? vedr. dagpleje...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

SAL

Min søn skal starte i dagpleje 6.4...han er vores første barn, så vi er lidt i tvivl omkring nogle ting når han skal starte...

- Hvad med barnevognen? Er det forskelligt for dagplejemødre om de  vil have vognen til at stå? Jeg tænker at hvis vi kan det så skal vi have et andet køretøj til herhjemme! Hvad gjorde I? Har tænkt lidt på en eller andet form for klapvogn...Hvor han osse kan ligge godt!!!

- Og hvad vil I råde os til at få købt af tøj, her tænker jeg især på udetøj...??

- Andre gode råd modtages med kyshånd!

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Pia.

Jeg har selv været dagplejer og kan jo kun skrive ud fra egne erfaringer...

Barnevognene stod hos mig i hverdagenen mandag- fredag, men de fleste valgte at tage deres vogn med hjem i weekenden.

Hvis du må lade den stå og selv ønsker det, skal du tjekke om dagplejeren tager dyne m.m ind om natten.

Ang. tøj. Så sørg for skifte tøj fra inderst til yderst, strømper, undertøj, bluse, bukser og tøj altid efter årstiden og en lille ekstra varm trøje. Ude tøj skal bare være noget fornuftigt og igen passe til årstiden og ude forholdene i din dagplejers have eller hvis de går tur... Men hvis jeg var dig ville jeg spørge hende hvad hun selv syntes og mener - jeg havde skabe og skuffer til "mine" børn, men havde også kollegaer der ikke ønskede at have noget liggende fra børnene når de havde fri, så det er nok op til den enkelte dagplejer..

held og lykke med opstarten..

Knus Pia.

Anmeld

15. marts 2010

charlottekri

hejsa

med hensyn til barnevognen, så kommer det an på om de har plads til at have den til at stå. jeg har været heldig at kunne lade den stå hos hende, og har faktisk ikke haft brug for en ekstra vogn... men det kommer helt an på din søn, for hvis han vil vende sig mens han søver, så kan det være træls for ham at sove i en klapvogn med h-sele. men det kommer helt an på jeres behov.

med hensyn til udetøjet, så skal i selvfølgelig have fat i en flyverdragt, en god hue, og nogle gode tykke vanter, da sommeren jo stadig er lidt væk... til senere på sæsonen, vil det være rigtig godt med et sæt termotøj, når det ikke er helt koldt udenfor. og mellem de perioder burde en god jakke med termobukser være fint. vi har været rigtig glade for termotøjet!!!

i skal også have et sæt ekstra tøj liggende hos dp i tilfælde at af det andet bliver vådt eller beskidt

også nogle gode hjemmefutter er en god ide samt en esktra sut i tilfælde af at den anden bliver væk

ellers så spørg din kommende dp hvad hun gerne vil have at din søn skal have med. det kan jo være at hun har været glad for en bestemt ting

god opstart

knus charlotte

Anmeld

16. marts 2010

SAL

Tak skal I have begge to! Det var virkelig noget jeg kunne bruge

Anmeld

16. marts 2010

SaNiNa

Nicklas er lige startet her pr 1/3 han har så været syg så har ikke rigtig nået at være der.

men vi har mulighed for at have barnvogn, voksi osv til at være der i weekenden og i hverdagen. Bler vil han osse gerne bare have en pose af så der hele tiden er masser af det og det masse med salve klude, håndklæder også videre.

ekstra tøj har han med i sin taske da jeg gerne vil kunne bytte lidt ud i det så der ikke bare ligger noget tøj som han så lige pludselig ikke kan passe mere. der er osse ekstra sutte, futter, hansker og hue i.

Nicklas har jo en rigtig lang indkørings periode da jeg jo først slutter min barsel 1/5 men det var meget vigitig for mig han ikke blev kastede ud i det og at jeg selv os skulle følge med.

Hvis han er frisk til på torsdag skal han have sin første ½-1 time der alene. hvilket jeg slet ikke regner med bliver noget problem da han bare leger og hygger sig så godt derover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.