Den evindelige hoste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

636 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. marts 2010

Kaufie

Jeg er ved at blive vandvittig!

Ligesom Williams hoste næsten var gået i sig selv er han startet op igen efter middagslur i dag.

Det er ca hver10-20 sekund - meget tør hoste - vi har airomir på maske til ham - men ønsker bare ikke at give medicin i længere tid - det må sku da kunne kureres. Lægen siger det ikke er astma men....ja guess what....virus....

Vi har prøvet med alt : kamillete kan han ikke lide - varm (lun) mælk med honning går nogenlunde, men hjælper ikke. Ork, jeg ved jeg har spurgt før - men.... hvad har I erfaring for virker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2010

Kristina V

Vi har astma barn, og bruger både spiocort og airomir.. Men værst er det om natten, og der har jeg en luftbefugter tændt på hendes værelse.

Luftfugtigheden er meget lav pt., og det tørre hurtigt de slimhinder ud som sidder i halsen, og derved bliver den hurtigt irriteret.

Så jeg vil helt klart anbefale en luftbefugter...

Anmeld

19. marts 2010

Kaufie

Det har jeg faktisk også overvejet - synes nemlig jeg let bliver tør i halsen bare af at læse historie for ham ved sengen. Men hvis man nu ikke har en luftbefungter - og gerne ville have lidt nattesøvn i nat - kan man så gøre noget andet såsom at stille en skål vand på radiatoren eller lign?

Anmeld

19. marts 2010

Kristina V

Kaufie skriver:

Det har jeg faktisk også overvejet - synes nemlig jeg let bliver tør i halsen bare af at læse historie for ham ved sengen. Men hvis man nu ikke har en luftbefungter - og gerne ville have lidt nattesøvn i nat - kan man så gøre noget andet såsom at stille en skål vand på radiatoren eller lign?

Altså i "gamle dage" havde man jo sådan en plastdunk af en art hængende på radiatoren som ga lidt fugt i rummet, men hvor meget den giver må jeg være svar skyldig.. Kan lige prøvet at finde du af det..

Om ikke andet, hvis du bor tæt på kolding kan jeg hjælpe dig med en.

Anmeld

19. marts 2010

Kristina V

Kaufie skriver:

Øhmmm når jeg lige får lov til at tænkte lidt så tror jeg altså ikke at en skål vand ved radiatoren virker. Den kan ikke varme det så meget op at det damper.

I dem man hang på radiatoren før hen, var der en slags papir/filter i, som sende "damp" ud i rummet, så tror altså du får svært ved at finde noget lign. som virker til natten.

Da vi var i sommerhus i weekenden, og ikke havde en befugter med, gav vi hende panodil så snart vi puttede hende, for det får musklerne til at slappe af. Jeg er dog ikke til så meget medicin brug, så det er kun hvis det er rigtig slemt vi gør sådan. Men det virker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.