Provera og pergotime

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.814 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

-Milla-

Hej med jer.

Nu kan jeg også melde mig under disse faner. Kæresten og jeg var igår hos vores gynækolog for at snakke om vores videre forløb mht. projekt baby.

Hun kunne fortælle at min kærestes svømmere var af ret god kvalitet, så det var jo positivt.

Jeg har stadigvæk ikke set skyggen af menstruation siden sidst i august 09, og har da også i januar fået konstateret at jeg har pcos. (Synes stadig det er svært at skrive og forstå det)  

Nå men siden januar har vi ellers haft lagt kosten om herhjemme og har også kunnet se positive resultater (mit ALAT ligger indenfor normalen nu, har fået mere energi osv.) Desværre har det bare ikke hjulpet på hormonbalancen, og jeg har/får stadig ikke ægløsning. 

Derudover synes jeg også det har været svært at finde ud af hvad der præcist er godt at spise. Jeg kan nemlig mærke at jeg også har tabt mig lidt, hvilket i mit tilfælde ikke er godt, da jeg er normalvægtig, men stadig tæt på at være undervægtig.  Allerhelst ville jeg ønske kostændringerne kunne hjælpe mig, men det tyder ikke på det. Synes heller ikke der er så meget info om kost ift. tynde pco´er.

Vores gynækolog fortalte os at det næste skridt for os, vil være opstart med provera og pergotime. Hun mente at der ville være god chance for at blive gravid, og hun var da også sikker på at det nok skal lykkes på et tidspunkt.

Derfor er jeg interesseret i at høre om andres erfaringer med disse.

Hvordan har Jeres forløb været?

-Blev I gravide, og hvor hurtigt?

- Havde I nogen bivirkninger?

Undskyld det lidt lange og rodede indlæg. Jeg er stadig meget forvirret og lidt rystet over situationen, selvom vi jo nok havde forudset det.

Kh. Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

MM1987

Hej søde...

Det er svært at forstå at man PCO, når man nu ikke mærker til det - i hvert fald ikke før man fik et ønske om at få et barn...

Jeg synes du har været rigtig sej at du bare med det samme gjorde en indsats og lagde de kost om, og det er jo dejligt med de resultater de allerede har givet, men ærgeligt det ikke var nok...

Og tillykke med mandens svømmere...blev han også 5 cm højere da han hørte det?....det gjorde min...

Jeg har selv fået provera og pergotime...

1. forsøg, provera i 10 dage, fik mens 3 dage efter sidste pille, og havde en "anderledes" mens i 3 dage. Fik så 2 x pergotime i 5 dage fra 3. dagen. Det fik jeg 1 æg på, og vi prøvede selv, desværre uden held...

2. forsøg, fik selv mens da jeg havde haft ægløsning og jeg fik så pergotime og gonal-f = overstimulering (9 æg) og IVF

3. Forsøg, kun pergotime - fik desværre ingen æg og er nu tilbage på provera...

Jeg har sikkert fortalt nogen af tingene før, men så kom de lige igen...

Jeg forsøger mig nu med zoneterapi og akupunktur - og så sagde hun at en skefuld kanel om dagen skulle være med til at regulere blodsukkeret....

Jeg er sikker på det kommer til at virke og at vi forhåbentlig begge er gravide snart...

KNUS

Anmeld

16. marts 2010

oo

hej...jeg har ikke pco, men har selv været igennem behandlingsmøllen. jeg ville bare sige til dig, at - når du skriver det er svært at finde ud af hvad du skal spise fordi du ikke er overvægtig - så er bogen "spis dig gravid" rigtig fin. den har tydelig oversigt over gode og mindre gode madvarer og også en del opskrifter

Anmeld

16. marts 2010

-Milla-

Mia Maia skriver:

Hej søde...

Det er svært at forstå at man PCO, når man nu ikke mærker til det - i hvert fald ikke før man fik et ønske om at få et barn...

Jeg synes du har været rigtig sej at du bare med det samme gjorde en indsats og lagde de kost om, og det er jo dejligt med de resultater de allerede har givet, men ærgeligt det ikke var nok...

Og tillykke med mandens svømmere...blev han også 5 cm højere da han hørte det?....det gjorde min...

Jeg har selv fået provera og pergotime...

1. forsøg, provera i 10 dage, fik mens 3 dage efter sidste pille, og havde en "anderledes" mens i 3 dage. Fik så 2 x pergotime i 5 dage fra 3. dagen. Det fik jeg 1 æg på, og vi prøvede selv, desværre uden held...

2. forsøg, fik selv mens da jeg havde haft ægløsning og jeg fik så pergotime og gonal-f = overstimulering (9 æg) og IVF

3. Forsøg, kun pergotime - fik desværre ingen æg og er nu tilbage på provera...

Jeg har sikkert fortalt nogen af tingene før, men så kom de lige igen...

Jeg forsøger mig nu med zoneterapi og akupunktur - og så sagde hun at en skefuld kanel om dagen skulle være med til at regulere blodsukkeret....

Jeg er sikker på det kommer til at virke og at vi forhåbentlig begge er gravide snart...

KNUS

Hej søde.

Tak for dit svar.

Jo lidt gjorde han, selvom han sagde at han ikke havde tænkt så meget over netop det. I december måned slog han sit hoved under en julefrokost, og har nok haft pådraget sig en mindre hjernerystelse. (som fjolset selvfølgelig i situationen ikke tænkte mere over) Han har siden været plaget ret meget af hovedpine og spændinger, og gået til forskellige behandlinger, som ikke helt har hjulpet. Han har heller ikke villet vise alt for stor begejstring over det "ikke" var ham der var noget galt med, for ikke at lade mig stå alene med følelsen af at det udelukkende var mig, som var skyld i der ikke sker noget. Jeg er selvfølgelig meget glad på hans(og vores) vegne over det gode resultat.

Det er rart med en opdatering af dit forløb, har nok hørt noget af det før, men som sagt rart lige at høre igen. Jeg ville også skulle starte med provera i 10 dage og så pergotime på 3. dagen efter første dags mens. Vi skal bare lige finde ud af hvornår vi vil begynde på det.

Har du haft nogen bivirkninger under forløbet?

Okay krydser fingre for at det kommer til at hjælpe dig søde, det fortjener du helt sikkert.

Spiser du bare en teske kanel rent, eller hvordan?

Håber også vi begge i nærmeste fremtid er så heldige at få en positiv test.

Kan også godt mærke at det kribler i mig næsten hver dag, nu hvor jeg jo arbejder med en masse skønne børn.

Anmeld

16. marts 2010

MM1987

CKN skriver:

Hej søde.

Tak for dit svar.

Jo lidt gjorde han, selvom han sagde at han ikke havde tænkt så meget over netop det. I december måned slog han sit hoved under en julefrokost, og har nok haft pådraget sig en mindre hjernerystelse. (som fjolset selvfølgelig i situationen ikke tænkte mere over) Han har siden været plaget ret meget af hovedpine og spændinger, og gået til forskellige behandlinger, som ikke helt har hjulpet. Han har heller ikke villet vise alt for stor begejstring over det "ikke" var ham der var noget galt med, for ikke at lade mig stå alene med følelsen af at det udelukkende var mig, som var skyld i der ikke sker noget. Jeg er selvfølgelig meget glad på hans(og vores) vegne over det gode resultat.

Det er rart med en opdatering af dit forløb, har nok hørt noget af det før, men som sagt rart lige at høre igen. Jeg ville også skulle starte med provera i 10 dage og så pergotime på 3. dagen efter første dags mens. Vi skal bare lige finde ud af hvornår vi vil begynde på det.

Har du haft nogen bivirkninger under forløbet?

Okay krydser fingre for at det kommer til at hjælpe dig søde, det fortjener du helt sikkert.

Spiser du bare en teske kanel rent, eller hvordan?

Håber også vi begge i nærmeste fremtid er så heldige at få en positiv test.

Kan også godt mærke at det kribler i mig næsten hver dag, nu hvor jeg jo arbejder med en masse skønne børn.

Nej det er selvfølgelig rigtigt, de tager jo hensyn de kære mænd...

Men det er jo en god nyhed, for det gør da chancerne bedre

Vil I ikke bare i gang med det samme??

Ja jeg spurgte hende også hvordan man lige fik en tsk kanel ned, jeg kunne kun komme i tanke og risengrød og kanelsnegle, og den går vidst ikke 

Men hun sagde at man kunne putte det i A38, så det vil jeg prøve - skal li have købt det...

Ja det kunne være dejligt, og så skal vi lige have jer med

Knus

Anmeld

16. marts 2010

-Milla-

Tjuhl skriver:

hej...jeg har ikke pco, men har selv været igennem behandlingsmøllen. jeg ville bare sige til dig, at - når du skriver det er svært at finde ud af hvad du skal spise fordi du ikke er overvægtig - så er bogen "spis dig gravid" rigtig fin. den har tydelig oversigt over gode og mindre gode madvarer og også en del opskrifter

Hej  Tjuhl.

Tak for dit svar, og endnu en gang tillykke med din graviditet.

Det har været fantastisk at følge med på sidelinien, og se at mirakler kan ske, og for folk som virkelig fortjener det.

Jeg har læst bogen "Spis dig gravid", men synes stadig at den primært henvender sig til personer med pco, som skal tabe sig.

Jeg har dog også benyttet mig af flere af bogens opskrifter og tips, og især sukkertabellen har været nyttig. Men der hvor det bliver svært for mig er mht. at finde den rigtige kost ift. pco, min vægt og forholdsvis høje træningsmængde.

Jeg har nemlig haft svært ved at føle mig ordentlig mæt, da bogen ikke anbefaler mel, pasta, ris, kartofler, havregryn, rugbrød(i større mængder) m.m.

Jeg har prøvet at gå efter at fordele kosten efter ca. 1/3 af henholdsvis protein, kulhydrat og fedt, og har som sagt mærket lidt forandringer.

Endnu en gang tak for dit svar, og jeg tror jeg må anskaffe mig bogen igen.

Anmeld

17. marts 2010

-Milla-

Mia Maia skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtigt, de tager jo hensyn de kære mænd...

Men det er jo en god nyhed, for det gør da chancerne bedre

Vil I ikke bare i gang med det samme??

Ja jeg spurgte hende også hvordan man lige fik en tsk kanel ned, jeg kunne kun komme i tanke og risengrød og kanelsnegle, og den går vidst ikke 

Men hun sagde at man kunne putte det i A38, så det vil jeg prøve - skal li have købt det...

Ja det kunne være dejligt, og så skal vi lige have jer med

Knus

Ja det er det helt sikkert.

Jamen vi kan tidligst starte imorgen ift. næste møde med gyn. Der kommer jo en påske ind over, så det skal der tages højde for. Derudover så skal jeg på træningslejr i weekenden, og synes det vil være lidt besværligt at starte op der. Så det bliver tidligst i næste uge. Vi har ikke travlt og tror på at der nok skal komme noget godt ud af det og derfor starter vi når jeg er klar, og har helt lyst til det. (Skal ikke forstås som om jeg ikke har lyst, men skal bare lige vænne mig til tanken om at pillerne lige pt er bedste mulighed for at optimere vores chancer, som det ser ud nu.)

Okay, så må jeg også prøve med lidt kanel.

Havde du nogen bivirkninger ved brug af provera og pergotime?

Anmeld

17. marts 2010

MM1987

CKN skriver:

Ja det er det helt sikkert.

Jamen vi kan tidligst starte imorgen ift. næste møde med gyn. Der kommer jo en påske ind over, så det skal der tages højde for. Derudover så skal jeg på træningslejr i weekenden, og synes det vil være lidt besværligt at starte op der. Så det bliver tidligst i næste uge. Vi har ikke travlt og tror på at der nok skal komme noget godt ud af det og derfor starter vi når jeg er klar, og har helt lyst til det. (Skal ikke forstås som om jeg ikke har lyst, men skal bare lige vænne mig til tanken om at pillerne lige pt er bedste mulighed for at optimere vores chancer, som det ser ud nu.)

Okay, så må jeg også prøve med lidt kanel.

Havde du nogen bivirkninger ved brug af provera og pergotime?

Det kan jeg godt forstå...

I skal først starte når i synes i har overskud og tid til det, det haster jo ikke, i ved jo i kommer i gang...

Hmm, ikke noget særlig synes jeg. Jeg synes generelt jeg er mere oppustet, og så skal der bruges en del ekstra make-up i ansigtet og på brystet (det er faktisk det værste og har kostet en hel del penge i hudprodukter)...

Jo og lidt humørsvingningerne, men så husker jeg bare på at det er hormonerne der taler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.