Børnehavestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

TbCp

Har i fået plads i børnehave? Og hvornår skal jeres starte?

Liva kan egentlig risikere at blive tilbudt plads fra 1/5 men nøj jeg synes jo ikke hun er ret stor

Håber på hun får plads pr. 1/8.

Lige nu står hun nr. 4 til vores 1. prioritet, jeg håber virkelig hun får plads der!
Vi har lige været derover idag og lege på deres legeplads, Liva er virkelig et udebarn og legepladsen er bare perfekt til hende. Der er rigtig meget plads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2010

Assi

Amalie går i en integreret ins., og hun skal starte på en af børnehavestuerne allerede her til April! Nøj, jeg synes, det er tidligt! Men det er fedt, at det er i samme hus. Hun starter i en småbørnsgruppe, så det er en glidende overgang. Det sidste stykke tid har hun også spist frokst inde på stuen. Hun kender jo alle pædagogerne, så flytningen bliver ikke så stor for hende - men jeg er alligevel spændt på, hvad hun siger til det - hun er jo tættest knyttet til børn og voksne i vuggestuen (og det samme er mor og far ). Det er ærgeligt, at de ikke kan vente, til de er 3 år, synes jeg, men der er nye ventende til vuggestuen.

Vildt snart at have en datter der går i børnehave

Håber Liva får plads på jeres 1. prioritet - og at I kan få lov til at vente til 1. august..

Anmeld

15. marts 2010

lonemus

Jeg regner ikke med Alexander starter i børnehave før til august - det sker i hvert fald meget sjældent her i Næstved kommune, at børnene kommer ind før lige omkring 3-års alderen. Der er simpelthen for mange børn!

Han kan jo få tilbudt plads her pr. 1. april og jeg syntes det ville være perfekt, hvis kan startede her i forsommeren - han er SÅ meget klar og keder sig rigtig meget i vuggestuen. Men på pladsanvisningen siger de vi først skal regne med august...dog vil jeg kontakte dem ofte for at presse lidt på - det hjalp da sidste år, hvor storesøster startede i børnehave

Men jeg ved jo, at han kommer i samme børnehave som storesøster, da han nu går ind under søskendegarantien. Plus der er hele 14 børn der stopper og skal i skole, så jeg er ret sikker på der er plads til ham. Det er vi osse kun glad for, for det er en god børnehave

Han glæder sig osse meget til at starte i børnehave, og han kender jo allerede en del af børnene og alle pædagogerne, så jeg håber på en let, glidende overgang

Den vuggestue han går i er KUN vuggestue, så han skal skifte sted!

Lone

Anmeld

15. marts 2010

TbCp

hvordan kan det være at det allerede er fra 1. april? Er det ikke normalt når børnene er 2 år og 9 mdr? Er det mig der er helt dum til at regne? Liva er fra 24/8 2007, så derfor tænkte jeg at 1. maj måtte være det tidligste hun kunne komme afsted.

Anmeld

15. marts 2010

lonemus

TbCp skriver:

hvordan kan det være at det allerede er fra 1. april? Er det ikke normalt når børnene er 2 år og 9 mdr? Er det mig der er helt dum til at regne? Liva er fra 24/8 2007, så derfor tænkte jeg at 1. maj måtte være det tidligste hun kunne komme afsted.

Her i Næstved hedder det fra 2 år og 8 mdr......og så frem til 3 år og 2 uger..i dette tidsrum SKAL de tilbydes en børnehaveplads.

Lone .)

Anmeld

15. marts 2010

TbCp

lonemus skriver:

Her i Næstved hedder det fra 2 år og 8 mdr......og så frem til 3 år og 2 uger..i dette tidsrum SKAL de tilbydes en børnehaveplads.

Lone .)

Nåå okay så er det derfor... må da lige have tjekket om det er mig der husker forkert så det også er 2 år og 8 mdr her.

Anmeld

15. marts 2010

lonemus

TbCp skriver:

Nåå okay så er det derfor... må da lige have tjekket om det er mig der husker forkert så det også er 2 år og 8 mdr her.

Anmeld

27. marts 2010

StineL

Isabella går i integreret institution og her rykker de måneden efter de fylder 2½ år. Isabella blev 2½ i februar måned. Der er dog ikke plads i børnehaven pt. Så hun får lov at blive i vuggestuen lidt endnu. Det gør dog ikke mig noget. Hun elsker det og keder sig på ingen måde... Hendes lillebror starter også på hendes stue efter påske, og det glæder hun sig meget til.

Anmeld

27. marts 2010

TbCp

StineL skriver:

Isabella går i integreret institution og her rykker de måneden efter de fylder 2½ år. Isabella blev 2½ i februar måned. Der er dog ikke plads i børnehaven pt. Så hun får lov at blive i vuggestuen lidt endnu. Det gør dog ikke mig noget. Hun elsker det og keder sig på ingen måde... Hendes lillebror starter også på hendes stue efter påske, og det glæder hun sig meget til.

Allerede ved 2 1/2 Er det så i en speciel småbørnsgruppe?

Her ser det ud til at jeg selv skal have ønsket at hun kommer i børnehave når hun er 2 år og 9 mdr... det har jeg ikke så vi satser stadig på det først bliver 1/8

Anmeld

27. marts 2010

StineL

Ja de kalder det familiestuer, og børnene skulle vist være delt op i store og små børn, men jeg syntes også det er meget tidligt. Især fordi Isabella er en lille forsigtig og genert pige. Men det biver spændende at se, hvordan det bliver.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.