hun bare have...)

Anmeld

24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

bondepigen skriver:

Jeg  aner ikke om det er en god idé... men mon I skulle prøve at lave lidt ekstra larm derhjemme i vante og trygge omgivelser... og evt. tagé hende med rundt, hvor der godt kan være mange lyde..altså i byen eller noget.... Så hun gradvist vænner sig til det, men at I stadig er der til at trøste og vise hende, at der ikke sker noget????

Hvor er det synd for hende og for jer. Det er ikke rart, når man kan mærke på sit barn at det er utryg!!!!

Håber I finder en måde, så hun bliver mere tryg ved lyde!!!

ja, vi har prøvet at spille lidt musik... Så snart hun er her hjemme bliver hun ikke utryg...

der er nok ikke andet for end at bide tænderne sammen...

Anmeld

24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

idamaria83 skriver:

Mon ikke det "bare" er et spørgsmål om tid og tilvænning? Jeg tror umiddelbart, at det nok skal komme af sig selv...jeg har ingen gode råd - udover det I og DP jo allerede gør ved at give hende den grad af tryghed, som hun har brug for i en verden, der pludselig er anderledes, end den plejer at være (i virkeligheden er det jo ligesom et tigerspring; fra den ene dag til den anden er verden forandret, og det tager tid at vænne sig til...og den tid skal hun bare have...)

jo det er det helt sikkert.... Det er bare så svært fordi vi er bange for at det er forkert at lade hende være i DP når hun er så ked...

men på den ande side, hvis ikke hun er i DP så lærer hun aldrig at det ikke er farligt

Anmeld

24. marts 2010

Bondepigen

ka-ri-na skriver:

ja, vi har prøvet at spille lidt musik... Så snart hun er her hjemme bliver hun ikke utryg...

der er nok ikke andet for end at bide tænderne sammen...

Ja, ok...så er der nok ikke så meget at gøre ved det, end at vente og håbe det snart går over...

Anmeld

24. marts 2010

Karo

Sikke uheldig at det lige skulle falde på samme tid

Jeg aner ikke hvad i kan gøre ved det, jeg vil bare sige at der ikke er nogen grund til at du går rundt med dårlig samvitighed. Nikoline skal nok klarer den, hun skal have lige have lov til at vænde sig til alle de høje lyde, og du skal jo passe på dig selv. Det ville jo være rigtigt ærgeligt hvis, du fik endnu mere ondt i ryggen igen, fordi du overanstrenger dig.

Katja

Anmeld

24. marts 2010

anna-jonas

Stakkels Nikoline....................og ja, verden LARMER meget. Tror som Ida at det er et spørgsmål om tid................så skal det nok blive bedre. Måske kunne i give hende lidt kortere dage, og evt. tage lidt bedre tid til aflevering. Husk at fortælle hende, hvad det er der larmer....................f.eks " Kan du høre...............det er naboens hund, der siger vov, vov", eller " Nu tænder mor for håndmixeren, og den larmer meget..................men det er sådan at vi kan få flødeskum til kagen...............uhhmmm". Forstår du?? På den måde bliver hun ikke så overrasket, og i får sat ord på lydene.

Ang. den nye Dp....................så tror jeg at i skal sætte hele den første uge af, til indkøring. Hvor i langsomt trapper det antal timer op, hun skal tilbringe derovre. Så hun bliver helt tryg ved den nye dp og de andre børn.

Knus Mette

Anmeld

24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Anna-jonas skriver:

Stakkels Nikoline....................og ja, verden LARMER meget. Tror som Ida at det er et spørgsmål om tid................så skal det nok blive bedre. Måske kunne i give hende lidt kortere dage, og evt. tage lidt bedre tid til aflevering. Husk at fortælle hende, hvad det er der larmer....................f.eks " Kan du høre...............det er naboens hund, der siger vov, vov", eller " Nu tænder mor for håndmixeren, og den larmer meget..................men det er sådan at vi kan få flødeskum til kagen...............uhhmmm". Forstår du?? På den måde bliver hun ikke så overrasket, og i får sat ord på lydene.

Ang. den nye Dp....................så tror jeg at i skal sætte hele den første uge af, til indkøring. Hvor i langsomt trapper det antal timer op, hun skal tilbringe derovre. Så hun bliver helt tryg ved den nye dp og de andre børn.

Knus Mette

hej søde Mette

det var noget i den retning vi havde tænkt på med den nye DP, at gøre det helt stille og roligt.

det hun græder over er når de andre børn leger og larmer henne i DP, men lydene her hjemme kan vi sagtens sætte ord på... :0) rigtig god ide...

og så håber jeg at jeg kan hjælpe hende lidt de første gange i legestuen... :0)

knus

Anmeld

24. marts 2010

anna-jonas

ka-ri-na skriver:

hej søde Mette

det var noget i den retning vi havde tænkt på med den nye DP, at gøre det helt stille og roligt.

det hun græder over er når de andre børn leger og larmer henne i DP, men lydene her hjemme kan vi sagtens sætte ord på... :0) rigtig god ide...

og så håber jeg at jeg kan hjælpe hende lidt de første gange i legestuen... :0)

knus

Jeg tror, at bare det at du er med, som den trygge base............vil gøre en stor forskel. Så er det ikke så farligt, at begive sig ud i den store verden, når mor er inden for rækkevidde. Lyder som en god plan.....

Sender jer lige et stort knus.

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.