Genert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

lonemus

Er jeres børn det??

Stefanie er meget genert, så meget at hun ofte ikke vil svare og det driver mig til vanvid .(

Herhjemme vil hun godt svare, nogle gange lukker hun dog lidt af for mig også må jeg lige kalde på hende et par gange, så får jeg osse et svar. Når vi er ude hos familie og venner vil hun hverken sige hej eller farvel, ej heller svare hvis de spørger om noget - den tætte familie vil hun dog godt. I børnehaven vil hun heller ikke sige hej og farvel, ej heller altid svare, når de spørger hende om noget.

Jeg ved hun er genert, og forklarer hende det er okay, men at hun godt lige kan sige hej og farvel osv. Alligevel gør hun det ikke.

Det driver mig simpelhen til vanvid, jeg kan ikke klare når folk ikke svarer.....så jeg er meget efter hende og ved det selvfølgelig nok skal komme en dag. Men for pokker da...lillebror er helt anderldes, han svarer altid...!

Hvad med jer, kender I problemet?

Min mand siger hun bare er stædig...ja, det er hun osse, men for pokker da, jeg forstår ikke hvorfor hun er så stædig på disse områder....det samme med bleen, ingen af veninderne bruger ble mere, alligevel VIL hun ikke smide den.....nogle gange ville jeg bare ønske hun ville vende sin stædighed om, så skulle I se løjer Jeg ved hun kan det hele jo....!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Stumpen

Slet og overhovedet ikke.. De dage Mathilde ikke vil sige hej, farvel eller svare nogen, så er det udelukkende drilleri, fordi hun ved at man forventer et svar... Men råd kan jeg derved heller ikke give dig..

Anmeld

23. marts 2010

lonemus

Stumpen skriver:

Slet og overhovedet ikke.. De dage Mathilde ikke vil sige hej, farvel eller svare nogen, så er det udelukkende drilleri, fordi hun ved at man forventer et svar... Men råd kan jeg derved heller ikke give dig..

Kan det virkelig være drilleri?? Stefanie står osse ofte og griner smøret, når jeg beder hende svare....det har jeg faktisk aldrig tænkt på...men når hun gør det hver dag, så kan det vel ikke være drilleri!?!?!

Hvad siger du så til hende?

Anmeld

23. marts 2010

Stumpen

lonemus skriver:

Kan det virkelig være drilleri?? Stefanie står osse ofte og griner smøret, når jeg beder hende svare....det har jeg faktisk aldrig tænkt på...men når hun gør det hver dag, så kan det vel ikke være drilleri!?!?!

Hvad siger du så til hende?

Ikke rigtig noget.. Går hun ind nede i børnehaven og en af de voksne siger godmorgen og hun ikke svarer så siger jeg at det hedder go'morgen, men hun løber som regel væk med et smil eller neeej og så er den ikke længere...

Herhjemme svarer hun os, men har vi besøg af bedsterneog de spørger om noget og hun ligesom ignorer, så siger jeg at de spørger hende om noget.. Hører hun hvad de siger og hun ikke vil svare, så er det op til hende selv.. Jeg spørger om hun ikke skal svare og til det siger hun nej...

Men jo jeg tror det er drilleri af en art på hendes stadie -for hun ved hvad der forventes og ved at hun kan drille ved at lade være med at svare (hun ser det nok ikke som at hun irriterer mig ved at lade være med at svare)

Anmeld

23. marts 2010

3rollinger

Mine boern er generelt ret sociale og ikke specielt generte. Selvom de selvfoelgelig af og til kan have visse oejeblikke.

Det kan godt vaere lidt irriterende naar de ikke svarer, men jeg siger bare altid til personen der snakker til dem "naa, hun/han er genert" og saa er det ligesom det. Jeg kan ogsaa godt sige til dem at de skal svare og af og til goer de det og andre gange goer de det ikke. Men jeg ligger ikke saa meget i det. De skal ogsaa have lov at have deres egen personlighed.

Men maaske kunne du proeve et par uger ikke at naevne det, og kun sige "Det var flot, Stefanie" naar hun svarer folk.

Alt det hun goer kan jo sagtens vaere for at faa opmaerksomhed nu hun har faaet en lillebror (selvom det er lang tid siden han kom til). Hvis hun kan tirre dig faar hun jo mere opmaerksomhed end hvis hun bare goer hvad du siger. Og i den alder er daarlig opmaerksomhed bedre end ingen opmaerksomhed. Det har Daniel da helt klart haft en periode med.

Anmeld

23. marts 2010

lonemus

3rollinger skriver:

Mine boern er generelt ret sociale og ikke specielt generte. Selvom de selvfoelgelig af og til kan have visse oejeblikke.

Det kan godt vaere lidt irriterende naar de ikke svarer, men jeg siger bare altid til personen der snakker til dem "naa, hun/han er genert" og saa er det ligesom det. Jeg kan ogsaa godt sige til dem at de skal svare og af og til goer de det og andre gange goer de det ikke. Men jeg ligger ikke saa meget i det. De skal ogsaa have lov at have deres egen personlighed.

Men maaske kunne du proeve et par uger ikke at naevne det, og kun sige "Det var flot, Stefanie" naar hun svarer folk.

Alt det hun goer kan jo sagtens vaere for at faa opmaerksomhed nu hun har faaet en lillebror (selvom det er lang tid siden han kom til). Hvis hun kan tirre dig faar hun jo mere opmaerksomhed end hvis hun bare goer hvad du siger. Og i den alder er daarlig opmaerksomhed bedre end ingen opmaerksomhed. Det har Daniel da helt klart haft en periode med.

Ja, du har sikkert ret mht opmærksomheden....jeg syntes bare det er underligt, at hun aldrig vil svare pædagogerne, når vi kommer/går!!

Stefanie har heller ikke været god til, at sige tak til nogen der kom med gaver eller andet. Altså hun siger tak for mad hver dag herhjemme - og nu osse når vi er ude. Men når nogen gav hende en gave, så blev hun genert. Vi sagde så til hende, at hvis hun ikke huskede at sige tak, så fik hun ikke noget en anden gang. SÅ skal jeg da lige love for frk. stædig kom ud af starthullerne, så nu siger hun altid tak og det roser vi hende meget for

Syntes bare det er noget underligt noget, selv når veninderne siger hej til hende, så griner hun bare og siger intet. Jeg sagde til hende i går, hvis ikke hun osse sagde hej til dem, jamen så gider de lige pludselig ikke sige hej til hende mere.....så kiggede hun lidt og sagde: det husker jeg imorgen mor Det gjorde hun så ikke, men vi kan vel ikke andet end fortsætte med at forklare hende det!

En pædagog fortalte mig så her til morgen, at de heller ikke altid kunne få hende til at svare, mens hun andre gange godt vil. Jeg syntes det er noget underligt noget!

Yderligere det med bleen....hun er den eneste af veninderne der bruger ble...hun går nogle gange med dem ud på toilettet, når veninderne er herhjemme på besøg og skal på toilettet, så løber Stefanie med ud og skal kigge. Jeg forstår bare ikke, hvorfor hun ikke osse vil af med den, når hun nu har fulgt med i alle veninderne på tæt hold, at de har smidt bleen....hun er virkelig meget stædig!

Lone - som nok er lidt frustreret over det lige nu

Anmeld

23. marts 2010

3rollinger

lonemus skriver:

Syntes bare det er noget underligt noget, selv når veninderne siger hej til hende, så griner hun bare og siger intet. Jeg sagde til hende i går, hvis ikke hun osse sagde hej til dem, jamen så gider de lige pludselig ikke sige hej til hende mere.....så kiggede hun lidt og sagde: det husker jeg imorgen mor Det gjorde hun så ikke, men vi kan vel ikke andet end fortsætte med at forklare hende det!

Den med veninder og vennerne goer mine unger ogsaa. Nogen gange hilser de hoejlydt paa venner fra klassen og faar enten ikke svar eller et meget lille "hej". Andre gange raaber saa vennerne fra klassen til mine boern, og saa er der heller ikke meget svar igen.

Andre gange igen, river boernene (enten mine eller de andre) sig loes fra foraeldrene og styrter rundt naar de bliver kaldt paa.

Ikke til at sige hvorfor. Andet end at boern i den stoerrelse ikke er styret af "hvad man boer goere", men de goer bare lige praecis hvad de har lyst til i et givent oejeblik.

Anmeld

23. marts 2010

lonemus

3rollinger skriver:

Den med veninder og vennerne goer mine unger ogsaa. Nogen gange hilser de hoejlydt paa venner fra klassen og faar enten ikke svar eller et meget lille "hej". Andre gange raaber saa vennerne fra klassen til mine boern, og saa er der heller ikke meget svar igen.

Andre gange igen, river boernene (enten mine eller de andre) sig loes fra foraeldrene og styrter rundt naar de bliver kaldt paa.

Ikke til at sige hvorfor. Andet end at boern i den stoerrelse ikke er styret af "hvad man boer goere", men de goer bare lige praecis hvad de har lyst til i et givent oejeblik.

Jeg kan godt nikke genkendende til det du skriver...nok mest din sidste sætning, som jeg har svært ved at acceptere...jeg er nok lidt kontrolfreak på alle områder, men lige mht børn er det svært at have kontrol i alle situationer....nok min sværeste udfordring ved at have børn..

Anmeld

24. marts 2010

Tjuls

Loke er ikke specielt genert.. Det er kun hvis der kommer fremmede mennesker hen til ham.. Fx ældre når vi er ude i byen og handle eller noget.. Men det bryder jeg mig hellere ikke selv om. Så åbner han min jakke, og stikker hovedet indunder den til de går igen.

Det med at sige farvel er han ikke er særligt god til. Men det skyldes at hvis han er glad for en person, eller hygger sig et sted, så vil han ikke sige farvel fordi han bliver træt af han skal afsted, eller de skal afsted.. Er det her, så nægter han at sige farvel fordi han bliver trist over personen skal gå. Men det ved alle heldigvis er grunden nu

Stædighed har han dog også.. Det med bleen har vi også haft store problemer med.. Han er først ved at rigtigt sige farvel til den nu, men tror bare han skulle vente til han selv var klar. Men nu er han stolt over den er væk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.