P-Piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2010

Vidunderligeunger

suanne85 skriver:

Jeg vil slet ikke kunne overhole at tage mini p på samme tid hver dag

ja så er det nok ikke det rigtige for dig jeg vil bare så nødig have mit gamle energiniveau tilbage.. eeelsker at kunne stå op kl. 8 og være frisk helt til kl. 23... trods graviditet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Vingummien

BlyViol skriver:

ja så er det nok ikke det rigtige for dig jeg vil bare så nødig have mit gamle energiniveau tilbage.. eeelsker at kunne stå op kl. 8 og være frisk helt til kl. 23... trods graviditet

Jeg syntes ikke jeg kan mærke forskel på det. Men man reagere også meget forskellige på den samme pille

Anmeld

20. marts 2010

Winnie

4kløver skriver:

jeg spøger lige.. hvad koster de? fik dem idag af lægen, men de er helt nye for mig

Og så fik en lige en besked af lægen jeg ikke havde mange år tilbage på p-piller Da jeg er ryger er det større chance for at få blod prop

Hvis du stoppeer med at ryge, må du ikke bruge dem længere tid?

Min mor, (som ikke ryger), bruger stadig p-piller og hun er over 50. Men ved ikke om det kun fordi hun er ikke ryger eller om det også gælder x-rygere???

Anmeld

20. marts 2010

Jordbærpigen

Hvorfor hører I ikke jeres læge ad, om I kan få den nye p-pille, som følger ens cyklus?

Nu lanceres en helt ny type p-pille på det danske marked. Pillen afgiver det naturlige østrogen-hormonEstradiol, som kvindens krop selv producerer. Hermed adskiller pillen sig fra almindelige p-piller, der gennem de sidste 50 år har været produceret med kunstigt østrogen, etinyløstradiol. Eksperter kalder pillen for et gennembrud. P-pillen er bygget på et dynamisk doseringskoncept, der indebærer, at pillen er designet til at levere hormoner i den rigtige dosis på det rigtige tidspunkt i cyklussen. Det giver en sikker prævention, et hensigtsmæssigt forbrug af hormon og godt styr på blødningerne.

Anmeld

20. marts 2010

4kløver

Winnie skriver:

Hvis du stoppeer med at ryge, må du ikke bruge dem længere tid?

Min mor, (som ikke ryger), bruger stadig p-piller og hun er over 50. Men ved ikke om det kun fordi hun er ikke ryger eller om det også gælder x-rygere???

Fik bare afvide når jeg blev 35 så var det slut Jeg havde så større chance få blod prop.. ved ikke om x-ryger..

Anmeld

20. marts 2010

MaleneG

Jeg brugte cilest før jeg blev gravid, og var vældig glad for dem.

Nu har jeg fået mini piller. ( Cerazette) Hvilket bestemt ikke huer mig, et er at man skal tage dem på samme tid hver dag, men jeg kan lige pludselig heller ikke selv styre min cyklus.   

Jeg risikere at bløde kraftigere, uregelmæssig mens, eller en helt udeblivende mens.

Men niks, p piller måtte jeg ikke få, selvom amningen køre, og jeg bare skulle have nogen med en lille dosis hormon, så det ikke påvirkede mælken.

Anmeld

20. marts 2010

Winnie

4kløver skriver:

Fik bare afvide når jeg blev 35 så var det slut Jeg havde så større chance få blod prop.. ved ikke om x-ryger..

Ja, det fik min mor også afvide, men så pga hun ikke ryger fik hun lov til at forsætte på p-piller. Men du kan da spørger din læge om du må forsætte hvis du stopper med at ryge. Så kan du jo altid finde ud af om du vil prøve at stoppe bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.