Bad morgen eller aften???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.794 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. januar 2008

Betina_fra_Als

Hejza,

Da jeg er blevet pålagt at skulle på aften arbejde i næste uge (er normalt på fast daghold), skal mine forældre hente begge børn i dagpleje og børnehave, men for at de ikke skal til at bøvle med at få dem i bad om aften, da de kan være ret svære for andre end lige mutter til at få dem i bad, havde jeg tænk om det kunne ske noget ved at gøre det om morgen inden de skulle i DP og BH.

Godt nok er deres far hjemme, men han er ikke så glad for det badning, men giver dem så tøj på, når jeg har badet dem.

Jeg har ladet mig fortælle at det er ikke så godt, fordi de så skal bruge mere energi på, at holde varmen da deres fedtlag er vasket af.

Men om det passer ved jeg ikke.

Hvad er bedst morgen eller aften?

Knus fra Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2008

Kloster

Jeg ville nok lade andre om at bade dem. Måske er det ikke så galt, at andre også lærer at bade dem... Og måske er det også godt for børnene at vide, at man som voksne er forskellige, så det ikke kun er mor, der kan bade osv.
Jeg ville bestemt lade andre komme til også lade det gå i det tempo, som både børn og voksne kan affinde sig med...

Men er det fordi de andre voksne ikke ønsker at bade dem, ville jeg tage mig tid til at få en god start på dagen, med et bad om morgenen. Men jeg ville ikke lade børnene bestemme det...

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

20. januar 2008

gda

Da jeg fik Josephine sagde sundhedsplejesken at hun sagtens kunne få et bad inden hun skulle ud og sove til middag, når hun stod op eller inden hun skulle i seng. Så jeg tror ikke der er noget galt i at bade dem om morgen.

Anmeld

20. januar 2008

Pia

Hej Betina..

Jeg tror også det er lige meget om det er morgen eller aften de bliver badet.
Her hjemme kommer Lærke altid i bad om aftenen, men det er fordi vi i forvejen er oppe kl 05.50 hver morgen og der nænner jeg ikke og putte hende i bad.
Samtidig kommer hun kun i bad hver anden dag, da min sp i sin tid anbefalede det. Og det fungere fint.
Nu ved jeg ikke hvor mange dage det er du skal i aften arbejde, men måske du også kunne nøjes med hver anden dag lige i næste uge..
Ellers må ham farmand smide kludene og så i bad med dem:)) hi hi..

Mvh Pia.

Anmeld

21. januar 2008

Line

Personligt ville jeg ikke bade dem om morgen - men det er kun fordi jeg ikke har tid til det.

Men synes nu at det er dejligt at få dem badet om aftenen. De bliver også så dejlig trætte af det.

Hjemme hos os kommer Benjamin ikke i bad hver eneste aften hvert fald ikke her om vinteren, da jeg er sikker på at de har godt af deres naturlige "fedtlag" på huden.
Om sommeren er han tilgengæld i bad hver eneste aften.

Sebastian som bliver 11 år er også i bad hver eneste aften, men det er mere fordi han er blevet så stor så han begynder og lugte lidt hvis han ikke kommer i bad!!

Men hvad med om du bare nøjes med at bade 2 gange i ugen f.eks søndag og onsdag?

Anmeld

21. januar 2008

Doktor Doolittle

Som Line skriver er det nok at bade så små børn et par gange om ugen. Deres naturlige fedtlag på huden beskytter mod allergi :) Jeg ville i en periode nøjes med bad 2-3 gange om ugen :)) med god samvittighed.
Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.