Hvornår kan man skifte den mindste autostol ud med den næste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.794 visninger
9 svar
1 synes godt om
18. marts 2010

Pige2009

Jeg vil lige høre, hvornår I overgik fra den mindste autostol 0-13 kg. til den næste størrelse 9-18 kg.?

Sagen er den, at min datter Laura er 5 mdr. i næste uge og vejer 7 kg., men hun er ved at være for stor til den mindste autostol. Dvs. hendes hovede lige akkurat ikke stikker op over kanten. Hun kan endnu ikke sidde selv, så jeg er lidt forbeholden med at skifte til næste autostol.

Ved I om der findes regler/retningslinier for, hvornår de må komme over i den næste størrelse?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Guldet

jeg mener de skal veje 9kg inden de må komme over i den næste stol..

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, de skal veje 9 kg og jeg mener, at de skal være 9 mdr. Det sikreste er, at de sidder i de bagudvendte autostole så lang tid som overhoved muligt.

Min datter bliver 1 år i næste uge (hun vejer ca. 11 kg) og hun er næsten lige gået op i den større stol.

Gå en tur i en babyforretning/FDM - de kan vejlede dig helt konkret

Kh. Katja

Anmeld

18. marts 2010

dithmer

Baagøe skriver:

Jeg vil lige høre, hvornår I overgik fra den mindste autostol 0-13 kg. til den næste størrelse 9-18 kg.?

Sagen er den, at min datter Laura er 5 mdr. i næste uge og vejer 7 kg., men hun er ved at være for stor til den mindste autostol. Dvs. hendes hovede lige akkurat ikke stikker op over kanten. Hun kan endnu ikke sidde selv, så jeg er lidt forbeholden med at skifte til næste autostol.

Ved I om der findes regler/retningslinier for, hvornår de må komme over i den næste størrelse?

K.h. Linda

Ved kun at de SKAL veje 9 kg.

Det er pga. stivheden i nak og ryg. Vil da kraftigt råde dig til at vente.

Anmeld

18. marts 2010

Mama3

jeg fik af vide da vi købte vores at de skulle veje 9 kg eller være omkring 8-9 mdr og kunne sidde selv før de må komme i den store stol

Anmeld

18. marts 2010

Lady Marion <3

Baagøe skriver:

K.h. Linda

Min søn sad i sin 0-13 kg til han var 9 mdr og der vejede han altså 12 kg . Jo længere de kan sidde i den jo bedre , de er bedre beskyttet og deres nakke er slet ikke klar til at sidde forudvendt ved sammenstød eller voldsom opbremsning . Der var god plads i vores stol som var en rømerbaby safe , skift evt til sådan en ,, det er også dem babysam udlejer

Anmeld

18. marts 2010

Pige2009

dithmer skriver:

Ved kun at de SKAL veje 9 kg.

Det er pga. stivheden i nak og ryg. Vil da kraftigt råde dig til at vente.

Det er også dét jeg tænker... At vente altså, men jeg har også fået at vide, at når hovedet stikker op over kanten af autostolen, er den ikke længere sikker, og det varer ikke længe Spørgsmålet er så, hvad dælen jeg så gør. Synes det er en jungle...

Anmeld

18. marts 2010

Pige2009

Muffi . skriver:

Min søn sad i sin 0-13 kg til han var 9 mdr og der vejede han altså 12 kg . Jo længere de kan sidde i den jo bedre , de er bedre beskyttet og deres nakke er slet ikke klar til at sidde forudvendt ved sammenstød eller voldsom opbremsning . Der var god plads i vores stol som var en rømerbaby safe , skift evt til sådan en ,, det er også dem babysam udlejer

Nemlig. Jeg må lige se tiden lidt an... Sikkerheden frem for alt.

Anmeld

18. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
18. marts 2010

Pige2009

MoarHvidovre skriver:

Du kan gå ind på Sikker trafik og læse mere:

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Fastspaending%20af%20baby.aspx

Super! Den havde jeg ikke set Tak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.