Har lige fået konstateret PCO :-|

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

cdinesen

Det er med meget blandede følelser jeg kan fortælle jeg har fået konstateret PCO. Det er både en lettelse, fordi det giver mig en masse svar, men det er også død frustrerende, for hvad nu?

Jeg er i fuld gang med at tabe mig, så håber det kan hjælpe lidt. Min læge har skrevet en henvisning til en fertilitetsklinik, men hvad så nu?
Hvad har I af erfarringer med behandlinger, hvor længe har I måtte vente på der skete noget, og hvad med graviditet hvor længe gik der osv?
Jeg synes det er rigtig svært, føler noget af min kvindelighed er forsvundet, og jeg er forvirret over fremtiden. Det hele er meget nyt for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Maria.

Det er med meget blandede følelser jeg kan fortælle jeg har fået konstateret PCO. Det er både en lettelse, fordi det giver mig en masse svar, men det er også død frustrerende, for hvad nu?

Jeg er i fuld gang med at tabe mig, så håber det kan hjælpe lidt. Min læge har skrevet en henvisning til en fertilitetsklinik, men hvad så nu?
Hvad har I af erfarringer med behandlinger, hvor længe har I måtte vente på der skete noget, og hvad med graviditet hvor længe gik der osv?
Jeg synes det er rigtig svært, føler noget af min kvindelighed er forsvundet, og jeg er forvirret over fremtiden. Det hele er meget nyt for mig!

Jeg haved det på samme måde da jeg for snart 5 år siden fik konstateret PCO..

Fra hanvisningen blev sendt til vi kom til samtale gik der vidst 2½ måned.. Det er tit dér ventetiden ligger! Da vi så havde været til samtale gik vi straks i gang med hormonbehandling, og efterfølgende inseminering. Jeg blev gravid i 4. forsøg. Dvs. ca. 4 måneder efter.. Det er jo så meget forskelligt fra person til person hvor hurtigt kroppen reagerer..

Vi gik så i gang med projekt baby nr. 2 i april 2009, og blev gravid første gang jeg blev insemineret - de var nødt til at afbryde de 2 første forsøg, da der var noget galt i cyklus.. Så jeg blev gravid i slutningen af august 09..

Håber det kommer til at gå godt for dig..

Kram Maria 30+2

Anmeld

15. marts 2010

Vial

Jeg har også pco. Fra henvisning fra læge til første tid gik der 14 dage. Mange private klinikker har ingen ventetid. De har overenskomst med det offentlige - så gratis behandling. Første møde var 17. november 09. Blev insemineret 14. december. Testede positiv den 26. december. Jeg har termin 4. september 10, men forventer at mine små tvillinger kommer til verden i august. Så det kan gå stærkt. Nogle kæmper noget længere med at finde den rigtige hormoncocktail. Jeg var heldig - men allermest fordi jeg havde en knalddygtig læge :-)

Anmeld

16. marts 2010

cdinesen

Jeg har så lige været ved lægen i dag, og han har sendt en henvisning til holbæk, men han sagde at han ikke var sikker på de ville hjælpe mig da jeg "kun" er 23 og vi kun kun havde forsøgt i et halvt år før jeg fik konstanteret PCO. Hvad mener I om det? Jeg synes det lyder fuldstændig sindsygt, jeg var grædefærdig da han sagde det, så vi kan risikere at skulle prøve et halvt år mere, men vide på forhånd det er nytteløst da jeg ikke får ÆL. Er mere forvirret end godt er lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.