Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. marts 2010

LISBETH:-)

Jeg skal have PKS d. 25/5 og i den forbindelse har jeg en masse tanker omkring min datter Amalie på 2,8 år.

Mit spørgsmål er så hvordan vi gør i forhold til Amalie.

Jeg har fået besked på at jeg temmelig sikkert kan komme hjem dagen efter PKS hvis jeg ønsker det, og det gør jeg hvis muligt, men er jo også godt klar over at det kan komme til at kræve flere overnatninger.

Amalie har mere end svært ved at undvære begge sine forældre i mere end 1 døgn, så altså 1 overnatning. Vi har allerede aftalt at hun skal sove hos mormor/morfar den første nat, så far kan være hos mig på hospitalet. Hvis jeg så skal være der flere nætter, vil han tage hjem og være sammen med hende.

Hun er lige pt. meget fokuseret på sygehus, ambulancer osv. (Hun var for kort tid siden på skadestuen pga. albuen var revet af led) og bliver ved med at sige at det gør av av når man er på sygehuset. Vi har fortalt at mor skal være på sygehuset når babyen skal ud af maven.

Nu er mit spørgsmål så, skal vi fortælle hende hvor vi er henne det døgn hvor vi begge er væk? Skal vi lade hende besøge os på sygehuset, selvom vi ved at hun vil blive helt enormt ked af det, når hun skal gå med mormor, selvom vi venter til næste dag hvor hun så ville kunne tage hjem med far, er jeg/vi meget sikkere på at hun vil blive meget ked af at mor ikke skal med. Eller vil det være bedre at hun er i uvidenhed om hvad der sker og hun først den dag hvor jeg skal hjem får af vide at hun er blevet storesøster, tager ud på sygehuset med far, møder lillesøster for første gang, og vi så alle sammen tager hjem sammen?

Hvad er jeres erfarringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Honningblomst

Hej..

Jeg ville lade hende være der mest muligt og tror da jeg ville lade hende sove der sammen med jer..

Knus Eva..

Anmeld

22. marts 2010

Anja

Ved begge mine kejsersnit har vi ladet ældre søskende blive passet det første døgn så manden kunne være hos mig og baby. Kan klart anbefale det, for du har ikke lige lyst til at rejse dig om hver gang baby har brug for noget den første nat, så manden er en god hjælper.

Vi har så haft besøg af søskende + dem der passede allerede nogle timer efter kejsersnittet så de har kunnet se at jeg var okay og at baby var kommet ud.

Efter den første nat har min mand så været hjemme hos de store, men de har været afsted i dp/børnehave for at holde deres normale hverdag. Begge gange har jeg haft 2 overnatninger på sygehuset og det har været fint.

Anmeld

22. marts 2010

Eva skriver:

Hej..

Jeg ville lade hende være der mest muligt og tror da jeg ville lade hende sove der sammen med jer..

Knus Eva..

Se det er jo lige nettop derfor jeg elsker denne side.

Den mulighed havde jeg mærkeligt nok slet slet ikke haft inde i billedet. Tror du godt man kan det på familiestuerne i Nyk. F. Jeg troede faktisk kun at det var far der måtte overnatte?

Nu blev jeg faktisk endnu mere i tvivl om hvordan vi lige skal gøre

Anmeld

22. marts 2010

Anja skriver:

Ved begge mine kejsersnit har vi ladet ældre søskende blive passet det første døgn så manden kunne være hos mig og baby. Kan klart anbefale det, for du har ikke lige lyst til at rejse dig om hver gang baby har brug for noget den første nat, så manden er en god hjælper.

Vi har så haft besøg af søskende + dem der passede allerede nogle timer efter kejsersnittet så de har kunnet se at jeg var okay og at baby var kommet ud.

Efter den første nat har min mand så været hjemme hos de store, men de har været afsted i dp/børnehave for at holde deres normale hverdag. Begge gange har jeg haft 2 overnatninger på sygehuset og det har været fint.

Den lille bestemte dame jeg er mor til, ville bare ikke kunne gå igen, mens mor og far bliver, hun vil tude helt vildt - altså vi snakker tude så meget så hun til sidst kaster op.

Og aflevere hende i børnehave - velvidende at vi er sammen med baby og ikke hende, det ville hun heller aldrig acceptere.

Derfor er jeg ude i at hun slet ingen ting skal vide før den dag jeg skal hjem, så kan hun komme i børnehave og fungere som normalt. Men vil jo også gerne at hun skal være en del af det fra starten. Og det næste er så at mormor/morfar ikke kan komme og se lillesøster den første dag, da de jo så skal passe Amalie.

Synes sku det er svært, vil jo bare så gerne gøre det så godt for alle parter som muligt!!!

Anmeld

22. marts 2010

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Se det er jo lige nettop derfor jeg elsker denne side.

Den mulighed havde jeg mærkeligt nok slet slet ikke haft inde i billedet. Tror du godt man kan det på familiestuerne i Nyk. F. Jeg troede faktisk kun at det var far der måtte overnatte?

Nu blev jeg faktisk endnu mere i tvivl om hvordan vi lige skal gøre

er da glad for jeg kunne komme med en idé.. den ene nat sov min store dreng der alene...og jeg kan ikke se problemet, det er jo et lille barn og hun vil jo ikke drøne rundt eller larme eller noget, så er der jo ingen der kan sige noget, eller gøre noget.

I kan jo spørge eller bare gøre det, de kommer jo ikke rendende hele tiden og I kan bare hygge som familie...jeg havde gjort det sådan, helt sikkert. Hun er jo en del af det også

Knus..

Anmeld

22. marts 2010

Eva skriver:

er da glad for jeg kunne komme med en idé.. den ene nat sov min store dreng der alene...og jeg kan ikke se problemet, det er jo et lille barn og hun vil jo ikke drøne rundt eller larme eller noget, så er der jo ingen der kan sige noget, eller gøre noget.

I kan jo spørge eller bare gøre det, de kommer jo ikke rendende hele tiden og I kan bare hygge som familie...jeg havde gjort det sådan, helt sikkert. Hun er jo en del af det også

Knus..

Det skal da helt klart undersøges nærmere

Tak!

Anmeld

22. marts 2010

Bare mig..

Hvis muligheden for, at hun kan sove ved jer er der, så er det jo nok den bedste mulighed. +Hun opdager at sygehuset ikke kun er noget skidt.

Hvis ikke det er, ville JEG, ikke fortælle hende det. Netop fordi du siger hun har det som hun nu har det, både med sygehuset OG med at skulle gå fra jer. Hvis hun ikke ved det, kan hun jo også komme i dp mens dine forældre er oppe på sygehuset og de den lille. hun tager jo ikke skade af ikke og vide det, men det vil måske blot gøre, at i alle har det bedre, og du/i skal heller ikke have dårlig samvittighed når hun skal forlade jer. Pkus i kan hygge jer om dem begge når i skal hjem og der så er masser af tid til at hun kan lærer hendes bror/søster at kende uden at være ked, og måske sur over den lille ny har sovet med jer. -her tænker jeg på jalousi. 

Jeg ville da sige til hende at hun skulle på en lille miniferie ved hendes mormor/morfar og de skal følge hende i dp, og så gøre noget godt ud af det. Uden at pylder om hende. Evt prøve nogen gange nu her, og se hvordan hun tager at være væk fra jer en weekend. -altså øve hende lidt nu!

Håber i finder en god løsning, - og held og lykke med ks

(undskyld det blev lidt langt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.