Thomsen77 skriver:
Hej alle I kloge hoveder
)
Jeg vil frygtelig gerne prøve mig frem med én fiiiin kage
Er super glad for at der herinde ligger så mange opskrifter, men hvad er en god kage at bruge som begynderkage??
Det skal siges, at jeg INGEN specielle arbejdsredskaber har....-jo, en kagerulle og nogle jule-tryk-ud-figurer...
Tænkte på at lave en almindelig rund lagkage, som jeg så dækkede med det der skumfidushalløj?? Men hvad skal jeg have herhjemme, for at kunne gennemføre det?? Den skal gerne være lyserød, og så med et eller andet fint på toppen
)
Hejsa
Du skal jo finde ud af hvad du vil have inde i. Men lad os nu sige at du vil have skildpaddecreme og hindbaermousse. Saa skal du finde opskrifterne herinde og koebe ind til det. Samt nogle lagkagebunde. Og husk ogsaa at koebe ind til smoercremen.
Du laver fyldet én dag, ligger kagen sammen den naeste og pynter den den tredje dag. Saa det hele kan naa at saette sig og ikke falder sammen.
Derudover skal du jo have noget roed farve, marchmellows (kan koebes i Netto) og lidt olie. Og saa ellers igang med at vaere kreativ.
Pastafarver kan vist koebes i Kop og Kande butikkerne. Men ogsaa en masse andre steder alt efter hvor du kommer fra. For at den bliver lyseroed putter du selvfoelgelig bare en smule farve i og mere hvis den skal vaere mere roed.
Hvis du skal lave ting og sager paa toppen skal du maaske ogsaa anskaffe dig flere farver end roed, men det afhaenger nok lidt af hvad du forestiller dig.
Og saa skal du ellers benytte dig flittigt af bla youtube hvor du kan finde en masse videoer om at pynte, ligge MMF paa og den slags.
Jeg ville raade dig til at lave noget relativt enkelt her foerste gang saa det bliver en succesoplevelse. Og laes opskrifterne grundigt igennem.
Jeg tror vist det er det hele.
God fornoejelse.
Trine