Hvor længe skal i have barsel? :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.701 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Pookie

Hej alle i skønne tøser

Så blev det dagen hvor jeg gik på barsel. Mærkeligt, meeen også rigtig skønt

Tænkte på noget: Hvor længe skal i have barsel?

Jeg skal selv være på barsel i 9 1/2 måned - så næste arbejdsdag bliver den 3/1-2011. Kunne godt tænke mig lidt længere barsel, meeen synes det er "dyrt" når den sidste del skal være på dagpenge. Puha synes også bare det er svært - for man kan jo ikke gøre det om senere hen. Skal heldigvis først give endelig besked om barsel 8 uger efter fødsel - så der er lidt tid endnu til at tænke over det

Knus Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

Ranarupta

Jeg skal have barsel lige så længe, det er muligt.

Jeg tænker, at det er bedst for Bønne... 

Anmeld

12. marts 2010

LRJ

Pookie skriver:

Hej alle i skønne tøser

Tænkte på noget: Hvor længe i skal have barsel?

Jeg skal selv være på barsel i 9 1/2 måned - så næste arbejdsdag bliver den 3/1-2011. Kunne godt tænke mig lidt længere barsel, meeen synes det er "dyrt" når den sidste del skal være på dagpenge. Puha synes også bare det er svært - for man kan jo ikke gøre det om senere hen. Skal heldigvis først give endelig besked om barsel 8 uger efter fødsel - så der er lidt tid endnu til at tænke over det

Knus Camilla

Jeg skal holde barsel til 1. januar skulle kun have holdt til august, men er blevet stærkt frarådet at starte i skole der af studievejleder

så det er 9 mdr jeg skal have barsel

Anmeld

12. marts 2010

dorthemus

Pookie skriver:

Hej alle i skønne tøser

Tænkte på noget: Hvor længe skal i have barsel?

Knus Camilla

Jeg går på barsel om 14 dage og det er ikke et minut for tidligt..kors hvor jeg trænger til den

Jeg holder ialt 13 måneder og ja de sidste måneder bliver svære økonomisk, men jeg får højst sandsynligt ikke flere børn så jeg skal bare NYDE at gå hjemme med mit barn. Og så bor jeg på Frederiksberg, og der får jeg nok tidligst pasning når min datter er et år.

Anmeld

12. marts 2010

LISBETH:-)

Jeg skal holde alt hvad jeg kan + opsparret ferie, feriefridage og omsorgsdage.

Første gang holde jeg også alt hvad jeg kunne, og det har jeg bestemt ikke fortrudt.

Selvom man ikke får det samme udbetalt i sidste ende, så har man jo heller ikke udgiften til institution som her hvor jeg bor er 3000 kr. pr. måned for en vuggestue plads. Så i det store hele tror jeg det går lige op :-)

Anmeld

13. marts 2010

Liljesilas

Hejsa

Jeg skal have barsel 3 måneder (min sommerferie) og så tager min mand over, imens jeg studere. Men da jeg studere på Uni, så har vi ikke mange timer og dage vi er i skole, så jeg er alligevel meget hjemme. Men jeg har det stadig på den måde, at hvis jeg fortryder, så tager jeg et 1/2 år oven i.

Anmeld

13. marts 2010

Vidunderligeunger

det var da en god ide at spørge om egentlig

Jeg regner med at "starte" barsel d. 31.4.10. Er på kontanthjælp nu, og de siger en måned før, så det regner jeg med bliver der. Hvis jeg så kan tage et helt år, ville det være dejligt. Så passer det nogenlunde med der er sommerferie, og så er det lidt lettere at finde arbejde rundt omkringm fordi folk skal på ferie. 

Derefter vil jeg gerne arbejde et års tid, så vi ikke er helt på bar bund igen, men skal ha fundet mig en uddannelse at gå igang med! nogle forslag???

knus Mitzie 28+5

Anmeld

13. marts 2010

AWO

Jeg skal ikke holde barsel som sådan, går nemlig i gang med specialet nu. Men jeg regner da med lige holde en pause på 2 - 3 måneder, når den lille er blevet født (slut maj).

Til efteråret skal jeg følge et mindre fag på uni (ca. 8 gange), så vi har aftalt, at min kæreste holder barsel en gang om ugen, hvor jeg kan komme i skole og/ eller ud og skrive opgave.

Og så regner jeg med at søge arbejde til februar. Venter jeg længere, bliver det nok svært at finde et før sommerferien, da talepædagoger har ferie lige som skolerne, og de fleste ansættelser sker i august. (Men selvfølgelig, får jeg ikke arbejde inden, går jeg da bare hjemme sommeren over )

Anmeld

13. marts 2010

Malene84

Jeg er gået på "barsel" - dvs. det er jeg faktisk ikke, men jeg får su-barsel-penge fra nu af, og indtil jeg afslutter min uddannelse. Jeg når ikke at blive helt færdig inden jeg føder (føder i maj og er færdig først i juni)!!!

Derefter følger et helt år på dagpenge (fra a-kassen), og efter det år har Københavns Kommune tilbudt mig at blive hjemme og passe mine egne børn med løn (da der er pladsmangel i vuggestuerne)!!! Ved dog ikke om jeg har tænkt mig at gøre dette. Den skal lige tænkes igennem.

Anmeld

13. marts 2010

Anne85

Uha... Jeg går på barsel sidst i april (8 uger før)... Det blir på dagpenge for jeg er desværre kun ansat i et vikariat. Og så mener jeg at jeg har 46 uger bagefter... Så det blir jo ca midt maj 2011... Men har jo som sagt ikke noget job at komme tilbage til så det hele afhænger lidt af det.
Hvis drømme jobbet lige pludselig er der har vi talt om at min mand skal ta de sidste 10 uger af barslen. I kolding er det umuligt at få vuggestueplads... Så jo ældre hun er inden hun skal starte jo bedre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.