'Passionsfrugt...mousse?!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.596 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Hey kage-kammerater!!

Jeg er helt syg med passionsfrugt, og fik lige den tanke at det ville jeg da lave i en kage en dag.. MEN, hvordan hulen gør jeg lige det?? Der er jo de der forbandet kærner i passionsfrugt, og de er bestemt ik lækre at tykke i! Når jeg spiser frugten sidder jeg bare og sutter lidt på kærnerne og sluger dem...

Jeg kan ik finde noget om passionsfrugt her på siden, så håbede nogle havde nogle gode forslag.. Skal kærnerne 'smuttes' måske!?!Tror ik det bliver godt at blendte nemlig!!

Stine 32+4

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Ranarupta

Tilmeldt skriver:

Hey kage-kammerater!!

Jeg er helt syg med passionsfrugt, og fik lige den tanke at det ville jeg da lave i en kage en dag.. MEN, hvordan hulen gør jeg lige det?? Der er jo de der forbandet kærner i passionsfrugt, og de er bestemt ik lækre at tykke i! Når jeg spiser frugten sidder jeg bare og sutter lidt på kærnerne og sluger dem...

Jeg kan ik finde noget om passionsfrugt her på siden, så håbede nogle havde nogle gode forslag.. Skal kærnerne 'smuttes' måske!?!Tror ik det bliver godt at blendte nemlig!!

Stine 32+4

Vi skulle engang lave en hvid chokolademousse med passionsfrugt i og der hældte vi alt kød, saft og kerner i en si. Og så pressede vi det gennem. Til sidst lå alle stenene/kernerne i sien og kunne smides væk. 
Hvordan man ellers kan gøre det aner jeg ikke... Måske der er nogle kloge der ved det?

Anmeld

14. marts 2010

Sabina & Simone

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie

Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

Den her var inde mellem opskrifter... Ved ikke om den kan bruges...

Anmeld

14. marts 2010

Sabina & Simone skriver:

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker

Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.

IIhhhaltså, tak for det!!

Det må jeg prøve... Den med sien havde jeg i lige tænkt på!!

Stine 32+4

Anmeld

15. marts 2010

quity

Sabina & Simone skriver:

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker

Jeg lagde denne opskrift ind, efter jeg har lavet den flere gange, den er bare super frisk. Kan varmt anbefale den.

Anmeld

16. marts 2010

quity skriver:

Jeg lagde denne opskrift ind, efter jeg har lavet den flere gange, den er bare super frisk. Kan varmt anbefale den.

Lækert lækkert lækkert!!!!

Hvilken creme lavede du sammen med??

Stine 32+6

Anmeld

17. marts 2010

quity

Tilmeldt skriver:

Lækert lækkert lækkert!!!!

Hvilken creme lavede du sammen med??

Stine 32+6

Jeg har lavet skildpadde creme(helt sikkert min favorit til alt mousse) og ellers har jeg en passions chokolade creme af en meget mørk chokolade(da det var til en der har diabetes) det var også guf

Anmeld

18. marts 2010

quity skriver:

Jeg har lavet skildpadde creme(helt sikkert min favorit til alt mousse) og ellers har jeg en passions chokolade creme af en meget mørk chokolade(da det var til en der har diabetes) det var også guf

MMhhh... Lyder også lækkert! Jeg har ik fået prøvet den skildpade creme endnu.. Må jeg se at få gjort!

Stine 33+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.