Afskedsgave til dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Anja

Er der nogen af jer, der har tænkt på, hvad I vil give jeres barns dp i gave, når de små pus stopper?

Jeg vil gerne give en god gave, men ved ikke hvad. Esther går der jo stadig, selvom Elias stopper, så det er også lidt specielt.

Anja  - tom for gode ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Bamseboet :D

nu er det jo snart et stykke tid siden mille stoppede i dagpleje...

men Milles gave gik bare rent ind  Dagplejeren begyndte at græde  

Jeg havde samlet alle de bedste billeder af mille, og en masse dejlige citater rim og vers, og tekster om hvor super god hun var, og hvor glade vi har været for hende og så havde jeg lavet en af de der fotobøger som man kan få lavet fx i expert.

Hun blev bare SÅ glad for den. for det er en meget personlig gave, som ikke fylder så meget i sig selv, men en gave hun kan tage frem og kikke i, og tænke tilbage på den tid hun havde Mille.

Anmeld

20. marts 2010

BK

Vi har snakket om at bestille et billede til Laura dagpleje mor, det er godt nok et fra før jul... Men det er det bedste vi har

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. marts 2010

..

Jeg er også helt blank, føler med her og håber på nogen gode ideer

Anmeld

20. marts 2010

Anja

Uha, har det sådan, at selvom jeg jo synes, at mine unger er de skønneste i HELE verden, så er jeg ikke meget for at give dp billeder og lignende. Synes man lidt prakker hende det på. Hun har jo i forvejen et minde om ungerne på de årlige billeder hun får taget hos fotografen sammen med sine dp børn.

Måske er det bare mig, der er lidt "kold" men jeg gider altså heller ikke have billeder, tegninger og andet gejl ungerne (eleverne) har lavet i skolen til mig. Jeg siger pænt tak og roser ungerne, men efterfølgende ryger det altså i skraldespanden.

Vi har før givet hende gaver, når der har været en anledning. Både da Elias og Esther var kørt godt ind og var trygge hos hende fik hun en stor buket blomster, til jul har vi givet gavekort til Matas/Inspiration + et par gode flasker vin. Ellers får hun løbende et lille buket blomster som passer til sæsonnen fx gav jeg hende tulipaner for ca en mdr siden og regner da med at hun skal have en påskebuket, når ungerne holder påskeferie.

Synes bare at et gavekort er lidt en kedelig ting at give som afskedsgave. Hun holder altid afslutning for alle børn + de forældre der har lyst, når et barn stopper, hun bager boller, kage og laver kaffe. Det er faktisk hyggeligt. Hun giver også altid barnet som stopper en gave.

Håber flere af jer har gode ideer.

Anmeld

20. marts 2010

BK

Anja skriver:

Uha, har det sådan, at selvom jeg jo synes, at mine unger er de skønneste i HELE verden, så er jeg ikke meget for at give dp billeder og lignende. Synes man lidt prakker hende det på. Hun har jo i forvejen et minde om ungerne på de årlige billeder hun får taget hos fotografen sammen med sine dp børn.

Måske er det bare mig, der er lidt "kold" men jeg gider altså heller ikke have billeder, tegninger og andet gejl ungerne (eleverne) har lavet i skolen til mig. Jeg siger pænt tak og roser ungerne, men efterfølgende ryger det altså i skraldespanden.

Vi har før givet hende gaver, når der har været en anledning. Både da Elias og Esther var kørt godt ind og var trygge hos hende fik hun en stor buket blomster, til jul har vi givet gavekort til Matas/Inspiration + et par gode flasker vin. Ellers får hun løbende et lille buket blomster som passer til sæsonnen fx gav jeg hende tulipaner for ca en mdr siden og regner da med at hun skal have en påskebuket, når ungerne holder påskeferie.

Synes bare at et gavekort er lidt en kedelig ting at give som afskedsgave. Hun holder altid afslutning for alle børn + de forældre der har lyst, når et barn stopper, hun bager boller, kage og laver kaffe. Det er faktisk hyggeligt. Hun giver også altid barnet som stopper en gave.

Håber flere af jer har gode ideer.

Ja okay, når man "overbegaver" sin dagpleje mor på den måde så kan det være svært at finde på en passende gave. Men du skal da have god fornøjelse med jagten.

Men her er det sådan at vores børn ikke bliver fotograferet en gang om året i dagplejen. Vi har i hvert fald aldrig opdaget det.

Anmeld

20. marts 2010

Anja

"Overbegaver"? Det synes jeg da ikke .....

Er der ikke andre, der viser jeres børns dp at I sætter pris på dem?

I vores kommune bliver der taget fotografbilleder af børnene i dp hver efterår. Det er sådan et gruppebillede med dpmor og børn. Man kan så købe et billede for 30 kr. Vi har et hængende på opslagstavlen i køkkenet, det synes ungerne er hyggeligt. Det er lidt som de gruppebilleder der også tages i børnehaven. Desværre tages der ikke individuelle portrætfotos som i børnehaven, det kunne ellers have været fint.

Anmeld

20. marts 2010

BK

Anja skriver:

"Overbegaver"? Det synes jeg da ikke .....

Er der ikke andre, der viser jeres børns dp at I sætter pris på dem?

I vores kommune bliver der taget fotografbilleder af børnene i dp hver efterår. Det er sådan et gruppebillede med dpmor og børn. Man kan så købe et billede for 30 kr. Vi har et hængende på opslagstavlen i køkkenet, det synes ungerne er hyggeligt. Det er lidt som de gruppebilleder der også tages i børnehaven. Desværre tages der ikke individuelle portrætfotos som i børnehaven, det kunne ellers have været fint.

Ikke mig i hvert fald... 

Anmeld

20. marts 2010

Helle30

Anja skriver:

Er der nogen af jer, der har tænkt på, hvad I vil give jeres barns dp i gave, når de små pus stopper?

Jeg vil gerne give en god gave, men ved ikke hvad. Esther går der jo stadig, selvom Elias stopper, så det er også lidt specielt.

Anja  - tom for gode ideer

Jeg har tænkt meget over det de seneste mdr.

Det ligger fast, at jeg vil lave en flot kage til selve dagen - med pynt der representerer alt det, Sofie har elsket ved sin dp.

For noget tid siden fik Sofie en halskæde og en lille ring af sin dp. Hun havde købt den i en bod i den tro, at smykkerne passede hende. - Men de var for små, så hun gav dem til Sofie.

Jeg har tænkt mig at tage halskæden med til guldsmeden og at vi så sammen kan finde én der ligner - i den rigtige str. - og at jeg så, på én eller anden måde, får fortalt hende om baggrunden for gaven.

- Helle, som har et par svar mere til denne tråd - men dem gemmer jeg til i morgen

Anmeld

21. marts 2010

Susan1978

hmm jeg har også tænkt på at vores DP skal have en gave.

da Ea stoppede fik hun en fotocollage, men det var mere fordi jeg ikke kunne nå at lave andet og ikke lige havde fået købt noget.

Da Emil startede hos hende, hængte hun den op - for så kunne Emil føle sig lidt tryg.  lidt sød alligevel, var da sikker på hun havde smidt den ud.

men denne gang, tror jeg også hun skal have noget til sig selv..  måske det blir et gavekort. 

jeg har også sagt at vi har kage med den onsdag, hvor han har sidste dag. Har faktisk købt en bil kageform, men den er desværrre alt for stor..    så ved ikke om jeg skal lave lidt små biler selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.