vågner 2-3 gange om natten og vil ha flsake?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.407 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. marts 2010

nannanadja

min dreng er snart 9 måneder og vågner stadig 2-3 gange hver nat og vil ha nat flaske-- jeg har snakket med sp om det og hun sage at jeg skulle prøve med noget vand i stedet--men den tar han ikke og græder til han får mælk også sover han igen..

sover jeres børn hele natten eller er det, det samme som her?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Pia

Jeg havde det samme problem med min datter da hun var 7 mdr..
Hun er præcis 9 mdr i dag..
Jeg gjorde det (råd fra min sp) at jeg nægtede hende helt flasken der om natten og tilbød kun vand..
De første 3 nætter var hun bestemt ikke tilfreds med det, men 4 nat havde hun accepteret det og fik kun vand..
Og det var altså en tår vand i kop og ikke i flaske..
Det tog hende så lige yderlig 2 mdr og finde ud af at man ikke skal have en tår vand 4 gange om natten, men nu sover hun natten igennem og er højst vågen en enkelt gang eller 2 for og få sin sut og evt en tår vand.

Din søn er så gammel nu at han burde helt kunne undvære flaske om natten...
Men det er sku svært og hårdt og skal vende dem af med den.

Hov det skal også lige siges at jeg skiftede hendes sidste aftenflaske ud med en flaske vælling, så maven var godt fuld til natten..

Håber du finder en løsning, for det natte roderi blir bare hurtig for meget i længeden,,

Knus

Anmeld

15. marts 2010

Berg

Føler med dig. Det er bare så hårdt ikke at få en ordentlig nattesøvn bare engang imellem.

Min søn er 8 1/2 måned og det er først inden for den sidste uge at han har sovet længere end 1 time ad gangen.... Han vågnede rigtig mange gange hele natten igennem, dog ikke for at få mad men bare lidt trøst og en sut. Det var vanvittigt hårdt.

Han har i ca. en uge sovet 5-6 timer i træk og det er jo ganske fantastisk. MEN jeg har ingen idè om hvorfor han pludselig har ændret sit søvnmønster da jeg ikke har ændret på noget. Vi har ellers prøvet alt men intet hjalp... Så jeg har desværre ikke noget godt råd.

Er du sikker på at han er helt mæt når du putter ham. Måske har han bare brug for mad om natten

Anmeld

15. marts 2010

nannanadja

jeg har prøvet med vand, men jeg må nok være lide mere "hård" og holde fast i at det kun er vand til natten.. men ja det er lidt hårtd at ta den kamp op... og min datter ligger lige over for vores værelse og vågner nemt..så der kan hurtig blive gang i hytten om natten

jeg har også prøvet at gi vælling til puttetid men han vågner stadig.

Anmeld

15. marts 2010

nannanadja

Berg skriver:

Føler med dig. Det er bare så hårdt ikke at få en ordentlig nattesøvn bare engang imellem.

Min søn er 8 1/2 måned og det er først inden for den sidste uge at han har sovet længere end 1 time ad gangen.... Han vågnede rigtig mange gange hele natten igennem, dog ikke for at få mad men bare lidt trøst og en sut. Det var vanvittigt hårdt.

Han har i ca. en uge sovet 5-6 timer i træk og det er jo ganske fantastisk. MEN jeg har ingen idè om hvorfor han pludselig har ændret sit søvnmønster da jeg ikke har ændret på noget. Vi har ellers prøvet alt men intet hjalp... Så jeg har desværre ikke noget godt råd.

Er du sikker på at han er helt mæt når du putter ham. Måske har han bare brug for mad om natten

han spiser meget, det har han altid gjort men hvoor ville det være dejligt hvis han bare ville sove 4 timer i træk men det kommer vel når han skal i skole

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

Tro på det, så tror din søn også på det...fortæl ham der kun er vand om natten og giv det evt i kop, og så kan du jo evt sidde og nusse ham lidt bagefter, da den del af det måske er det han vil mangle mest...sover han inde ved dig? for så er det jo "nemt" at give ham trygheds-nusse delen uden flaske...men bestem dig for det er slut, så du tror på det...

Anmeld

15. marts 2010

Berg

nannanadja skriver:

han spiser meget, det har han altid gjort men hvoor ville det være dejligt hvis han bare ville sove 4 timer i træk men det kommer vel når han skal i skole

he he, godt med lidt humor. Men seriøst, så skal det nok vende en dag. Det er jo desværre bare ikke til at sige hvornår.

Anmeld

15. marts 2010

nannanadja

Eva skriver:

Tro på det, så tror din søn også på det...fortæl ham der kun er vand om natten og giv det evt i kop, og så kan du jo evt sidde og nusse ham lidt bagefter, da den del af det måske er det han vil mangle mest...sover han inde ved dig? for så er det jo "nemt" at give ham trygheds-nusse delen uden flaske...men bestem dig for det er slut, så du tror på det...

ja han sover inde ved mig, jeg må prøve at holde fast i vand om natten..

Anmeld

15. marts 2010

Honningblomst

nannanadja skriver:

ja han sover inde ved mig, jeg må prøve at holde fast i vand om natten..

Ja, ellers skal du trappe ned...putte mindre og mindre i evt blande med vand...måske han slet ikke vil have det så og trapper du ned med mindre og mindre i så vil han jo langsomt vænne sig af og spise mere om dagen...jeg er ikke den "kolde tyrker type" og tror selv jeg ville trappe ned, men omvendt tog vi den kolde med Konrad og natamning for der var jeg bare intet værd mere..

Men det handler jo om hvordan du har det bedst,...ingen grund til at stoppe fra den ene dag til den anden hvis ikke du kan gennemføre det..så hvor er moar henne..

Knus..

Anmeld

15. marts 2010

nannanadja

Eva skriver:

Ja, ellers skal du trappe ned...putte mindre og mindre i evt blande med vand...måske han slet ikke vil have det så og trapper du ned med mindre og mindre i så vil han jo langsomt vænne sig af og spise mere om dagen...jeg er ikke den "kolde tyrker type" og tror selv jeg ville trappe ned, men omvendt tog vi den kolde med Konrad og natamning for der var jeg bare intet værd mere..

Men det handler jo om hvordan du har det bedst,...ingen grund til at stoppe fra den ene dag til den anden hvis ikke du kan gennemføre det..så hvor er moar henne..

Knus..

jeg vil også trapppe ned for ville være syndt at ta den helt fra ham når han nu spiser 2-3 flasker op om natten, så vil prøve med en flaske først også vang og flaske igen ....starter i nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.