Nedfrysning af frugtmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.601 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Halbschön

Hej piger..

Hvilken slags beholder vil I anbefale til at nedfryse frugtmos med? Tænker lidt på isterning-bakker, men måske I har nogle gode råd?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Mussen2

Jeg bruger netop isterningbakker og har dem så liggende i poser. Så er det nemt at tage et par terning op efter behov..

Anmeld

16. marts 2010

Frejasmor

Hejsa

Jeg fryser også min frugtmos ned i isterningbakker og når de er frosset, tager jeg dem ud og lægger dem i poser, så er det nemt at tage et par op hver dag  

Anmeld

16. marts 2010

Pige2009

Muttien skriver:

Jeg bruger netop isterningbakker og har dem så liggende i poser. Så er det nemt at tage et par terning op efter behov..

Samme her Det er så dejlig nemt...

Anmeld

16. marts 2010

mor2piger

jeg brugte også isterning bakker til min første pige for 4 år siden, men idag til min datter på 6 måneder fik jeg afvide at sp at hun ikke ville anbefale det da de ikke er godkendt til fødevarer

fandt lige dette link

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/article699113.ece

så jeg har valgt en anden nem løsning og smart hvis jeg selv skal sige det

jeg putter frugt mosen når den er kølet af i 8 liters fryseposer, ligger det på bordet og flader det ud så det er ca 1 -2 cm tykt, kommer poselukker på og så i fryseren, når jeg så skal bruge det er det lige til at brække stykker af..

Anmeld

16. marts 2010

MiniMe

Jeg har hørt at det er super nemt og praktisk at fryse det ned i muffinsforme af silikon... Jeg har dog ikke prøvet det selv, endnu

Anmeld

16. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Hej piger..

Hvilken slags beholder vil I anbefale til at nedfryse frugtmos med? Tænker lidt på isterning-bakker, men måske I har nogle gode råd?

Knus

Isterningebakker er ikke en god ide, da plastikken kan frigive skadelig stoffer i den varme mos.

Vi har brugt muffinforme i papir til at fryse mos ned i. Bare stil formene på en bageplade eller lign. fyld dem op og stil i fryseren. Når det så er frosset kan de pakkes i poser eller lign.

Anmeld

24. juli 2010

Turtles

Jeg bruger isterning bakke af silicone..?

Anmeld

24. juli 2010

L-Mortil3

Vi bruger muffin silicone forme, ellers er portionerne ALT for små til min slughals Når de så er frosne så tager jeg dem ud af formen og i poser i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.