At have et nørdebarn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. marts 2010

Honningblomst

som ikke lige passer ind i forhold til de fleste drenge på hans alder.

Min dejlige store dreng skal jo på efterskole og jeg troede det ville være nemt at finde en efterskole til ham..MEN, er man ikke til drama, kreativ, musik, sport, ridning eller natur så er det dælme svært....ihh, altså, men tror jeg har fundet stedet nu..men utroligt der er så få steder der passer til et sådan nørdebarn..

Men glad er han nu, over der er stedet til børn som ham..

Andre med klogeåge-børn..

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2010

Vingummien

Eva skriver:

som ikke lige passer ind i forhold til de fleste drenge på hans alder.

Min dejlige store dreng skal jo på efterskole og jeg troede det ville være nemt at finde en efterskole til ham..MEN, er man ikke til drama, kreativ, musik, sport, ridning eller natur så er det dælme svært....ihh, altså, men tror jeg har fundet stedet nu..men utroligt der er så få steder der passer til et sådan nørdebarn..

Men glad er han nu, over der er stedet til børn som ham..

Andre med klogeåge-børn..

Knus Eva..

Syntes også efterhånden at alle efterskoler har et tema. Min var der heldigvis ikke noget.

Håber i finder det rigtige

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Syntes også efterhånden at alle efterskoler har et tema. Min var der heldigvis ikke noget.

Håber i finder det rigtige

Tror de er presset oppefra og skal vise hvad de kan og hvilke tanker osv..men det er blevet meget firkantet synes jeg og der kan man jo desværre nok tabe børn som ikke er hverken fysiske eller kreative i stor grad..

Min efterskole var også bare efterskole med plads til alle...

Knus..

Anmeld

14. marts 2010

Lone Jakobsen

nu hører min ældste søn kun lige ind under her da han er 6 år....men han er også en af dem der bare skiller sig ud. han er rolig, indesluttet, konfliktsky....og så hader han at være centrum. man opdager ham ikke med mindre man falder over ham.....og man må nogen gange stoppe op og kigge på ham for at se hvordan han reagere på en situation. så er da spændt på at se hvordan de næste mange år bliver for ham.

Anmeld

14. marts 2010

mamalicious

Min havde heller ikke noget overordnet tema, men alt var dog tilgængeligt !! Mange kreative fag, uden at være låst fast på et enkelt...... Hvad ønsker din dreng ?? it og idræt ?? Hvilken har I fundet, hvis jeg må være så fræk??

Tanker fra mamalicious, som også har en lidt nørdet dreng, og en DRENG med stort D

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

nutche skriver:

nu hører min ældste søn kun lige ind under her da han er 6 år....men han er også en af dem der bare skiller sig ud. han er rolig, indesluttet, konfliktsky....og så hader han at være centrum. man opdager ham ikke med mindre man falder over ham.....og man må nogen gange stoppe op og kigge på ham for at se hvordan han reagere på en situation. så er da spændt på at se hvordan de næste mange år bliver for ham.

Ja, sådan en lille sensitiv, følsom tænker dreng er min søn også og har altid været...men hvor er de skønne, men også sårbare fordi de færeste er som dem...men håber at et år på efterskole kan styrke min søn, som det styrkede mig..

Anmeld

14. marts 2010

Honningblomst

mamalicious skriver:

Min havde heller ikke noget overordnet tema, men alt var dog tilgængeligt !! Mange kreative fag, uden at være låst fast på et enkelt...... Hvad ønsker din dreng ?? it og idræt ?? Hvilken har I fundet, hvis jeg må være så fræk??

Tanker fra mamalicious, som også har en lidt nørdet dreng, og en DRENG med stort D

Nu er efterskole bare meget orienteret på linier og det er meget dem jeg nævner op over...

Min søn er meget til it, men det er nu mest spil..men han er en tænker og elsker matematik, fysik, kemi, at sætte ting i et større perspektiv...at bruge hovedet er ham,.. Og heldigvis han kan det, nu hans cøliaki helt sikkert har hæmmet hans udvikling, motorik og fysik..

Jeg har fundet Flakkebjerg:

http://www.flakkebjergefterskole.dk/index/fe_tilbyder/linierne/science_explorer

Og det der science explorer det er lige ham og hele tankegangen og måden de møder og tænker mennesker og verden på, passer til ham..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.