Jeg har lagt mærke til at en del af jer beretter om at I virkelig skal stå fast på jeres ønske, at I føler i møder meget modstand, og at lægerne /sundhedssystemet forsøger at overtale jer til noget andet. En har endda skrevet at hun nærmest følte sig kriminel, fordi hun gerne ville have pks.
Jeg synes bare lige I skal vide at sådan er det FOR OS ALLE SAMMEN, der vælger noget andet end lige det aller mest traditionelle. Hvis man vil føde hjemme, møder man også rigtig meget modstand, både fra jordemødre, læger, venner og familie der kan diske op med alverdens skrækkelige historie, og som synes det er dybt uansvarligt at man vil føde hjemme. (hvordan tør du?)
Eller hvis man har en streptok-infektion men ikke ønkser at få pencillin under fødslen, eller hvis det er over 24 timer siden vandet gik, og barnet endnu ikke er født, så 'må' man heller ikke sige nej tak til pencillin.
Eller hvis barnet vender med numsen nedad og man gerne vil føde selv, er det også ilde set.
De nævnte eksempler er alle noget jeg SELV har oplevet!!! Jeg har virkelig kæmpe med systemet for at forklare at jeg har taget et meget velinformeret valg, at jeg vitterlig har sat mig meget grundigt ind i tingene, og jeg er overbevist om at det er det rigtige valg jeg har truffet, og alligevel er jeg blevet kaldt til samtaler med div. fødselslæger, for at skulle forsvare mit valg.
Jeg skriver dette, for at I ikke skal tro, at det kun er pks på mors ønske der møder modstand. Vi er mange herude, der møder massiv modstand mod vores valg!!!
Anmeld