Mnjaaahhh. Sofie har haft rigtig mange krumspringsforsøg ved sengetid, men vi har været ret hårde (én historie/ét puslespil ved spisebordet, én sang, samme putteritual og så godnat uanset ønsker om flere sange, Sofies egne beretninger osv.) Når vi først er oppe ved sengen synger vi én sang, kysser og siger godnat og jeg elsker dig + vinker godnat, og så er det godnat. For ca. en md. siden gav hun den virkelig gas med at spørge og ønske vand og ville sikre sig, at regnen ikke kommer ind
. En overgang var Micky Mouse "let sy", og hun forlangte, at han fik nogle vitaminpiller. Det hjælper meget, synes jeg, at putningen foregår ens hver aften. Det er også en succes at skabe lidt spænding omkring dét, at Micky (yndlingsbamsen pt.) ligger og venter oppe i sengen - give ham liv (stemme) så hun har en ven med til at sove.
Indimellem (1 gang hver 2. uge) kan det ske, hun vågner og kalder på mig. Så henter jeg hende altså ind i smørhullet med det samme. Så længe det ikke er oftere, så tjener det kun et godt formål, at vi så begge kan sove videre.
- Helle - der pludselig fik en vild trang til søvn
Anmeld