Spiseforstyrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer, der simpelthen ikke har kunne holde jer selv ud, fordi at vægten i graviditeten bare stiger og stiger ???

Jeg tror jeg er ved at udvikle en spiseforstyrelse, jeg kaster op hver aften efter maden, og nogen gange i løbet af dagen, det er ikke så ofte. Jeg kan simpelthen ikke holde mig selv ud, men jeg kan heller ikke lade maden være.

Det skal lige siges at jeg har været oppe på 105kg for nogle år siden, tabte mig 25, og nu så stiger vægten mere og mere og mere. Og jeg syntes simpelthen det er så svært det hele..

Ps! Jeg er Anonym da jeg er ret flov over det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

bette

kender godt selv følelsen.. er tidligere anorextiker.. men det sidder vel altid i baghovedet..

hvor meget har du taget på siden du er så bekymret for vægten..?

Anmeld

21. marts 2010

Anonym trådstarter

Jeg har taget 13 kg på ca. Jeg syntes simpelthen at det er så skrækkeligt.  Og jeg er kun i uge 23.

Min hverdag er så også forandret, da jeg ikke arbejder længere, så jeg er en del hjemme, og sidder det meste af dagen på sofaen, jeg syntes bare at det har taget overhånd med det brækkeri de sidste 3/4 måneder. Men jeg kan simpelthen ikke lade vær, da jeg får det voldsomt dårligt over vægten!.

Min kæreste skal starte i lære i morgen, så nu kan han "heldigvis" ikke køre mig frem og tilbage på kursus hver dag, så nu er jeg nød til at gå frem og tilbage hver dag!. 45min hver vej.  Men jeg er ret overbevist om at det ikke ændre mit brækkeri.

Jeg ved ikke om det er arveligt, min mor havde bulimi hele min barndom, men for mig er det først eskaleret i graviditeten.

Anmeld

22. marts 2010

Mette-Marie

Hej du

Jeg har ikke selv haft en spiseforstyrrelse, men vil alligevel svare på dit indlæg. Jeg synes, at du skal kontakte din JM med det samme og fortælle om dit situation - så du kan få hjælp. Det kan umuligt være godt, hverken for dig eller dit barn, at du har alle de provokerede opkastninger.

Mange tanker

Mette 29+1

Anmeld

22. marts 2010

Chelle82

Kære gravide

jeg blev simpelthen så ked af det på dine vegne, da jeg læste dit indlæg.

Jge har selv haft bulimi i 7 år og blev faktisk først erklæret "rask" en måned inden jeg blev gravid. Jeg overvejede længe om jeg turde få barnet netop pga om det var for stor en provokation for min spiseforstyrrelse. Men jeg sagde det til både min læge og jordmoder og har kontaktet mit tidligere behandlingssted, så alle står faktisk på spring for at hjælpe hvis det bliver nødvendigt.

Indtil videre går dte fint og jeg er nu i 20. uge. Men det vigtigste er du snakker med din JM om det tror jeg også - der er ingen der dømmer dig og hun vil kunne hjælpe dig videre, for dte er ikke sundt for hverken dig eller barnet, at du har det så skidt.

mange hilsner Mullemi

Anmeld

22. marts 2010

nannanadja

man kan ikke undgå at ta på under en graviditet- det ville jo ikke være så godt hvis du slet ikke tog på-- baby skal jo vokse og ha det godt.

Du må prøve og tænke lidt på baby inden du går ud og kaster op, det kan jo gå ud over baby at du ikke har det så godt.

snak med din sp eller jm om det- du kan altid ringe til din sp og be om en tid også i kan få snakket det igemmen, det er vigtigt at både du og baby har det godt.

jeg tog 25kg med mit første barn- tog 20 på med nr 2 og med nr 3 har jeg taget 22-23 kg på så ved godt hvad det ville sige at føle sig tyk.. men har tabt alle kilo igen-næsten mangker 2 kg med det er vel okey   håber du får det bedre for det fortjener du og baby 

Anmeld

22. marts 2010

CS

Anonym skriver:

Er der nogen af jer, der simpelthen ikke har kunne holde jer selv ud, fordi at vægten i graviditeten bare stiger og stiger ???

Jeg tror jeg er ved at udvikle en spiseforstyrelse, jeg kaster op hver aften efter maden, og nogen gange i løbet af dagen, det er ikke så ofte. Jeg kan simpelthen ikke holde mig selv ud, men jeg kan heller ikke lade maden være.

Det skal lige siges at jeg har været oppe på 105kg for nogle år siden, tabte mig 25, og nu så stiger vægten mere og mere og mere. Og jeg syntes simpelthen det er så svært det hele..

Ps! Jeg er Anonym da jeg er ret flov over det!

Kære du,

Jeg er tidligere spiseforstyrret gennem 13 år med både anoraksi og bulimi - så jeg kender udemærket følelsen af ikke at kunne være i sin egen krop.

Men jeg ved også at for mig handler det slet ikke om manden, men om alle de følelser der ligger bag ved maden. Jeg er slet ikke i vivl om at du kan bryde dit mønster hvis du er villig til at kigge på det der ligger under og arbejde med det i stedet. Det er ikke altid let og rart, men jeg lover dig på sigt vil du være taknemlig.

Masser af håb og tanker til dig. Du kan læse hele min historie på christina@christinasogaard.com hvis du har lyst.

kh

Christina  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.