Det er helt pinligt men tiden går så stærkt og før man jeg får set mig omkring er vores lille datter 7 uger gammel så her kommer hendes vej til verden:-) Ps. det er sgu en lang historie :-)
Jeg var sat til den 7 feb. Men lørdag den 29 jan. kl 8.00 gik vandet efter at jeg havde været oppe og tisse. Jeg blev helt forskrækket og troede at jeg ikke kunne holde på vandet længere for det sev lige så stille.
Jeg vækkede manden og fortalte at vi nok inden for de næste par dage skulle være forældre:-)
Jeg ringede til MAS ( Malmø universitetshospital ) og fortalte at vandet vist nok var gået og fik besked på at jeg skulle komme ind til undersøgelse. Vi kom ind ved middagstid og fik kørt strimmel og alt så fint ud men veerne -som så småt var begyndt- var ikke noget vi kunne bruge til noget. Vi blev sendt hjem igen med besked om at ringe når der kom mere gang i veerne. Hele lørdagen gik med hygge og vi besluttede at nu skulle vi ud og have en rigtig god middag med god hygge inden prinsessen kom for så går der nok lige et stykke tid inden vi får kæreste tid igen;-) Vi kom hjem lørdag aften og jeg fik et langt brusebad og gik i seng og vi sov rigtig godt indtil kl 3.48 natten til søndag, der gik veerne rigtig igang men stadig med for langt imellem.
Sådan gik hele søndagen så med veer som tog pænt til og kl 21 om aftenen tog vi på Mas igen for der var der lige knap 5 min mellem veerne. Vi kom ind til en rigtig sød JM som undersøgte mig og ønskede os tillykke med at vi ville møde vores baby i løbet af natten eller i mandag morgen men at hun desværre ikke var den der skulle tage imod hende da der var vagtskifte nu og hun havde fri. Jeg blev tilbudt at komme i brusebad da veerne var temmelig kraftige og tog imod med kyshånd! Jeg sad 2 timer med en varm bruser på mavsen og da klokken var lige omkring midnat natten til mandag spurgte jeg om jeg ikke kunne få lidt smertestillende da jeg gerne ville prøve at hvile lidt ( jeg var ikke mere en 2,5 cm åben) Jeg fik en sprøjte som tog rigtig meget af smerterne og jeg kunne sove nogenlunde igennem veerne i 5 timer mens manden sov på gulvet -stakkel!
Desværre gik veerne så i stå af den sprøjte mandag tidlig morgen :-( og JM (den 3. vi var igennem) synes at vi skulle tage hjem indtil veerne kom igang igen. Det ville jeg virkelig ikke! Så vi aftalte at jeg skulle gå rundt på fødeafd. et par timer for at se om vi kunne få gang i det hele igen og efter et par timer skal jeg lige love for at der kom gang i skidtet! Jeg havde veer med 2 min. imellem konstant og det var utrolig udmattende. Især fordi at jeg ikke rigtig udviddet mig så da klokken var 16 mandag eftermiddag sagde jeg til min mand at jeg rigtig gerne ville have en epidural -hvilke han sagtens kunne forstå! Og han ringede efter en JM. Hun kom ind og undersøgte mig og synes at der var en god idé da jeg ikke havde udviddet mig mere end 3 cm og jeg var ved at være godt træt så ca kl 18.30 var epidural og vedrop lagt og det lettede en del! Jeg havde lovet JM at jeg skulle op og "danse" for at hjælpe det hele på vej så det gjorde jeg. Vi havde taget vores egen musik med og så stod vi og dansede manden og jeg :-)
Endelig da kl var 23 mandag aften var jeg helt udviddet og jeg kunne mærke at jeg gerne ville presse med når der kom veer. og kl 23.30 måtte jeg for alvor presse. Desværre var min livmoder så træt at det ikke rigtig kørte og jeg kunne mærke at det hele blev lidt hektisk på stuen. De havde tilkaldt lægen som holdte øje med om det skulle ende i kejsersnit men pludselig var det ligesom om at jeg kunne presse rigtig igennem og det hele endte med at der lå 2 JM ovenpå min mave og hjalp med at presse hende ud og kl 01.07 den 2 feb. 2010 kom vores pige Olivia til verden, 4190 gr og 53 cm lang.
Det var lidt af en omgang og vi var igennem 6 JM. Men allesammen var helt ufatteligt søde og dem som vi endte med at føde med var helt fantastiske! Selvom at det tog 3 dage at få hende til verden synes jeg at det var et godt forløb! Jeg var ikke på noget tidspunkt bekymret eller bange jeg var bare træt :-) Vi er bare så glade for at efter 6 1/2 års kamp for at blive gravide endelig endte med en dejlig datter:-)
Billeder kommer lige senere, nu skal hun have mad:-)
Anmeld