Hvorfor fanden får børn øjenbetændelse hele tiden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. marts 2010

lonemus

For 1 år siden havde begge mine børn 1x øjenbetændelse i vinterhalvåret, de fik øjendråber og så gik det væk.

I denne vinter fik min datter på 3½ år øjenbetændelse før jul, hvor hun måtte have 3 behandlinger med øjendråber før det gik væk. Nu har hun så lige haft en omgang med øjenbetændelse igen og i dag er vi igen startet på 3. behandling....hvorfor pokker bliver det ved....har prøvet 2 forskellige øjendråber

MIn læge siger, at det er en virus....men for pokker da, får man virkelig 3 forskellige virusser som alle giver øjenbetændelse inden for samme måned?? - og virussen kun mærkes med øjenbetændelse!?!?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

Sara.

Når børn bliver forkølet og snottet kan de komme til at tørre snot i deres øjne som så giver øjenbetændelse....

Der er to slags øjenetændelse. Den hvor det kommer af snot og en anden hvor der er en betændelse som kun går over hvis børnene får øjendråber.

Men de fleste får ordineret øjendråber hver gang... også fordi barnet først må komme i daginstitution (i hvert fald her i århus kommune) når barnet er i behandling.

Hilsner fra Sara, mor til Lærke som ofte har øjenbetændelse.......

Anmeld

18. marts 2010

lonemus

lærkes_mor skriver:

Når børn bliver forkølet og snottet kan de komme til at tørre snot i deres øjne som så giver øjenbetændelse....

Der er to slags øjenetændelse. Den hvor det kommer af snot og en anden hvor der er en betændelse som kun går over hvis børnene får øjendråber.

Men de fleste får ordineret øjendråber hver gang... også fordi barnet først må komme i daginstitution (i hvert fald her i århus kommune) når barnet er i behandling.

Hilsner fra Sara, mor til Lærke som ofte har øjenbetændelse.......

Tak for dit svar

Okay, kan man osse få det af at tørre snot i øjet? - det vidste jeg ikke, men det kan jo hurtigt ske...!

Forstår bare ikke hvorfor hun pludselig er begyndt at have så meget øjenbetændelse......men det er måske meget normalt alligevel...det har vel noget med deres snævre tårekanaler at gøre osse??...!

Lone - som nok bare må acceptere at sådan er det..endnu en ting man som mor ikke kan kontrollere!

Anmeld

18. marts 2010

Sara.

lonemus skriver:

Tak for dit svar

Okay, kan man osse få det af at tørre snot i øjet? - det vidste jeg ikke, men det kan jo hurtigt ske...!

Forstår bare ikke hvorfor hun pludselig er begyndt at have så meget øjenbetændelse......men det er måske meget normalt alligevel...det har vel noget med deres snævre tårekanaler at gøre osse??...!

Lone - som nok bare må acceptere at sådan er det..endnu en ting man som mor ikke kan kontrollere!

Jep det kan man desværre...

Jeg er pæd. stud. og har været i praktik i en vuggestue og børnene havde det kontant når de var snottet.....

Men ja det er rigtig træls, for man kan ikke sørge for at deres næse er pudset hele tiden.....

Tror bare det hører med til at være barn snot og øjenbetændelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.