Nogle der har en vild lækker opskrift på tomat suppe???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.235 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

B&J

heey i dejlige kvinder

er der nogle af jer der har en vildt lækker opskrift på tomat suppe muligvis med billede

mange B&J

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

SHERO

Jeg plejer bare at bruge 2 dåser flået tomater og 2 dåser koncentrat, vand, grønsagsbouli... Kryder det med chili, salt og peber og så bare lader det simre en times tid... Plejer selv at spise det med nudler, broccoli og lidt kylling i, smager FANTASTISK :-D

Hvis jeg spiser det uden noget, eller bare med pasta, bruger jeg friske krydderurter, basilikum, oregano og timian.. :-)

Anmeld

17. marts 2010

LotteGabriella

Tullen85 skriver:

Jeg plejer bare at bruge 2 dåser flået tomater og 2 dåser koncentrat, vand, grønsagsbouli... Kryder det med chili, salt og peber og så bare lader det simre en times tid... Plejer selv at spise det med nudler, broccoli og lidt kylling i, smager FANTASTISK :-D

Hvis jeg spiser det uden noget, eller bare med pasta, bruger jeg friske krydderurter, basilikum, oregano og timian.. :-)

nam nam, det må jeg prøve

Anmeld

17. marts 2010

SHERO

LotteGabriella skriver:

nam nam, det må jeg prøve

Smager også godt, jeg er ikke så meget til skemad, så jo mere fyld i suppen jo bedre :-D

Anmeld

17. marts 2010

LotteGabriella

Tullen85 skriver:

Smager også godt, jeg er ikke så meget til skemad, så jo mere fyld i suppen jo bedre :-D

hmm må man putte chokolade og chips i så???

Anmeld

17. marts 2010

SpunkenJo

Hvor vild ska den være? Og hvor meget tid?

Er det en "dåse-udgave" eller er det den vilde med meget kærlig hånd?

TOMATSUPPE:
1 kg friske (overmodne/grønne du vælger selv!)
Olie
Løg
Hvidløg
bouillon 1/2- 1/1 liter,
- alt afhængig af væsken i tomaterne og hvor tynd suppen ska være....

Stavblender
Ovn
Gryde

Tomaterne skæres i både, løg skæres i store "chuncks" og hele fed hvidløg pilles klar. Alle grøntdagerne smides på en bradepande i ovnen, olie ovenpå, salt pebber og hva man ellers kan lide af krydderi.

Ind i ovnen i 1 times tid. (gerne mere) 150 grader.

Det hele over i en gryde, Bouillonvand ovenpå, blende blende og smag til under opkog!

Tilbehør, ristede pinjekerne og bacon, som begge er tørstegte hver for sig, og så selvfølgelig noget lækkert brød.

Bon aptit.

p.s. Ovenstående er ikke meget mere besværlig, end at åbne dåser..... Men det tager jo selvfølgelig lige en smule længere tid, end en dåseåbner kan klare det på!

Anmeld

17. marts 2010

6800

ca 30 tomater (i denne årstid plejer jeg at putte noget kocentrat i, da der ikke er meget smag i tomater lige nu)

skær tomaterne i både, i en gryde og dæk dem med vand, lad det små koge i en time

derefter hældes det gennem en si, rør godt i det, for at få så meget vand ud som muligt

tilsæt hønse boullion, hakket løg, lidt fløde, salt og peber

server med pastaskruger og stegte bacontern

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.