total tåbeligt system...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. marts 2010

Loggidut

ha ha, nu skal jeg lige fortælle jer en historie om hvad det er jeres skatte penge bliver brugt til!

Michael har været på arbejdsformidlingen...

i ved det der almindelige individuelle møde, sammen med 200 andre personer.

Lige der hvor han er nu i hans ledighedsperiode hvor han skal aktiveres, og det falder sammen med han skal begynde på kursus í uge 14. Det er alt sammen meget fint, nu tilbyder de ham så et kursus som løber over 4 uger, som alt i alt koster ca. 3000 kr.

alt i alt meget godt...hvis ikke det var fordi: det kursus henvender sig til dem der ikke kan finde ud af at bruge internettet, bruge Word, Excel, og div. alm. gængse programmer...på begynderplan...han lære at at kommunikere i forums, og lære at sende emails....WHAT SIGER JEG DA LIGE!

stadig alt i alt meget godt, hvis ikke det var fordi kurset forløb over 4 uger, hvor af han ved at efter de første 14 dage, har han arbejde...han skal begynde i uge 16!

det vil sige, de bruger pengene på ham, forlanger han skal møde op...sidde i en børnehave, og lære noget han i forvejen kan...til UG + endda...(michael er lige som den der sætter vores computere op på netværket herhjemme)

men han skal jo aktiveres....sååååå at begynde...

værså god, og alt i mens sidder der sultne børn i Afrika, som ikke kan få mad på bordet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

ann-kristina

Ja det er tåbeligt. For nogle år siden gik min It-uddannede mand ledig i nogle måneder. Han blev også sendt på sådant et "lær-at-tænde-din-computer" kursus. Spild af penge og tid. De lavede dog en aftale om at han mødte op hver dag, læste jyllandsposten og så kørte hjem igen...

Anmeld

15. marts 2010

Loggidut

ja det er dog det mest tåbelige jeg længe har hørt...fatter ikke de gider spilde resourcer og penge, og arbejdskraft på noget så dumt!

Anmeld

15. marts 2010

birgittemarie

Man bliver en smule trist over bureaukratiet.

Anmeld

15. marts 2010

Muffinmus

jep, det er pragtfuldt at bo i dk og bruge masser af penge!!!

Anmeld

15. marts 2010

Kaufie

sygt - det er hvad det er!

Jeg har også været på et af de kurser - i noget front page, som jeg aldrig har brugt. Men der sad da en 10-12 nær ved og næsten pensionister som hyggede sig gevaldigt med at lege med tingene, drikke kaffe og sludre med hinanden "så gik den dag"..... for skatteydernes penge....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.