"Korea T/R"
Hej Karina...
Jeg har en god veninde der pt. bor i Seoul, Sydkorea, og som er gravid i 18. uge med tvillinger. Hun ønsker at komme til Danmark for at få børnene da hun ikke har andet familie i Korea end sin mand og svoger, men begge er ofte på forretningsrejser...
Nu er vi så havnet i det problem at vi ved at flere selskaber ikke ønsker at tage gravide ombord hvis de er mere end X antal uger henne, og vi har også hørt at de skal have en vis alder før de må flyve hjem igen...
Mine spørgsmål er derfor:
1. Hvornår går grænsen for en tvillingegravid til at flyve?
2. Hvor gamle skal tvillingerne være før de må rejse tilbage til Korea?
Kan du svare på disse spørgsmål eller ved du hvor vi kan finde svaret?
På forhånd tak. Malene
Karinas svar
Kære Malene
Jeg vil svare dig så godt jeg formår, da jeg ikke kender til de forskellige flyselskabers politiker.
Det jeg vil råde din veninde til er, at tage kontakt med den fødeafdeling i Danmark hvor hun ønkser at føde.
De må kunne være behjælpelige med hvilke undersøgelser der vil være gode at få foretaget af gynækologer/læger/jordemødre i Korea. Og jordemoderen eller fødselslægen på den danske afdeling, vil også kunne tage stilling til hvornår det er bedst at flyve både hjem til Danmark og tilbage til Korea efter fødslen.
Jeg håber det var svar nok.
Du må meget gerne skrive tilbage med en kort opsummering, det kan være der er andre som kan bruge svaret.
De bedste hilsner
Karina
Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.
Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.
Anmeld