"utro"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Klumpe-dumpe

Hej girls,

Jeg har lige et spørgsmål, håber der er en der vil svare ærligt. (Selvom det slet ikke er spændende som overskriften lyder;)

Men i fredags fik jeg min nye kontrakt på job. og da der er en ting der i, jeg er meget i tvivl om....Godt nok er det (måske) en lille ting. Så er det jeg vil høre jer, er man sin arbejdersgiver "utro" hvis man kontakter sin fagforening og høre dem af?

Det vedr. at der i kontrakten står, at arbejdergiver giver 5 feriefridage pr. kaldenderår. Man optjener 0.420 dag pr. mdr. man er ANSAT. Men juristen har skrevet i mit ferieskema, at jeg har optjent 4 dage, da jeg jo var på barsel frem til 1 marts, men jeg mener jo, jeg stadig er berettet til 5 dage, da jeg jo har været ansat, og der står også der i, at min annci. er tilbage til 08.

Hvad ville I gøre???

(Jeg ved godt en enkel feriedag fra eller til ikke er det vilde, men for mig, er det lidt vigtigt, da jeg jo helst skal kunne tage en feriedag, hvis M bliver syg mere end en dag)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

MORJESPERSEN

malucca09 skriver:

Hej girls,

Jeg har lige et spørgsmål, håber der er en der vil svare ærligt. (Selvom det slet ikke er spændende som overskriften lyder

Men i fredags fik jeg min nye kontrakt på job. og da der er en ting der i, jeg er meget i tvivl om....Godt nok er det (måske) en lille ting. Så er det jeg vil høre jer, er man sin arbejdersgiver "utro" hvis man kontakter sin fagforening og høre dem af?

Det vedr. at der i kontrakten står, at arbejdergiver giver 5 feriefridage pr. kaldenderår. Man optjener 0.420 dag pr. mdr. man er ANSAT. Men juristen har skrevet i mit ferieskema, at jeg har optjent 4 dage, da jeg jo var på barsel frem til 1 marts, men jeg mener jo, jeg stadig er berettet til 5 dage, da jeg jo har været ansat, og der står også der i, at min annci. er tilbage til 08.

Hvad ville I gøre???

(Jeg ved godt en enkel feriedag fra eller til ikke er det vilde, men for mig, er det lidt vigtigt, da jeg jo helst skal kunne tage en feriedag, hvis M bliver syg mere end en dag)

Jeg syndes ikke du er "utro", man har jo en fagforining til når man er i tvil om noget og har brug for vejledning. Jeg syndes bare du skal få dem til at kikke på sagen, for selvfølig skal du ikke syndes for en feriedag hvis du har ret til den.

Anmeld

21. marts 2010

msax

Det er det fagforeninger er der for - det ved din arbejdsgiver ligeså godt som dig - så NEJ du er ikke utro ved at høre dem om deres mening.

Anmeld

21. marts 2010

anna-jonas

Se at komme afsted, mutter!! Det er da derfor du har din fagforening, ikke?? Du er ikke illoyal, fordi du plejer dine egne interesser............bare grundig og korrekt.

Knus Mette

Anmeld

21. marts 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Se at komme afsted, mutter!! Det er da derfor du har din fagforening, ikke?? Du er ikke illoyal, fordi du plejer dine egne interesser............bare grundig og korrekt.

Knus Mette

Grundig og korrekt  (Hihi, tror du min chef tror på den;)

Ej spøg til side, men ja jeg vil straks skrive en mail til min ff, så jeg har mine ting på det rene....

Hjalp det på Ida at få medicin?

Krammer fra mig der tæller dage til den 4

Anmeld

21. marts 2010

Klumpe-dumpe

msax skriver:

Det er det fagforeninger er der for - det ved din arbejdsgiver ligeså godt som dig - så NEJ du er ikke utro ved at høre dem om deres mening.

Tak for svar.... Jeg vil skrive en mail til dem, med det samme:)

Anmeld

21. marts 2010

Klumpe-dumpe

MORJESPERSEN skriver:

Jeg syndes ikke du er "utro", man har jo en fagforining til når man er i tvil om noget og har brug for vejledning. Jeg syndes bare du skal få dem til at kikke på sagen, for selvfølig skal du ikke syndes for en feriedag hvis du har ret til den.

Nej snydes kan man snildt nok blive;)

-Så skriver til dem med det samme:)

Tak for svar, oh hils soen:)

Knus.

Anmeld

21. marts 2010

Ni-ko-li-ne

det er da din gode ret altid at kontakte din fagforening!

Anmeld

22. marts 2010

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

det er da din gode ret altid at kontakte din fagforening!

Ja sørme godt jeg kontaktede ff, og ikke bare godtog den.... Jeg har nemlig ret til de 5 dage istedet for 4.... Så spændende hvad de siger til den imorgen.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.