Af med bleen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. maj 2008

Lsh

Hvornår begynder I at tænke på at de skal af med bleen og hvordan griber I det an? Cecilie er 2½ år og skal nok først i børnehave til januar. Det er en integreret institution, så der skal lige være plads i den anden ende. Cecilie har i lang tid vist stor interesse for toilettet, vi har sådan et bræt hun sidder på på toilettet, da hun kun ville lege med potten ;) Hun er udemærket klar over når hun laver det ene eller det andet i bleen og fortæller det tit når det sker. Hun har også tisset rigtig mange gange på toilettet; men en dag blev hun nærmest panisk og angst da hun ikke kunne holde "det store" tilbage, så det frygter hun og når vi spørger om vi skal gå der ud, når hun laver i bleen siger hun nej meget bestemt. Er Cecilie parat til at komme af med bleen og hvordan sørger vi for at hun ikke laver både det ene og det andet i bukserne? Ved godt vi ikke kan undgå uheld; men vil jo gerne begrænse det :$ Har snakket med vuggestuen og de siger vi bare skal sige til, så er de med på at hjælpe os; men puha jeg synes det er et stort skridt at ta' og jeg vil jo heller ikke presse hende, hvis ikke hun er klar..... Knus Luise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2008

3rollinger

Hej Luise

Min datter stoppede med at bruge ble da hun var 2 aar og 4 mdr. Hun havde nogle enkelte gange sagt hun skulle lave stort, men jeg havde paa ingen maade overvejet at hun var klar.

Men en dag fik vi en seddel med hjem fra vuggestuen at om mandagen skulle hun komme i skole uden ble. Hernede smider boernene generelt bleen noget tidligere end i Danmark, saa jeg taenkte at de nok havde set noget jeg ikke havde. Ved ogsaa at de har smaa toiletter i vuggestuen som de mindre ser de lidt aeldre bruge.

Vi tog bleen af hende loerdag morgen og da jeg ikke var vant til et barn uden ble, glemte jeg hele tiden at saette hende paa toilet og der var mange vaade bukser den weekend. Om mandagen kom vuggestuen saa paa sagen og de var lidt mere obs end mig. Og lidt efter lidt blev jeg ogsaa god til det. Det tog ca. 2 uger saa var hun renlig, og kort tid efter blev hun ogsaa renlig om natten.

Saa maaske er det bare et spoergsmaal om at kaste sig ud i det. Jeg tror de fleste fanger den ret hurtigt, og hvis ikke maa man jo bare have bleen paa igen og vente lidt.

Held og lykke.

Trine

Anmeld

16. juni 2008

Rahmberg.dk

Jeg følger lige godt med i din tråd, da vores pige jo har samme alder.
Jeg havde regnet med det skulle ske engang her i løbet af sommeren, men da jeg er seriøst plaget af bækkenløsning kommer det nok til at vente, så derfor suger jeg lige alle de gode råd til mig :D

Hilsen Berit, Aalborg

Anmeld

16. juni 2008

lonemus

Halløjsa!

Jeg hopper også lige med på linjen her, eftersom Stefanie fylder 2 år her til august. Jeg aner heller ikke hvordan vi skal få taget hul på blee-afvænningen!

Her forleden kom hun hen til mig og pegede på sin ble og skubbede den lidt væk, jeg spurgte om hun havde lavet prut, hvor hun sagde ja. - og det havde hun skam også. Jeg spurgte om hun gerne ville have en ren ble, hun sagde ja!

Hver dag inden hun kommer i bad, tager hun selv tøj og ble af, og sætter sig på potten og skal tisse. Hun har kun gjort det én gang, men hun ved godt hvor det skal foregå henne.

Tror I hun er på vej!?!?

Anmeld

30. juni 2008

pusling30

Hejsa,.. jeg har 3 drenge, og den store på 4 år blev renlig sidste år, og den mellemste på 3 år, har lige smidt bleen, og har tørre bleer om morgen, han smed bleen for 14 dage siden, og har kun haft få uheld indtil videre!
Jeg har ventet til de selv viste interesse for at gå uden ble, og det er gået overvældende godt.
Mvh Anja

Anmeld

30. juni 2008

Honningblomst

Jeg tror på at barnet selv styre hvornår det er klar og så er det vores fornemmeste opgave som forældre at læse vores børn og se hvornår de viser at de er klar.
Mine de store smed begge bleen fra den ene dag til den anden nat og dag og den lille har smidt bleen om dagen, men dog ikke så stabilt som de store.
Men det kommer når det kommer, det er min overbevisning og så er sommeren jo en god tid at tage bleen af og se om nu skulle være Nu..:)
Knus Eva...som selv var 1 år og 9 mdr. da jeg blev renlig...vildt. Synes mine børn var hurtige.

Anmeld

9. juli 2008

Lsh

Tak for de rigtig gode råd og fordi jeg måtte få et indblik i hvordan I har gjort og tacklet det.

Det er nu bestemt at vi vil give det et forsøg når vi starter sommerferie i uge 31. Vi snakker med Cecilie om det og hun tisser både på de små toiletter i vuggestuen og af og til her hjemme.

Så om 2 uger kaster vi os ud i det og tager den derfra med masser af rene underbukser, bukser, shorts og kjoler :D

Da Cecilie aldrig laver stort i vuggestuen, frygter jeg lidt hvordan hun vil klare at der nu ikke er nogen ble at gøre det i; men vi kan vel kun støtte hende og vise hende at det er okay? Det er næsten det første hun gør, når hun kommer hjem. Stiller sig gerne lidt for sig selv og vupti, så er der gevinst.... Vil vi mon have mange uheld med at hun laver i bukserne i stedet for?

Knus Luise

Anmeld

9. juli 2008

Honningblomst

Lsh skriver:

Tak for de rigtig gode råd og fordi jeg måtte få et indblik i hvordan I har gjort og tacklet det.

Det er nu bestemt at vi vil give det et forsøg når vi starter sommerferie i uge 31. Vi snakker med Cecilie om det og hun tisser både på de små toiletter i vuggestuen og af og til her hjemme.

Så om 2 uger kaster vi os ud i det og tager den derfra med masser af rene underbukser, bukser, shorts og kjoler :D

Da Cecilie aldrig laver stort i vuggestuen, frygter jeg lidt hvordan hun vil klare at der nu ikke er nogen ble at gøre det i; men vi kan vel kun støtte hende og vise hende at det er okay? Det er næsten det første hun gør, når hun kommer hjem. Stiller sig gerne lidt for sig selv og vupti, så er der gevinst.... Vil vi mon have mange uheld med at hun laver i bukserne i stedet for?

Knus Luise

Ang. afføring, så kan det jo være at hun i starten vil have ble på og gøre det i den.
Det har alle mine børn gjort i starten og det er jo en fin måde...
Knus Eva..

Anmeld

30. juli 2008

annamortil4

Hej.
Da jeg skulle vænne min søn fra bleen begyndte jeg at bruge training pants, de er en mellemting mellem bleer og underbukser og gør overgangen noget lettere. Især her i sommerperioden er de smarte da barnet selv kan tage dem af og på.
se mere her:
http://www.maelkechokolade.dk/shop/training-pants- 53c1.html

Mange sommer hilsner
en småbørnsmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.