Hejsa.
Vores dreng er nu næsten 6 mån og han har også i en lang periode "spist" sig selv i søvn. Men nu er vi ovre det. det gælder om at hun lærer at sove ikke er lig med bryst... Så mange gang du kan fjerner du forsigtigt!!! dit bryst lige inden hun sover og tilbyder hende evt en sut i stedet for. Brokker hun sig meget giver du hende brystet tilbage og prøver igen. Det er helt ok nogen gange at opgive og så prøve igen næste dag.
Jeg kan ikke lade ham græde sig selv i søvn så derfor tog jeg mig god tid og tog det stille og roligt, men jeg gjorde som følger:
Fandt på et lille ritual Fx. nattøj på - spille musik imens, så sige godnat til en bamse, uroen og en lampe.
Herefter fik han sine vitamin dråber og nogen gange legede han lidt eller puttede sig ind til os. I starten gik jeg så med ham i seng kl 20 eller før og lod ham spise sig i søvn. Han sov også i vores seng - og sutttede faktisk næsten hver time på mig.
Nå da vi havde gjort sådan i et stykke tid tog jeg mig sammen og begyndte at ligge ham over i sin egen seng når han havde spist sig selv i søvn. tit vågnede han efter en halv time og hvis han var helt umuligt gik vi i seng.
om morgen lod jeg ham ligge i sin seng og lege mens jeg tog tøj på og sådan.
Da så en dag prøvede jeg at amme og lige inden han faldt i søvn gav jeg han sutten og vuggede ham i søvn (ny vane..) mens jeg sang...
Nu ammer jeg i stuen lidt før han skal sove i det hjørne længst væk fra tv'et..
) og så synger jeg en bestemt sang, siger nogle bestemte godnat ord og vugger ham.
Nogen gange falder han i søvn i mine arme men de fleste gange kan jeg lægge ham vågen i sin seng og så falder han selv i søvn!!
Nå men det var en lang smøre - Find et ritual, gør det hver dag, læg hende når hun er træt, TÅLMODIGHED!!! husk på at ikke alle børn er klar til at falde i søvn selv! Sig nogle bestemt ord hver gang hun skal sove fx shhhhh godnat skat shhhhh Tålmodighed. konsekvens - svært når man er træt!!! Gør det du føler er godt for dit barn! ofte er det godt at prøve lidt hver dag og lige pludselig kan hun selv.
Håber du kan bruge det lange svar
)
ps selvfælgelig siger din kæreste det for det virker jo og det er nemt og han kan måske ikke selv putte hende...