Der røg den vandfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

Mor til L&S

Hey hey

Jeg har fra starten af min graviditet haft vandfødsel øverst på min ønskeliste.... MEN den fik min jordemor i dag taget væk!

Jeg har gået til kontrol på fødegangen i 14 dages tid pga alt for højt blodtryk, så derfor kan jeg ikke få lov til at føde i vand da de skal holde øje med lillepigen - Hvilket jo er godt, men havde sådan glædet mig til en vandfødsel!!

Hvis mit blodtryk ikke bliver lavere under fødslen (den kan blive lavere når vandet går samt de kan give mig noget medicin) kan jeg heller ikke få lov til at presse.. Så står den på kejsersnit!! Hvis den bare falder lidt kan jeg også få en rygmarvsbedøvelse som måske også kan få blodtryk til at falde...

Så har sagt til min jordemor at jeg gerne vil have rygmarvsbedøvelsen hvis det kan undgå kejsersnit... men lillepigen skal jo bare komme ud på bedst mulig måde...

Jeg får heller ikke lov til at gå særlig meget over tid pga mit blodtryk så vil de sætte mig i gang...

Så er lidt rundforvirret lige nu - og skal lige synke at jeg ikke kan få min vandfødsel og at den kan ende i kejsersnit...

Skulle lige af med mine tanker

Rollo 39+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

lululupo

øvvvvv men godt at de ved hvad der skal til... Og at de holder øje med det!!!

Anmeld

23. marts 2010

Tullebobs

Rollo skriver:

Hey hey

Jeg har fra starten af min graviditet haft vandfødsel øverst på min ønskeliste.... MEN den fik min jordemor i dag taget væk!

Jeg har gået til kontrol på fødegangen i 14 dages tid pga alt for højt blodtryk, så derfor kan jeg ikke få lov til at føde i vand da de skal holde øje med lillepigen - Hvilket jo er godt, men havde sådan glædet mig til en vandfødsel!!

Hvis mit blodtryk ikke bliver lavere under fødslen (den kan blive lavere når vandet går samt de kan give mig noget medicin) kan jeg heller ikke få lov til at presse.. Så står den på kejsersnit!! Hvis den bare falder lidt kan jeg også få en rygmarvsbedøvelse som måske også kan få blodtryk til at falde...

Så har sagt til min jordemor at jeg gerne vil have rygmarvsbedøvelsen hvis det kan undgå kejsersnit... men lillepigen skal jo bare komme ud på bedst mulig måde...

Jeg får heller ikke lov til at gå særlig meget over tid pga mit blodtryk så vil de sætte mig i gang...

Så er lidt rundforvirret lige nu - og skal lige synke at jeg ikke kan få min vandfødsel og at den kan ende i kejsersnit...

Skulle lige af med mine tanker

Rollo 39+0

Øv da - jeg håber, at det lykkes at sænke dit blodtryk, så du i det mindste undgår KS.

Jeg kender godt den skuffelse, for jeg ville rigtig gerne have født i vand sidste gang, men endte med at blive sat igang efter 24timers vandafgang uden veer, så det blev heller ikke til noget for mig.

Pøj pøj og tanker fra Trine

Anmeld

23. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

æv.... Bæ og tis!!... - Forstår godt at du lige skal sluge det. Men det  nok bedre at vide lidt i forvejen, end hvis det skulle ende med at du fik det atvide på dagen.

Jeg håber det bliver så dejligt som muligt alligevel

Anmeld

23. marts 2010

Rikkemor89

Okay jeg viste ikke at man kan ende med kejsersnit hvis man har for højt blodtryk, jeg har også gået med for højt blodtryk & går med det endnu, men de har da ikke snakket med mig om at jeg måske skal have kejsersnit hvis det ikk falder .. Jeg ved bare at jeg ikk må gå over tiden, pga, jeg har fået sukkersyge.. Tror da lige jeg vil vende det med lægen på sygehuset på Fredag når jeg skal til vægtscanning..

Anmeld

23. marts 2010

Mor til L&S

ThulinJust skriver:

Okay jeg viste ikke at man kan ende med kejsersnit hvis man har for højt blodtryk, jeg har også gået med for højt blodtryk & går med det endnu, men de har da ikke snakket med mig om at jeg måske skal have kejsersnit hvis det ikk falder .. Jeg ved bare at jeg ikk må gå over tiden, pga, jeg har fået sukkersyge.. Tror da lige jeg vil vende det med lægen på sygehuset på Fredag når jeg skal til vægtscanning..

Mit er også EN DEL FOR HØJT... Går til kontrol 2-3 gange om ugen... Og bliver det ikke bedre under fødslen kan jeg risikere kejsersnit da jeg så ikk må presse...

Anmeld

23. marts 2010

Rikkemor89

Mit det er virkelig oss højt.. Jeg går til tjek ved jordemoren engang om ugen ellers skal jeg henvende mig til fødegangen, men jeg håber da for dig at dit blodtrykl det falder inden du skal føde ..

Anmeld

23. marts 2010

Mor til L&S

ThulinJust skriver:

Mit det er virkelig oss højt.. Jeg går til tjek ved jordemoren engang om ugen ellers skal jeg henvende mig til fødegangen, men jeg håber da for dig at dit blodtrykl det falder inden du skal føde ..

Jeg tvivler på det når at falde - har en uge til termin! Men kan håbe på det falder når vandet går

Men får ihvertfald ikke den fødsel jeg havde håbet på..

Men snak du da lige med din jordemor omkring fødslen, så du ved lidt besked.

Held og lykke!

Anmeld

23. marts 2010

MyBaby

Ej, det var da rigtig træls! Jeg kan godt forstå, at du lige skal vænne dig til tanken. Men det er godt, at du trods alt får det at vide idag, så du lige kan nå at sluge det! Det vigtigste er jo, at babyen snart ligger i dine arme og at I begge har det godt!

Nina

Anmeld

23. marts 2010

Nanna1985

Hvor er det underligt at det er SÅ forskelligt fra syeghus til sygehus..

Under min første graviditet, havde jeg voldsomt højt blodtryk og var mange gange over på FG og få kørt en strimmel.. Fik endnu et låne aparat(staves?) med hjem og skulle måle mit blodtryk 3 dage i træk, inden jeg skulle til jm.,

De gjorde intet ved det og jeg gik 8 dage over tid.. Lå med veer i 3 døgn, og det hele endte i aks til sidst...

Håber du får en god fødsel og at de kan få dit blodtryk lidt ned..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.