INFO søges... Ballonudvidelse....(fødsel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.271 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

maria_wlt

Hey

Jeg har en veninde der skal sættes i gang om 14 dage og hun har fået afvide at pga hun er snæver dernede så skal hun ha foretaget en ballonudvidelse..

Jeg har prøvet som en vild at finde noget på nettet om det, men uden held.. Nogen der kan HJÆLPE ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Gittemor09

min søster skulle også have sådan en... det er faktisk ligesom en ballon der bliver sat op, som puster det op, så barnet lettere kan komme ud... sådan som jeg forstod det ihvertfald...!!

Ballonkateter oplægges om aftenen, så den gravide sover med det natten over. Det foregår ved en gynækologisk undersøgelse, hvor kateteret lægges op i livmoderhalsen. Når dette er gjort, puster lægen sterilt vand ind i 2 balloner, dette medfører at livmoderhalsen udvides. Kateteret kan herefter fjernes og oftest vil livmodermunden være cirka tre centimeter åben, så jordemoderen kan tage vandet - altså lave en hindesprængning.

Anmeld

23. marts 2010

Nanna1985

Gittemor09 har beskrevet det hele fint.. Jeg fik det lagt om aftenen D. 26 August 2009 kl. 21:00 og fik veer kl. 22:00 med 6 minutters mellemrum. Sådan varede det hele natten.. Kl. 9:00 næste morgen kommer jeg på fg og får det taget ud igen.. Får lavment.. Får prikket hul på vandet..

Min datter er født Torsdag aften D. 27 August 2009 kl. 21:25..

Så det hele tog 23 timer & 25 minutter i alt

Anmeld

23. marts 2010

CharlotteG

maria_wt skriver:

Hey

Jeg har en veninde der skal sættes i gang om 14 dage og hun har fået afvide at pga hun er snæver dernede så skal hun ha foretaget en ballonudvidelse..

Jeg har prøvet som en vild at finde noget på nettet om det, men uden held.. Nogen der kan HJÆLPE ???

Hej

Jeg fik lagt et ballonkateter op om aften ca kl 21 og kl 23.45 faldt det ud og derefter tog de vandet.

Har vedlagt et billede af hvordan det så ud efter det var faldt ud.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. marts 2010

maria_wlt

TUSIND TAK for jeres svar... Det er sku nogen dejlige tøser der er herinde..

Lige et sidste spørgsmål... Gjorde det ondt???

Anmeld

24. marts 2010

CharlotteG

maria_wt skriver:

Jeg ville lyve hvis jeg sagde nej, men ondt synes jeg ikke, men det var da død ubehageligt, det var bare om at slappe rigtig meget af i underlivet.

Anmeld

24. marts 2010

Gittemor09

maria_wt skriver:

min søster sagde også at de var mere ubehageligt end det gjorde ondt.. og det kunne jeg egentlig godt forestille mig..!!

Anmeld

26. marts 2010

Nanna1985

Man skal huske og slappe SÅ meget af og jo mere man slapper af jo nemmere er det at ligge og jo mindre ondt gør det..

Men ubehageligt var det, men intet vildt og det hele var overstået på 5 minutter

Anmeld

26. marts 2010

Skouboe

Det er meget lidt behageligt og kan gøre lidt ondt, alt efter hvor øm man er i forvejen. I mit tilfælde gav det 12 timer med nogle MEGET grimme plukveer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.