En mundfuld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Bamme

Hoooold nu op... (sagt Baronesse style)

Fårk, sønnen min er en mundfuld for tiden.

For det første sover han max. dårligt, vågner en million gange, og kommer ind til os hver nat.

For det andet prøver han VIRKELIG grænser af. Han er god til at stoppe, når han virkelig kan fornemme alvoren i vores nej, men han skal liiiige....

Hvordan sover Jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

bette

mikkel sover for det meste helt fint om natten.. han er bare til tider længe om at falde i søvn.. og svær at få ud af fjerene om morgen..

grænserne de bliver nået hver dag.... men sådan er det vist bare..

Anmeld

16. marts 2010

Kaufie

William drømmer meget - og kalder på "Mooooaaarrr" - som selvfølgelig kommer drønende og så ellers kan stå og kigge på en sovende dreng. Men står jeg ikke op får jeg albuen og "han kalder på dig!", så er man jo alligevel vågen.

Han prøver også grænser af - står og kigger os i øjnene mens han langsomt er ved at gøre det han ikke må. Som om han lige skal se hvornår vi reagerer.

Og så driller han: taber noget, der triller ind under sofaen - kalder på hjælp til at få det ud, får det, og kaster derefter tingen derind igen med et meget skælmsk udtryk i øjnene.....

Anmeld

16. marts 2010

..

Smilla gør nøjagtigt det samme om natten.. Vågner en million gange og er tørstig, skal have pudset næse og ofte ender hun inde i vores seng.. Er på en sær måde glad for at høre det ikke kun er her den er gal..

Rikke - som lige var glad for at Mikas 7-9-13 er begyndt at sove igennem..

Anmeld

16. marts 2010

Anja

Elias kan være længe om at falde i søvn, men fra ca kl 20.30 - 6.30 er der helt ro fra hans side.

Tilgengæld har han meget vanskeligt ved at forstå et nej, så vi prøver på bedste vis at være så konsekvente som muligt, men det er svært.

Anmeld

16. marts 2010

Bamme

Godt så.

Så er det ikke kun her der sker en masse.

Vi var forleden i Pilka, og der fik han et undertøjssæt med lynet Mcqueen.

Igår skulle han så i nattøj, og manden min spørger ham:

"Neiii, hvor fin, hvor har du fået nattøj fra?"

"Det min mor købet til mig i Pilka!"

Anmeld

16. marts 2010

Siber

Bamme skriver:

Godt så.

Så er det ikke kun her der sker en masse.

Vi var forleden i Pilka, og der fik han et undertøjssæt med lynet Mcqueen.

Igår skulle han så i nattøj, og manden min spørger ham:

"Neiii, hvor fin, hvor har du fået nattøj fra?"

"Det min mor købet til mig i Pilka!"

Her er det mere jeg skal lige og lige og lige og jeg gør alt selv, selv og selv.

Jeg er bare ved at få pip af alle hendes krumspring, så skal dukken lige puttes, eller puslespillet lige rettes, eller gaflen lige vendes, eller bamsen lige have sokker på, eller lige dimse lidt i håret eller lige sparke lidt i sneen inde man går ind i bilen eller lige lige lige.................arrrhhhhhh

og jeg gør det selv, jeg klarer det selv. Det værste er hvis hun beder om hjælpe om at få tøj på, og man lige er blevet færdig, og skal have overtøj på, så nej jeg klarer det selv også tager hun alt af og tager alt på igen arrrhhhhh............... hvis man ikke lige får stoppet hende!

Hendes søvn skriver jeg ikke om, for så ved jeg at bøtten vender!

Knus

Anmeld

16. marts 2010

Helle30

Mnjaaahhh. Sofie har haft rigtig mange krumspringsforsøg ved sengetid, men vi har været ret hårde (én historie/ét puslespil ved spisebordet, én sang, samme putteritual og så godnat uanset ønsker om flere sange, Sofies egne beretninger osv.) Når vi først er oppe ved sengen synger vi én sang, kysser og siger godnat og jeg elsker dig + vinker godnat, og så er det godnat. For ca. en md. siden gav hun den virkelig gas med at spørge og ønske vand og ville sikre sig, at regnen ikke kommer ind . En overgang var Micky Mouse "let sy", og hun forlangte, at han fik nogle vitaminpiller. Det hjælper meget, synes jeg, at putningen foregår ens hver aften. Det er også en succes at skabe lidt spænding omkring dét, at Micky (yndlingsbamsen pt.) ligger og venter oppe i sengen - give ham liv (stemme) så hun har en ven med til at sove.

Indimellem (1 gang hver 2. uge) kan det ske, hun vågner og kalder på mig. Så henter jeg hende altså ind i smørhullet med det samme. Så længe det ikke er oftere, så tjener det kun et godt formål, at vi så begge kan sove videre.

- Helle - der pludselig fik en vild trang til søvn

Anmeld

17. marts 2010

Hyner

Lækker læsning, for jeg troede seriøst at den var ravruskende gal herhjemme....

Emma er bundhysterisk og det er ikke engang stort nok. I går hentede jeg hende i dp og alt var godt, så skulle vi spise og hun ville ha pasta men menuen stod på kartofler med ærter og koteletter. Så startede sirenen og den blev kun højere og højere. Hun kommer (som sædvanelig) ind og kigge på en meget kedelig væg vi ha, men vi spiser færdig. Det plejer at hjælpe men slet ikke denne gang. Jeg havde ikke fået min middagslur i går så jeg var jo letantændelig men standhaftig, for denne gang skulle hun ikke vinde. Da vi havde spist, skreg hun stadig, men i bad det skulle hun. Så af med tøjet i en vældig kamp og ind i bruseren. vaske vaske vaske og ud med hende igen ,alt imens sirenen kører på de højeste decibel... I nattøjet med hende og tvunget til en tandbørstning så var hun klar til seng... Ind med hende i voldsom kamp og så ellers GODNAT! Ingen sut eller hyggesnak ved sengekanten, bare SOV. Hun SKREG sig selv i søvn ved 22.30 tiden og kl 23 kaldte hun efter sin sut for første gang...

Hun var den sødeste pige hertil morgen og hun fik tilmed sagt ; æller moar og paps.... (elsker mor og paps)

Så det er sgu en hel lettelse at læse det ikke kun er her hvor helvede er løs... Men for satan jeg er brugt for vildt...  

Tak for det, Henriette

Anmeld

17. marts 2010

Millebasse

Puha, dejligt at høre at man ikke er den eneste med en grænsesøgende unge...

Her skal alt helst gå efter hans hoved og får han ikke sin vilje, skriger han bare! Og det går lige i trommehinderne! Og så synes jeg bare at han pylrer over de mindste ting! Vi står fast på de beslutninger vi tager og så må han skrige.. Men puha, mit temperament er ikke altid bygget til det desværre.. Men holder mig i skindet.. Det værste er når man siger nej og så skal de lige prøve igen og igen og igen...

Nå, det bliver vel bedre....................en dag............

Og alligevel, så er han den skønneste og sjoveste! Igår digtede han videre på at far skulle have mors bil med på arbejdet så den kunne blive vasket. Så kom der en mand med en klud til far, som far så købte for mors bil var meget kidt!! (beskidt) Og manden hed Jes!

Og så smelter man jo når han giver Clara et kys og siger "Elker Clara!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.