Liva knævrer også konstant og vi forstår efterhånden alt hvad hun siger. Hun har lidt svært ved at sætte ordene rigtig i en sætning, men vi forstår altid hvad hun mener.
Jeg ved ikke hvordan hun sprogmæssigt er i forhold til andre på hendes alder.
Hvad går sådan en sprogvurdering ud på? Tror ikke det er noget de laver her i Odense, ihvertfald ikke i dagplejen.
Syntes det er vildt dejligt, når de snakker så meget
- Alexander har helt styr på den rigtige sammensætning af ordene, men han har jo osse storesøster at se op til 
Jamen sprogtesten foregår mellem 2,10 år og 3,4 år - sådan det i hvert fald her i kommunen. Som forældre får man besked om hvilken dag testen udføres - i vores tilfælde i vuggestuen. Én af pædagogerne, som har denne specielle uddannelse, udfører testen, hvilket jo er meget betryggende for børnene.
En uges tid før får vi forældre et skema med hjem - eller via mailen, som skal udfyldes og afl. til pædagogen et par dage før. Dette skema skal man udfylde, hvordan barnet taler - i hele sætninger osv., der står nogle muligheder. Så er der 100 ord, hvor man skal krydse alle dem af, som barnet siger i sin daglig dag.
Selve testen foregår ved, at pædagogen leger med barnet, taler med barnet på to-mands-hånd og sammenligner dermed resultatet med det skema forældrene har udfyldt.
Herefter bliver barnet så placeret i gruppe A (alt okay, barnet er på alderssvarende og intet skal gøres), B (her er en enkel eller to, som skal arbejdes med. En ny test skal foretages 3 mdr efter)eller C (her er der flere ting som der skal arbejdes med, der skal lægges en handleplan og en talepædagog skal med ind over).
Sådan har jeg fået fortalt historien....vi prøvede det sidste år med storesøster og det var en sjov oplevelse.
Jeg ved ikke om den udføres i dagplejen, men så ellers i børnehaven
Lone .)