overvejelser ang hjemmegående mor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.983 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. maj 2008

Plysbjørnen

Jeg overvejer lidt at blive hjemmegående husmor, som det så fint hedder, dvs melde mig helt ud af arbejdsmarkedet, lade manden få mit fradrag og ja kun leve af hans løn... Men har siddet og regnet lidt på det hele og kan se at det måske kommer til at knibe lidt økonomisk...

Nå for at komme til sagen, ved i om man kan få nogen former for tilskud hvis man er den enepart er hjemmegående?? (boligsikring mv.) da der jo kun er én indtægt ligepludselig?!?!? bare lige hvis der skulle være nogen der ved noget om det!!!

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 19+5

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. maj 2008

BellaT

Hej Betina:D.

Jeg tror nok du kan få tilskud til pasning af eget barn hjemme. Ved ikke hvor meget det er. Og det er vist også forskelligt fra kommune til kommune. Men det indebærer jo selvfølgelig at du passer Laura hjemme. Kig på din kommunes hjemmeside. Tilskuddet skal vist søges inden d. 1. i måneden.

Knus fra Helle...

Anmeld

25. maj 2008

A.I.G.

I KBH kan du være dagplejemor for dine 2 børn mens de begge er under 3 år.

Måske en idé ?

Anette

Anmeld

25. maj 2008

Plysbjørnen

HM, må se hvad jeg finder ud af, meningen var nemlig at Laura skulle ud af dagpleje, og bare være hjemme sammen med mig og Lillebror... Men der går jo et helt år før det bliver aktuelt, for jeg skal lige have den næste barsel overstået også...

Så det kan vel være at der kommer en løsning, og jeg har tid til at overveje/undersøge mulighederne...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 19+5

Anmeld

26. maj 2008

xxx

Du skal bare huske på, at når du først har meldt dig ud af arbejdsmarkedet, og givet din mand dit fradrag, så er det for et år ad gangen, for ellers får din mand et skattesmæk året efter.
Hvad angår tilskud til boligsikring, vil jeg da tro I kan få det, hvis det er lejlighed I bor i, og ligeledes også til børnepasning hvis det skulle blive aktuelt.
Men hvis nu jeg var dig, så ville jeg høre min Kommune efter om de gir tilskud til at passe egne børn hjemme først, det er et beløb du får pr. barn i hver md. i op til et helt år, dermed har I lidt ekstra indtægt at gøre med, og du kan finde ud af om det er noget for dig at gå hjemme, jeg havde det sidste år til mine 3 små, og det var guld værd at kunne gå hjemme uden at stresse afsted.
Jeg ville godt ha fortsat men vi kunne heller ikke få det til at løbe rundt, og i og med at jeg så blev gravid igen, så meldte jeg mig ledig, også for at skulle overstå min barsel.
Vi skal så forhåbentlig være selvstændige fra 1. jan. næste år, og dermed kan jeg så arbejde hjemmefra, så jeg stadig kan gå hjemme ved alle børnene.

Hilsen Christina 23+4

Anmeld

7. juli 2008

lonemus

Hejsa!

Hmm...jeg tror ikke man kan få andet tilskud, end netop ved at passe dit eget barn i hjemmet.

Min mand er selvstændig, hvor jeg nu efter endt barsel bliver medarbejdende ægtefælle. Vi arbejder begge hjemmefra og jeg får løn af firmaet. Det bliver super dejligt, at jeg stadig kan være meget sammen med børnene - eller det kan vi begge. Vi har dog valgt at begge nu skal starte i vuggestue, mest fordi de efterhånden keder sig herhjemme sammen med os, og de har brug for at møde andre børn.

Sådan fungerer det for os. Men tilskud tror jeg ikke vi skal regne med at få til noget!

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+