lidt at tænke over mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Lone Jakobsen

her lige lidt at tænke over. hvis man som mig...er en mor der kan stresse sig selv, blot ved at tænke på alle de ting jeg skal nå. en mor som ærger sig, og bebrejder sig selv hvis det hele ender i skrig og skrål

http://voresborn.dk/familieliv/5711-tal-paent-til-dig-selv-mor

tror jeg vil læse den et par gange eller 2 mere.....når jeg får tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Mira0911

nutche skriver:

her lige lidt at tænke over. hvis man som mig...er en mor der kan stresse sig selv, blot ved at tænke på alle de ting jeg skal nå. en mor som ærger sig, og bebrejder sig selv hvis det hele ender i skrig og skrål

http://voresborn.dk/familieliv/5711-tal-paent-til-dig-selv-mor

tror jeg vil læse den et par gange eller 2 mere.....når jeg får tid

Det skal jeg helt sikkert lige kigge på...

Jeg er rigtig slem til at kalde mig selv de ledeste ord, når jeg skal nå noget, taber noget osv...

Anmeld

24. marts 2010

Lone Jakobsen

MoarJ skriver:

Det skal jeg helt sikkert lige kigge på...

Jeg er rigtig slem til at kalde mig selv de ledeste ord, når jeg skal nå noget, taber noget osv...

ja jeg synes også jeg ku trænge til lidt posetive tanker

Anmeld

24. marts 2010

Mira0911

Fik det læst og gav stof til eftertanke...

Anmeld

25. marts 2010

JustAnotherName

Super artikel. Det er sundt lige at læse, og tænke over...
Især dette gav mig stof til eftertanke :

Prøv, selv hvis du er på vej op på fjerde med barn og Netto-pose, at have dit ultimative formål for øje.
Et formål, der gør dig glad og ikke bare mellemtilfreds.
I stedet for blot at ville have det til at glide, så spørg dig selv, om du kan sigte endnu højere, for eksempel: 
"Jeg vil nyde livet med mit barn – også på en møgdag."

Og dette :

Vær autentisk, når du kommunikerer med dit barn. Ved at se dig sætte grænser, lærer barnet også selv at mærke sine grænser.
Dit barn kan mærke, hvis du synger for det, selv om du ikke orker.
Det, du giver uden overskud, har en pris, for eksempel i form af stress eller irritation. I værste fald lærer du barnet, at det er okay at overskride sine egne grænser for andres skyld. Afslå positivt og med god samvittighed: "Jeg er træt lige nu, vi synger senere."

Og sidst men ikke mindst dette :

Måske tænker du nogle gange: "Fik jeg håndteret den situation korrekt?’", "Gør jeg det godt nok?"
Når den slags tanker opstår, så husk, at i situationen gjorde du det bedste, du kunne med de forudsætninger, du havde.
At du efterfølgende tænker over det, gør dig til et bevidst og samvittighedsfuldt menneske, der evaluerer og udvikler dig selv. Stop dramaerne i dit hoved, og husk dig selv på det.

Anmeld

25. marts 2010

betski

JustAnotherName skriver:

Super artikel. Det er sundt lige at læse, og tænke over...
Især dette gav mig stof til eftertanke :

Prøv, selv hvis du er på vej op på fjerde med barn og Netto-pose, at have dit ultimative formål for øje.
Et formål, der gør dig glad og ikke bare mellemtilfreds.
I stedet for blot at ville have det til at glide, så spørg dig selv, om du kan sigte endnu højere, for eksempel: 
"Jeg vil nyde livet med mit barn – også på en møgdag."

Og dette :

Vær autentisk, når du kommunikerer med dit barn. Ved at se dig sætte grænser, lærer barnet også selv at mærke sine grænser.
Dit barn kan mærke, hvis du synger for det, selv om du ikke orker.
Det, du giver uden overskud, har en pris, for eksempel i form af stress eller irritation. I værste fald lærer du barnet, at det er okay at overskride sine egne grænser for andres skyld. Afslå positivt og med god samvittighed: "Jeg er træt lige nu, vi synger senere."

Og sidst men ikke mindst dette :

Måske tænker du nogle gange: "Fik jeg håndteret den situation korrekt?’", "Gør jeg det godt nok?"
Når den slags tanker opstår, så husk, at i situationen gjorde du det bedste, du kunne med de forudsætninger, du havde.
At du efterfølgende tænker over det, gør dig til et bevidst og samvittighedsfuldt menneske, der evaluerer og udvikler dig selv. Stop dramaerne i dit hoved, og husk dig selv på det.

Puuuha den sidste rammmer mig. Havde en maga konflikt i morges. Synes ikke jeg håndterede den helt hensigtsmæssigt, men fik efterfølgende en snak med min datter om hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde.... Tror da vist jeg må læse den artiel

Anmeld

25. marts 2010

JustAnotherName

duddi. skriver:

Puuuha den sidste rammmer mig. Havde en maga konflikt i morges. Synes ikke jeg håndterede den helt hensigtsmæssigt, men fik efterfølgende en snak med min datter om hvorfor jeg reagerede som jeg gjorde.... Tror da vist jeg må læse den artiel

Jeg kender godt de dage, hvor ens tålmodighed og tollerance bare er OPBRUGT! Og så er det ikke altid nemt at holde stemmen lav eller undgå at vrisse eller virke sur og irriteret og skælde ud.

Men ens samvittighed bagefter....uhh....det er det værste!
Så er det rart lige at puste ud og vide, at man langt fra er alene om, at have sådanne dage/øjeblikke, og at man stadig er en ok mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.