missKat skriver:
Hej til Jer der har fået et KS.
Vores guldklump kommer til verden i næste uge ved PKS
Er i den forbindelse ved at gøre de sidste forberedelser og kom til at tænke over noget.
Skal jeg købe nogen bind?? Bløder man efter et KS, som når man føder vaginalt??
/Karina
Hej søde!
Ihh, hvor spændende! Det er jo lige om lidt 
Jeg blødte meget efter mit ks! Både lige efter (hvor jeg fik sammentrækkende medicin osv for at stoppe det), men også i ugerne efter.
Det er helt normalt at der kommer store klumper af blod, som andre også beskriver, men de er ofte ikke ret gode til at advare én på hospitalet og så kan man altså godt få et chok når der pludselig kommer en blodklump på størrelse med et hønseæg ud 

Efter bebser er kommet ud "åbner" de fødselskanalen (hvis ikke den selv har gjort det under operationen) og sikrer sig at blodet kan komme ud den vej. Du ligger på en af de der store bleer på opvågningen (og det første stykke tid på afd.) så de kan holde øje med hvor meget blod der kommer. Så snart du selv kan komme på toilettet får du en skylleflaske så du kan skylle hver gang du har været ude og tisse. Der er det et godt råd at du skifter "bind" (det er kæmpe bleer
) hver gang for at formindske risikoen for infektioner... du får sikkert det hele at vide på afdelingen, men spørg dem hvis du er i tvivl om noget!
Sorg for at drikke en hel masse så væskebalancen er i orden - så bliver amningen også lettere!
Jeg glæder mig til at høre om det hele...
Knus 
Anmeld