Jeg skal have PKS d. 25/5 og i den forbindelse har jeg en masse tanker omkring min datter Amalie på 2,8 år.
Mit spørgsmål er så hvordan vi gør i forhold til Amalie.
Jeg har fået besked på at jeg temmelig sikkert kan komme hjem dagen efter PKS hvis jeg ønsker det, og det gør jeg hvis muligt, men er jo også godt klar over at det kan komme til at kræve flere overnatninger.
Amalie har mere end svært ved at undvære begge sine forældre i mere end 1 døgn, så altså 1 overnatning. Vi har allerede aftalt at hun skal sove hos mormor/morfar den første nat, så far kan være hos mig på hospitalet. Hvis jeg så skal være der flere nætter, vil han tage hjem og være sammen med hende.
Hun er lige pt. meget fokuseret på sygehus, ambulancer osv. (Hun var for kort tid siden på skadestuen pga. albuen var revet af led) og bliver ved med at sige at det gør av av når man er på sygehuset. Vi har fortalt at mor skal være på sygehuset når babyen skal ud af maven.
Nu er mit spørgsmål så, skal vi fortælle hende hvor vi er henne det døgn hvor vi begge er væk? Skal vi lade hende besøge os på sygehuset, selvom vi ved at hun vil blive helt enormt ked af det, når hun skal gå med mormor, selvom vi venter til næste dag hvor hun så ville kunne tage hjem med far, er jeg/vi meget sikkere på at hun vil blive meget ked af at mor ikke skal med. Eller vil det være bedre at hun er i uvidenhed om hvad der sker og hun først den dag hvor jeg skal hjem får af vide at hun er blevet storesøster, tager ud på sygehuset med far, møder lillesøster for første gang, og vi så alle sammen tager hjem sammen?
Hvad er jeres erfarringer?
Anmeld